۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۹۶
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (678)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

هشدار «نتانیاهو» به رئیس اسرائیل از بیمارستان

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو از داخل بیمارستان به رئیس اسرائیل هشدار داد که از دخالت دست بکش من نخست‌وزیرم و خودم تصمیم می‌گیرم. به نوشته رسانه‌های عبری زبان، هرتزوک بعد از اتمام دیدارش با نتانیاهو به دیدار یائیر لاپید رهبر مخالفان رفت. شبکه تلویزیونی کان اعلام کرد، هرتزوک قصد دارد به راه حل میانه‌ای رسیده و در عین تصویب قانون اصلاحات قضائی، برای مدت مشخصی اجرای برخی از بندهای جنجالی آن را به حال تعلیق درآورند.

اردوکشی خیابانی حامیان اصلاحات قضایی

همزمان با تشدید اعتراضات مخالفان اصلاحات قضایی گروه‌هایی از هواداران این اصلاحات نیز در تل‌آویو و قدس تجمع کرده و در حال شعار دادن به نفع این اصلاحات هستند. همچنین نتانیاهو پس از به پایان رساندن فرایند درمانی خود با تشکر از حمایت عمومی! اعلام کرد شخصاً برای تصویب لایحه اصلاحات به کنست می‌رود و به این لایحه رأی مثبت می‌دهد!

سوئد: مجوز تجمع می‌دهیم اما اهانت به کتب دینی مجاز نیست

وزارت خارجه سوئد در پاسخ به سؤال یک رسانه درباره اینکه «آیا باز هم هتک حرمت قرآن در این کشور انجام می‌شود یا خیر؟» اعلام کرد که پلیس مجوز تجمع را صادر می‌کند، اما اهانت به کتب دینی در این کشور مجاز نیست.

آمریکا: اوکراین از مهمات خوشه‌ای استفاده کرد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: اوکراین از هفته پیش استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در جنگ با روسیه را آغاز کرده است.

اوکراین با ناتو درباره توافق صدور غلات مذاکره می‌کند

منابع نزدیک به رئیس جمهور اوکراین از تصمیم ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور برای گفتگو با «ینس استولتنبرگ» ، دبیرکل ناتو خبر داده‌اند. گفته شده موضوع این مذاکره احتمالی چگونگی اجرای دوباره «توافق صدور غلات» از مسیر دریای سیاه است. توافقی که از هفته گذشته روسیه خروج خود را از آن به دلیل عدم پای بندی اوکراین و ارسال غلات به کشورهای اروپایی به جای کشورهای فقیر آفریقایی اعلام کرد.

ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره ضدحمله های اوکراین

وزیر امور خارجه آمریکا با اذعان به اینکه کی‌یف شرایط سختی در مصاف با روسیه در پیش دارد، مدعی شد که اوکراین نیمی از اراضی را که روسیه در ابتدای جنگ به تصرف خود درآورده بود، بازپس گرفته است ولی هنوز در روزهای اول ضد حمله قرار دارد و احتمال دارد مرحله کامل این ضد حمله چند ماه دیگر طول بکشد.وی همچنین اظهار امیدواری کرد که اوکراین بتواند تا پایان فصل تابستان تمام قلمروی اشغال شده خود را پس بگیرد.

پوتین: ضدحمله اوکراین شکست خورده است

رئیس‌جمهور روسیه که برای اولین بار بعد از شورش واگنر با همتای بلاروسی خود دیدار کرده، هنگامی که لوکاشنکو گفت «هیچ ضدحمله‌ای وجود ندارد.» به او پاسخ داد: ضدحمله وجود دارد اما شکست خورده.

ترامپ: عضویت اوکراین در ناتو جنون محض است

رئیس‌جمهور سابق آمریکا: اینکه گفته می‌شود آمریکا هم‌اکنون به‌سادگی در حال بررسی پیوستن اوکراین به ناتو هستیم، جنون محض است. دولت «بایدن» آمریکا را به جنگ جهانی سوم می‌کشاند. دولت آمریکا صلاحیت ندارد و نباید خطر شروع جنگ با روسیه یا چین را به جان بخرد. /تسنیم

دعوت نشدن ماکرون به نشست گروه بریکس

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به رغم تمایل، از آفریقای جنوبی دعوت نامه‌ای برای حضور در نشست ماه آتی گروه بریکس دریافت نکرده است. وزیر امور خارجه فرانسه تایید کرده بود که ماکرون از رئیس جمهور آفریقای جنوبی درخواست کرده است تا به وی فرصت شرکت در نشست گروه بریکس در ژوهانسبورگ را بدهد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها