۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۹۴
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (676)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات رژیم صهیونیستی

- منابع عبری خبر دادند که دست‌کم ۸۵ هزار نفر در برابر کنست در قدس اشغالی و ۱۰۰ هزار نفر در تل‌آویو علیه تغییرات قضایی نتانیاهو تظاهرات کردند.

- رسانه‌های رژیم صهیونیستی از پیوستن حدود ۱۰۰ ژنرال، رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس موساد به اعتراضات علیه طرح‌ تغییرات قضایی نخست وزیر این رژیم خبر دادند.

- درحالی که قرار است لایحه اصلاحات قضایی تا دوشنبه به تصویب کنست برسد، ۱۰ هزار نیروی ذخیره ارتش رژیم اسرائیل از تعلیق همکاری خود خبر داده و در نامه ای خواستار توقف «اقدامات دیکتاتورمأبانه» دولت نتانیاهو شدند. این سطح از نافرمانی در میان نظامیان اسرائیلی بی سابقه است و رژیم صهیونسیتی را در آستانه بحران جدیدی قرار داده است.

- رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که ۵۰ افسر ذخیره نیروی هوایی از جمله ۲۱ خلبان تعلیق خدمت خود را اعلام کردند و به این ترتیب تعداد افرادی که تاکنون خدمت در نیروی هوایی را تعلیق کرده‌اند به ۱۲۴۴ نفر رسید.

- المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیست: نتانیاهو در گفت‌وگوهای غیرعلنی تهدید کرده یا تا فردا با من مسایل را حل و فصل می‌کنید یا روند پیشبرد قانون ادامه پیدا خواهد کرد.

- شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد خیابان کابالان تل‌آویو شاهد بی‌سابقه‌ترین تظاهرات طی ۶ ماه گذشته است.

- منابع نزدیک به کابینه نتانیاهو اعلام کردند که نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه با رسانه‌های عبری زبان از عزم راسخ این کابینه برای تصویب نهایی لایحه اصلاحات قضایی خبر داده و مدعی شدند اعتراضات خیابانی و نافرمانی نظامیان ذخیره هیچ تاثیری بر نظر آنها نداشته است.

سید حسن نصرالله: موساد در پس حوادث سوئد ایستاده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان: اقدام عراق مهمترین اقدام رسمی در بین کشورها بود و کاردار خود را از سوئد فراخواند. در صورتی که سوئد به این رویکرد خود ادامه دهد، در شرع اسلامی به عنوان کشوری محارب اسلام و مسلمین دسته‌بندی خواهد شد. ارزیابی‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند موساد در پس حوادث سوئد ایستاده است. ️ما در برابر جریانی قرار داریم که ادامه پیدا خواهد کرد و ما نیازمند مواضع قدرتمندانه مردمی و رسمی هستیم.

دانمارک اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

وزارت خارجه دانمارک ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت قرآن کریم در کپنهانگ اعلام کرد که سوزاندن متون مقدس و سایر نماد‌های دینی اقدامی شرم آور است که به دین دیگران بی‌احترامی می‌کند.

روایت پنتاگون از ربایش تسلیحات ارسالی به اوکراین

دیده‌بان پنتاگون در گزارشی اعلام کرده که برخی از تسلیحات غربی ارسال شده به اوکراین، ربوده شده‌اند. این در حالی است که واشینگتن تسلیحات نظامی پیشرفته‌ای به ارزش میلیاردها دلار، به اوکراین ارسال کرده است. در این گزارش آمده است به علت حضور اندک و محدود آمریکا در اوکراین، این وزارت‌خانه در رهگیری همه تجهیزات و تسلیحات فرستاده شده به اوکراین با چالش‌های مختلف روبرو شده، حال آنکه براساس قوانین فدرال آمریکا، همه تسلیحات صادر شده از سوی این کشور، باید تحت نظر وزارت دفاع آمریکا باقی بماند.

بودجه نظامی عربستان سعودی ۷۵ میلیارد دلار اعلام شد

مؤسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم در تازه‌ترین گزارش خود، اعلام کرد که عربستان سعودی در سال گذشته میلادی ۱۶ درصد بودجه نظامی خود را افزایش داده است. طبق این گزارش درصد زیادی از تولید ناخالص داخلی عربستان سعودی خرج هزینه‌های نظامی می‌شود که شامل خرید سلاح، مهمات و سایر تجهیزات، علاوه بر هزینه‌های نگهداری و عملیات نیروهای مسلح سعودی است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها