۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۴
۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (660)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دست رد بنیامین نتانیاهو بر سینه اسحاق هرتزوگ

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد، نتانیاهو با درخواست اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی مبنی بر تاخیر در تصویب و اجرای لایحه تغییرات قضایی مخالفت کرده و بر اجرای آن تاکید کرده است. از سوی دیگر مقامات ارشد در ائتلاف کابینه صهیونیستی تهدید کردند که اگر مراحل تصویب و اجرای لایحه تغییرات قضایی دوباره متوقف شود، کابینه نتانیاهو سقوط خواهد کرد. این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها همزمان با برگزاری جلسه کنست برای بررسی بخشی از لایحه جنجالی تغییرات قضایی، درگیری شدیدی بین پلیس رژیم صهیونیستی و مخالفان طرح جنجالی کابینه نتانیاهو صورت گرفته است.

اعتراف رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به ضعف نظامی

«گادی آیزنکوت» ، رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تاکید کرد که تل آویو با وضعیتی بسیار پیچیده و ملتهب روبه‌رو است که سال‌هاست شاهد چنین وضعیتی نبوده‌ایم.

بوحبیب: یونیفل درخواست اسرائیل برای برچیدن چادر حزب الله را به ما منتقل کرده است

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان در دولت پشبرد امور این کشور گفت: یونیفل« نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان» درخواست اسرائیل برای برچیدن چادری را به منتقل کرده که حزب الله در مزارع شبعا برپا کرده است. اوضاع امنیتی جنوب لبنان مورد بررسی قرار گرفت و آنها تقاضای طرف اسرائیلی مبنی بر برچیدن چادر حزب الله را به ما منتقل کرده است. پاسخ ما به چنین درخواستی این بود که ما از آنها می خواهم از شمال الغجر که خاک لبنان است، عقب نشینی کنند.

اعتراف به قدرت جمهوری اسلامی ایران

لیبرمن، وزیرجنگ پیشین رژیم صهیونیستی: ایران ۷۴ بار از ما بزرگتر و جمعیت آن ۹ برابر ما است. در اسرائیل همه چیز در مرکز متراکم است اما در ایران فاصله دو کلانشهر تهران و مشهد ۹۰۰ کیلومتر است. وضعیت ما با ایران کاملا متفاوت‌ است.

علت تصمیم آمریکا برای ارسال مهمات خوشه‌ای به کی‌یف

روزنامه فرانسوی "لوموند" در تحلیلی نوشته است، ایالات متحده که از برتری روسیه در زمینه توپخانه به خوبی آگاه بود، برای جبران ضعف خود با ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین موافقت کرده است. به نوشته این نشریه، مقامات کاخ سفید اعتراف کرده‌اند که تصمیم به تامین مهمات خوشه‌ای از آن جهت گرفته شده که ارتش روسیه هم زرادخانه‌های تسلیحاتی آمریکا و هم انبارهای سلاح‌متحدان اروپایی کی‌یف را تخلیه کرده است.

دیدار پریگوژین با پوتین پس از شورش واگنر

به گزارش رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۹ ژوئن (۸ تیر) یعنی پنج روز پس از آنکه یوگنی پریگوژین، فرمانده ارتش خصوصی واگنر دست به شورش علیه مسکو زد، با او ملاقات کرده است. پسکوف گفته است که پوتین ۳۵ نفر شامل فرماندهان واحدهای واگنر را به جلسه‌اش با پریگوژین دعوت کرده بود.

ادعای برکناری «گراسیموف» از فرماندهی جنگ اوکراین

روزنامه «مسکو تایمز» مدعی شده پوتین ژنرال «والری گراسیموف» را از فرماندهی جنگ اوکراین برکنار کرده و «میخائیل تپلینسکی» جایگزین او شده است. گراسیموف در سمت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه باقی می‌ماند اما مسئولیت جنگ اکنون به تپلینسکی، فرمانده نیروهای هوابرد سپرده شده است. 

هشدار خواهر رهبر کره شمالی به آمریکا!

بعد از هشدار دولت پیونگ‌یانگ به آمریکا درباره ساقط کردن هواپیماهای جاسوسی این کشور، خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز به نیروی هوایی واشنگتن هشدار داد که در صورت تداوم پروازهای غیرقانونی ارتش آمریکا نزدیک این کشور، هواپیماهای آن با «پرواز بسیار بحرانی» روبرو خواهند شد. به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این هشدار که توسط خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کی‌سی‌اِن‌اِی) منتشر شد، یک روز پس از بیانیه دیگر پیونگ‌یانگ درباره ورود یک هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کره شمالی است.

قصد داعش برای حمله به طالبان در مراسم بازگشت از حج

وزارت داخله (کشور) طالبان به فرماندهان پلیس این گروه هشدار داده است که گروه تروریستی داعش قصد دارد به مقام‌ها و فرماندهانی که از مراسم حج برمی‌گردند، حمله کند. در این هشدار کتبی آمده است که داعش قصد دارد با حمله‌های انتحاری و انفجار بمب، به مقام‌های طالبان سوء‌قصد کند و باید جلو این حمله‌های احتمالی گرفته شود.

اقدامات آمریکا عامل تشدید بحران برق در عراق

«حسین السعبری» یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد که یکی از دلایل وخیم شدن اوضاع این کشور و به وجود آمدن بحران برق در عراق، دست‌های پشت پرده آمریکا است. شرکت‌های خارجی و مشکل پول‌های ایران که به دلیل تحریم‌های آمریکا، به دست تهران نرسیده، باعث وخیم‌تر شدن این بحران شده است. دلیل دوم هم توقف فعالیت دکل‌های برق در عراق است.

واکنش بلینکن به تصمیم ترکیه برای الحاق سوئد به ناتو

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که همراه با جو بایدن به انگلیس سفر کرده است، در پی موافقت ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو اعلام کرد: از تعهد ترکیه برای ارجاع تصویب الحاق سوئد به پارلمان استقبال می کنیم. پیش از این، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: آماده همکاری با اردوغان رئیس جمهور ترکیه و این کشور برای بهبود دفاع و بازدارندگی در منطقه یورو آتلانتیک هستم.

پی نوشت: دبیرکل ناتو اعلام کرد که ترکیه با حمایت از سوئد برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو موافقت کرده است. حمایتتی که تحولی بزرگ در آستانه نشست ناتو به شمار می‌رود

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها