۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۹۳
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (675)

رسانه های داخلی

۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادامه ادعاهای بی‌اساس آمریکا علیه ایران

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت که کشورش در حال همکاری با سه کشور اروپایی برای مقابله با اقدام‌های ایران است.  وی بدون اشاره به بدعهدی کشورش در قبال برجام گفت که ما نگران هستیم که هرچه در چارچوب برجام در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌شد، اکنون دیگر اجرا نمی‌شود و ایران روند تولید مواد شکافت‌پذیر برای سلاح هسته‌ای را تسریع کرده است. وی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود، افزود که تلاش ما این بود که زمان گریز هسته‌ای ایران را به بیشتر از یک سال برگردانیم، اما بعد از برچیده شدن برجام اکنون این زمان به چند هفته رسیده است/ اعتماد

معافیت تحریمی آمریکا به عراق

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، با امضای ۱۲۰ روز معافیت تحریمی به عراق اجازه داده تا بدهی برقی ایران را به جای اینکه در یک بانک عراقی بلوکه کند، به یک بانک در کشور ثالث منتقل کند./مهر

صلاحیت آذر منصوری رد شد

علی حدادی، عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، در گفتگو با فارس گفت: موضوع صلاحیت خانم منصوری در آخرین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی شد و به جهت محکومیت قضایی وی، صلاحیت ایشان مردود اعلام شد و بنابراین انتخاب وی به عنوان رئیس جبهه اصلاحات خلاف قانون است. عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، تصریح کرد: همچنین خانم منصوری به جهت سابقه محکومیت قضایی، حتی صلاحیت عضویت در شورای مرکزی حزب اتحاد ملت را نیز دارا نمی‌باشند. آذر منصوری در واکنش به خبر رد صلاحیتش نوشت: شما درست می‌گویید؛ ما حتما صلاحیت نداریم!

تغییر جهت جنگنده‌های روسی در مسیر ایران

به گزارش اکوایران، در ژانویه امسال، مقامات ایرانی اعلام کردند که سفارش ۲۴ جنگنده روسی دو موتوره سوخو۳۵ را داده و پیش‌بینی می‌کنند ظرف سه ماه آینده آنها را تحویل بگیرند. شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: «این جت‌ها در سال جدید وارد ایران می‌شوند». به نوشته اوراسیا تایمز، با این حال و هفت ماه پس از این اعلامیه، جت‌های روسی هنوز به نیروی هوایی ایران تحویل داده نشده است. بر اساس گزارش‌ها، محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع کشور در پاسخ به این سؤال که ایران چه زمانی جنگنده‌های سوخو را دریافت خواهد کرد، گفت: «ایران می‌تواند هواپیماهای جنگی را در داخل کشور بسازد». به گفته کارشناسان ایرانی، این بیانیه حاکی از تغییری احتمالی در رویکرد ایران است. آشتیانی که به دلایل امنیتی تمایلی به ارائه جزئیات بیشتر نداشت، گفت: «در مقطعی برای خرید اقدام کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم جنگنده‌ها را در داخل کشور تولید کنیم».

پیشنهاد صالحی برای آغاز مذاکره سیاسی با آمریکا

علی اکبر صالحی در گفتگو با «انتخاب» گفت: چون الان ما قدرت منطقه‌ای هستیم، فرصت خوبی است که بنشینیم با غرب و در راس آن‌ها آمریکا یک گفتگو و یک مذاکره وسیع تری را انجام دهیم. ما تا الآن با آمریکا چندین بار مذاکره مستقیم داشته ایم، اما مذاکره حول محور‌های خاص بوده مثلا افغانستان، عراق، آزادسازی زندانی‌ها و برجام. الان به جایی رسیده‌ایم که مسائل در هم تنیده شده، چین آمده به میدان، روسیه آمده به میدان، قضیه اوکراین، اهمیت روز افزون منطقه خاورمیانه به عنوان نقش آفرین در تأمین انرژی دنیا و حضور آمریکا در خاورمیانه؛ بعضی‌ها بر اساس شواهدی معتقدند آمریکا در حال افول است. باشد افول کند، ولی چه زمانی افول می‌کند؟ اگر تا سال دیگر افول کند می‌ارزد تا یکسال صبر کنیم. اما آمدیم و تا ۳۰ سال دیگر افول نکرد. ما باید در این ۳۰ سال چه کار کنیم؟ بالاخره ما باید مشکلمان را حل بکنیم.

چارچوب مطلوب دولت در موضوع حجاب

احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در موضوع حجاب بر خلاف جریان‌سازی رسانه‌های خاص، آقای رئیسی چارچوب مطلوب دولت را "برخورد مهربانانه و با تدبیر با افراد غافل" و"مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با ناهنجاری‌های سازمان‌یافته" بیان کرد که در واقع امتداد راهبردی است که رهبرانقلاب در دیدار رمضانی مسئولان نظام معین کردند. ‏التزام به این چارچوب و تفکیک در رفتار مجریان، هم از سردرگمی و انفعال و بی‌عملی جلوگیری می‌کند، هم خواب‌های آشفته بدخواهان برای تولید نفرت و فعال‌سازی گسل‌های اجتماعی را تعبیر معکوس خواهد کرد.

اطلاعیه معاونت امور زنان ریاست جمهوری درباره گشت خودرویی فراجا

روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: خبری در برخی رسانه‌های کشور درباره مصاحبه معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه جلسه هیئت دولت منتشر شده که تحریف شده و صحیح آن از این قرار است: دکتر خزعلی در پاسخ به سوال خبرنگاری که عنوان کرد آیا شنیده‌اید که به دستور رئیس جمهوری گشت ارشاد مجدداً به خیابان‌ها آمده است؟ اظهار کرد «خیر دستور را من نشنیدم، ما دستگاه اجرایی نیستیم و این موضوع را باید از مسئولان وزارت کشور (که نیروی اجرایی هستند) بپرسید».

اطلاعیه اداره‌ فرهنگ و ارشاد گیلان درباره وقایع اخیر

روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان: اخیراً بلافاصله پس از ایجاد شائبه‌ خطای مدیر سابق این مجموعه، با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد، نماینده ویژه وزیر در استان حاضر و تمام ابعاد این موضوع با حضور دستگاه‌‌های امنیتی و قضایی با دقت بررسی شد. برای ایجاد فضای مناسب برای تحقیقات بیشتر و انجام بی‌خلل خدمات و فعالیت‌های مستمر فرهنگی هنری، سرپرست جدیدی برای اداره کل تعیین شد. دولت حتی شائبه فساد را هم برنمی‌تابد و بدون هیچ‌گونه پیش‌داوری و تخریب حیثیت و آبروی افراد، این پرونده را که دارای ابهامات بسیار است، برای رسیدگی‌ دقیق به دستگاه قضا ارجاع داده شده است.

ارزش سالانه صادرات نفت ایران افزایش یافت

طبق آمار منتشره در بولتن آماری سالانه ۲۰۲۳ اوپک، ارزش صادرات نفتی ایران در سال ۲۰۲۲، به ۴۲.۶ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با ارزش صادرات نفتی سه سال گذشته، بالاتر بود.

جزئیات تجارت ۱.۶ میلیارد دلاری ایران و افغانستان

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، مجموع تجارت بین ایران و افغانستان در سال گذشته افت نسبی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ پیدا کرده است. این آمار با کاهش ۱۰ درصدی از نظر دلاری و ۱۹ درصدی از نظر وزنی مواجه شده اما از نظر ریالی افزایش۱۰ درصدی داشته است. ایران با صادرات حدود ۱.۶ میلیارد دلار محصول به افغانستان، این شریک تجاری را به ششمین مقصد صادراتی خود تبدیل کرده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها