۲۰۲۴ ۱۶ September - دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۸
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
اندیشکده ها و رسانه های خارجی

رصد راهبردی (10)

۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آیا روسیه باعث شکست حمله اخیر صهیونیست‌ها به سوریه شد؟

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که روسیه باعث شکست تجاوز این رژیم به جنوب حلب شده است. فادیم کولیت معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه برای اولین بار در این باره گفت که این حمله توسط 4 فروند جنگنده اف 16 اسرائیلی انجام شد که بر خلاف گذشته که از لبنان حمله می کردند اینبار از اردن این حمله را انجام دادند. اما پدافند هوایی سوریه که به موشک‌های روسی مجهز است این حمله را خنثی کرد. پایگاه اینترنتی صهیونیستی "دبکا" به نقل از منابع نظامی اسرائیلی این اقدام روسیه را دارای سه پیام برای تل آویو دانست. هشدار روسیه به رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه رادارهای روسیه در سوریه قادر به رصد هر نوع پرواز هواپیماهای اسرائیلی که از اردن وارد سوریه می‌شوند، هستند.  روسیه انواع موشک‌های پدافندی مانند بانتسر، اس 300 و اس 400 را برای مقابله با موشک‌های اسرائیلی در سوریه مستقر کرده است. پیام روسیه به نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه بنت قادر نخواهد بود به مواضع ارتش سوریه و همپیمانانش در سوریه حمله کند، از سوی دیگر حاوی این پیام پوتین به بنت است که توافق استراتژیک در زمان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل که بر اساس آن روسیه نسبت به حملات اسرائیلی علیه مواضع ارتش سوریه، همپیمانانش و مستشاران نظامی ایران در سوریه بی‌توجه بود، دیگر لغو شده.

طالبان: با روی کار آمدن دولت قابل قبول، سلاح خود را زمین می‌گذاریم

سخنگوی هیات مذاکره‎کننده طالبان در قطر: تا زمانی ‏که اشرف غنی کنار نرود، صلح در افغانستان ‏برقرار نخواهد شد. طالبان به انحصار قدرت اعتقاد ندارد؛ چون این موضوع در گذشته موفق نبوده و ما نمی‎خواهیم همان فرمول را تکرار کنیم. در دولت جدید که مورد قبول همه افغان‌ها باشد، زنان اجازه‌ کار، به مدرسه ‏رفتن و اجازه‌ی مشارکت در سیاست را دارند؛ اما مجبور به پوشیدن حجاب هستند. اگر یک دولت قابل قبول روی کار بیاید، سلاح خود را روی زمین می‎گذاریم./فارس

رابطه مسکو با طالبان بهتر از رابطه با دولت افغانستان است

فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان:  روابط ما با طالبان بهتر از دولتی است که با تلاش های ما برای تشکیل دولت ائتلافی مخالفت کرد.  طالبان کنترل 90 درصد مناطق را بدون وقوع درگیری در دست می گیرد. آنچه امروز رخ می دهد، پیام قوی برای دولت کابل درباره تاثیر ویرانگر تعلل در مذاکرات است.

ترکیه در مرزش با ایران دیوار بتنی می‌کشد

ترکیه برای مقابله با ورود «مهاجران غیر قانونی، قاچاق کالا و مبارزه با تروریسم» در حال نصب یک دیوار بزرگ بتنی ۶۳ کیلومتری در مرز خود با ایران است.خبرگزاری آناتولی با اعلام این خبر نوشته است ترکیه قصد دارد با نصب این دیوار بتنی در استان مرزی وان، سطح امنیت مرزی خود را بالا ببرد. تاکنون با نصب بلوک‌های بتنی، کار احداث ۳ کیلومتر از این دیوار بتنی مدولار و برج‌های هوشمند در مرز شهرستان چالدران استان وان به اتمام رسیده است.

ویژه نامه بدافزار جاسوسی اسرائیلی پگاسوس

بدافزار جاسوسی اسرائیلی "پگاسوس" چیست؟

گاردین: پگاسوس، بدافزاری جاسوسی است که می‌توان آن را قویترین نرم افزار جاسوسی موجود که تاکنون توسط یک شرکت خصوصی توسعه یافته، قلمداد كرد. این نرم افزار به محض ورود به گوشی تلفن همراه قربانی، بي‌آنكه هيچ ردي از خود برجاي بگذارد مي‌تواند تلفن همراه فرد را ۲۴ ساعته رصد كرده و از پیام‌های ارسالی و دریافتی او کپی بگيرد، عکس‌هایش را بدزدد و يا مکالماتش را ضبط کند. پگاسوس همچنین قادر است از طريق دوربین گوشی، از شما مخفیانه فیلم بگیرد و یا حتی میکروفن گوشی شما را فعال کرده و صحبت هایتان را ضبط کند. این بدافزار مي‌تواند بفهمد شما کجاييد، کجا بوده‌اید و با چه کسانی ملاقات داشته اید.

ماکرون از بیم «پگاسوس» موبایلش را عوض کرد

رئیس‎جمهور فرانسه که گفته می‌شود احتمالا یکی از اهداف جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس بوده، تلفن‎همراه و شماره خود را تغییر داد. طبق گزارش‌ها، علاوه بر ماکرون، رئیس‎جمهور عراق، نخست‌وزیر پاکستان، نخست‌وزیر مصر، رئیس شورای اروپا و بسیاری دیگر از چهره‌های سیاسی جهان مورد حمله این جاسوس‌افزار قرار گرفته‌اند.۱۷ سازمان رسانه‌ای روز یکشنبه، نتیجه تحقیقی را منتشر کردند مبنی بر اینکه جاسوس‎افزار پگاسوس در هک موفق تلفن‌های هوشمند خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق‎بشر در جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

رسوایی پشت رسوایی؛ امارات در حال سرک کشیدن به تمام نقاط دنیا

گزارش روزنامه انگلیسی "گاردین" در رابطه با رسوایی جدید امارات در استفاده از بدافزار "پگاسوس": یکی از اعضای مجلس اعیان انگلیس در بین بیش از ۴۰۰ نفری است که در بین بازه ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ هدف حمله جاسوس افزار صهیونیستی موسوم به "پگاسوس" قرار گرفته است. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد، دولت اصلی که مسئول انتخاب شماره‌ تلفن‌ افراد خاص برای جاسوسی توسط "پگاسوس" بوده، امارات متحده عربی است.

آیت‌الله سیستانی در فهرست اهداف جاسوسی پگاسوس

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است سیاستمداران، رهبران مذهبی و فعالان عراقی در زمره کسانی بودند که توسط جاسوس افزار پگاسوس رژیم صهیونیستی هدف جاسوسی قرار داشتند. شخصیت‌های سیاسی در موقعیت‌های مختلف از جمله وزراء، نمایندگان، استانداران، افسران، شخصیت‌های امنیتی و شخصیت‌های دینی ازجمله سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و آیت‌الله العظمی علی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان جهان نیز جزو اهداف این جاسوس افزار صهیونیستی بوده‌اند.

پس از رسوایی جاسوسی؛ عربستان و امارات منکر همه‌ چیز شدند!

امارات و عربستان مدعی عدم استفاده از جاسوس افزار "پگاسوس"شدند! رسانه‌های سعودی و اماراتی ادعا‌های همکاری با شرکت صهیونیستی برای جاسوسی و شنود مکالمات را بدون شواهد توصیف کردند. رسوایی عربستان و امارات در استفاده از جاسوس‌افزار پگاسوس ممکن است منجر به تیره‌و‌تار شدن روابط دیپلماتیک با برخی کشور‌ها شود. رسانه‌های غربی طی چند روز گذشته رسوایی‌های جدید امارات و عربستان را با استفاده از جاسوس‌افزار پگاسوس علیه مسئولان بلند پایه لبنان، عراق و رییس جمهور فرانسه را مطرح کردند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها