۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۷۶
۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (662)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

شعله‌ورتر شدن اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی

با گذشت بیش از ۲۷ هفته از اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی به طرح اصلاحات قضایی، کنست رژیم صهیونیستی در اولین مرحله نشست خود درحالی کاهش اختیارات دیوان عالی این رژیم را تصویب کرد که موجب گسترش اعتراضات به لایحه جنجالی تغییرات قضایی شد:

- با وجود تلاش‌ پلیس رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حضور معترضان نسبت به اصلاحات دیوان عالی، شمار معترضان حاضر در این فرودگاه به ۱۰ هزار نفر رسیده است. با افزایش شمار معترضان حاضر در اطراف فرودگاه، نیروهای پلیس حاضر در محل تدابیر خشونت آمیز را به ناچار کنار گذاشته‌اند. برخی از خبرنگاران اعلام کرده‌اند که این وضعیت ممکن است به یک فاجعه منجر شود.

- روزنامه هاآرتص اعلام کرد پلیس رژیم صهیونیستی "رامی شلوش" عکاس این روزنامه را حین تصویربرداری و فعالیت رسانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس وی را دستگیر کرده است.

- رسانه های اسرائیلی اعلام کرده‌اند که ۶۶ نفر در سراسر اسرائیل توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

- در پی تشدید اعتراضات ، ۳۰۰ سرباز ذخیره رژیم صهیونیستی در بخش سایبری تهاجمی به معترضان پیوستند.

وزیر کابینه نتانیاهو: آمریکا پشت‌پرده اعتراضات در اسرائیل است

وزیر امور اجتماعی رژیم صهیونیستی: ایالات متحده آمریکا از اعتراضات در اسرائیل پشتیبانی می‌کند و بایدن به طور ویژه در این زمینه با یائیر لاپید و ایهود باراک (رهبران مخالف نتانیاهو) در ارتباط است. اظهارات بایدن در مورد اعتراضات در اراضی اشغالی هر زمان که نیاز به سرکوب این اعتراضات احساس می‌شود، بسیار قابل توجه است.

بایدن اسرار نظامی آمریکا را فاش کرد

«جو بایدن» رئیس‌‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان ان» اعتراف کرد که گلوله‌های توپخانه نیروهای آمریکایی رو به اتمام است.

میزان قابل توجه خسارات اعتراضات در فرانسه

شرکت «فرانس اشور» اعلام کرد با احتساب مطالبات هفته گذشته، کل هزینه ادعاهای ثبت شده مربوط به خسارات ناشی از اعتراضات تا به امروز بیش از دو برابر شده و به ۶۵۰ میلیون یورو (۷۱۵میلیون دلار) رسیده است. وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که معترضان بیش از ۱۲۰۰۰ خودرو و همچنین حدود ۵۰۰ ساختمان شهرداری، ایستگاه پلیس و سایر ساختمان های دولتی را به آتش کشیدند. بیش از ۴۰۰۰ نفر بازداشت شدند که بخش قابل توجهی از آنها نوجوانان بودند.

مسکو: ترکیه درحال تبدیل‌شدن به یک کشور غیردوست است

رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون روسیه: ترکیه با تصمیمات تحریک‌آمیز خود درحال تبدیل‌شدن به یک کشور غیردوست است. آنکارا از تلاش اوکراین برای پیوستن به ناتو حمایت و برخلاف توافقات با روسیه، رهبران گروه افراطی «آزوف» را آزاد کرد. زلنسکی پس از پایان سفرش به ترکیه ۵ نفر از فرماندهان گردان اوکراینی «آزوف» که در جنوب شرق اوکراین تسلیم شده بودند و با توجه به مفاد توافق تبادل اسرای جنگی با روسیه پارسال مجبور به زندگی در ترکیه شده بودند، با خود به اوکراین بازگرداند.

کاخ‌سفید: عضویت اوکراین در ناتو باعث جنگ متقابل با روسیه می‌شود

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا امروز اعلام کرد: عضویت در ناتو در آینده نزدیک محتمل نیست؛ چرا که این امر ناتو را در جنگ متقابل با روسیه قرار می‌دهد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها