۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۹۷
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (679)

رسانه های داخلی

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

کنعانی: آمریکا برای تبادل زندانیان اراده لازم را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه: ایران به تبادل زندانیان و آزادی شهروندان ایرانی تاکید دارد اما آمریکا برای تبادل زندانیان اراده لازم را ندارد. منتظر اقدام کره جنوبی برای آزادسازی دارایی‌های ایران هستیم.

مذاکرات مسقط چرا شکست خورد؟

مشرق درباره مذاکرات ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان نوشت: در مسئله تبادل حسن‌نیت از جانب ایران تا جایی است که بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، به‌تازگی از دستاورد بزرگ در مذاکرات آمریکا و ایران و نزدیک بودن دستیابی آنان به توافق بر سر زندانیان و همچنین برنامه هسته‌ای سخن گفته بود. اما کارشکنی آمریکایی‌ها باعث شد پرونده تبادل به محاق برود، گفته‌شده است که در مذاکرات عمان طرف آمریکایی نام یک زندانی دیگر را نیز مطرح کرده بودند که پیش‌ازاین در لیست گفتگوها قرار نداشته است، در این مذاکرات غیرمستقیم مقامات آمریکایی به‌طور غیرمنتظره‌ای به دنبال اضافه کردن نام چهارم به فهرست افرادی بودند که می‌خواهند به‌عنوان بخشی از توافق آزاد شود. گفته‌شده است که زندانی شماره ۴ که برای آمریکایی‌ها ارزش‌افزوده خاصی نیز دارد فردی است (شهاب دلیلی) که سال ۹۵ در حین خروج از کشور دستگیر شده است، لذا سخن از بازداشت زندانی چهارم در روزهای اخیر صحت ندارد. تا پیش‌ازاین بحث بر سر سه جاسوس آمریکایی‌ها یعنی سیامک نمازی، عماد ادوارد شرقی و مراد طاهباز صوت گرفته که با نزدیک شدن به توافق در هفته اول و دوم تیرماه، آمریکا در مسقط بحث زندانی چهارم را پیش کشیده است. از نگاه تهران آزادی زندانی چهارم ذیل توافقات قبلی امکان‌پذیر نبوده و مطرح‌شدن بحث و نام زندانی چهارم نیاز مذاکراتی دیگر دارد.

واکنش فرمانده ارتش به اعزام ناو جنگی آمریکا به منطقه

امیر موسوی، فرمانده کل ارتش: آمریکایی‌ها سالیان سال با خیالات واهی در منطقه حضور پیدا کرده و رفته‌اند اما سرانجامِ این منطقه برای کشورهای منطقه و امنیتش نیز فقط با مشارکت کشورهای منطقه پایدار خواهد شد. حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به جز ایجاد ناامنی و خسارت برای مردم و کشورهای منطقه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

جزئیات دستگیری یک شبکه بزرگ تروریستی صهیونیستی

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد یک شبکه بزرگ تروریستی که در همکاری با رژیم صهیونیستی قصد خرابکاری گسترده در کشور داشتند، از سوی سربازان گمنام امام زمان دستگیر شدند. پیگیری‌های تسنیم نشان می‌دهد که این شبکه به لحاظ فعالیت و اقدامات در دست انجام در دو دهه گذشته سابقه نداشته، و با راه‌اندازی کانال‌ها و صفحات در فضای مجازی اقدام به جذب افراد می‌کردند. دو نفر با نام‌های «شاهین‌لو» و «زحمتکش» و عناصر ضدانقلابی همچون تدین طهماسبی، در آموزش و راه‌اندازی و تجهیز شبکه فعالیت می‌کردند که همه این افراد در خارج کشور سکونت داشتند. انفجار مزار حاج قاسم سلیمانی، انفجار در ایستگاه تقویت فشار گاز در یاسوج در ایام سفر رئیس‌جمهور و همچنین انفجار و کشتار مردم در مراکز پر رفت و آمد همچون فروشگاه‌ها، پمپ بنزین ها و دانشگاه‌ها از اهداف این تیم تروریستی بود که قبل از اقدام خنثی شدند.

وزارت اطلاعات: هتک حرمت قرآن برای انحراف اذهان از جنایت جنین بود

بیانیه وزارت اطلاعات: سلوان مومیکا فرد هتاک به قرآن در سوئد، در سال ۲۰۱۴ می‌کوشد حزبی به‌نام «اتحادیه‌ دمکراتیک سریانی» در عراق تأسیس نماید و ادعا می‌کند که او نماینده‌ اصلی و صدای مسیحیان شمال غرب عراق است. بعد از اینکه حزبش قوت نمی‌گیرد به فکر مهاجرت به اروپا می‌کند اما موفق نمی‌شود. بعد از آن سعی بر ارتباط‌گیری با رژیم صهیونیستی می‌کند. سال ۲۰۱۹ او رسماً به خدمت گرفته می‌شود و برایش رابط اطلاعاتی تعیین می‌شود. مأموریت جاسوسی از مقرها و رهبران گروه‌های مقاومت عراق از جمله مأموریت‌های او بوده است. مومیکا پس از خدمات فراوانش به دستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها، درخواست انتقال به یک کشور اروپایی را ارائه می‌دهد. او تابعیت سوئد یعنی حیاط‌خلوت سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی را به‌دست می‌آورد. هم‌زمانی هتک حرمت قرآن توسط مومیکا در سوئد با جنایت صهیونیست‌ها علیه ساحلِ غربی و جنین برای انحراف توجه افکار عمومی مسلمانان از آن جنایت بود.

ورشکستگی و انزوای شدید یکی از سران فتنه ۸۸

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: شبکه رسانه‌ای وابسته به مدعیان اصلاح‌طلبی، چندی قبل به بهانه شرکت خاتمی در مراسم سالگرد درگذشت مرحوم دعایی(ره)و حضور خاتمی در کنار برخی چهره‌های موجه، سعی کرد برای این راس فتنه ۱۳۸۸ اعتبار و آبرو فراهم کند. این طیف همچنین آخرین بار تصاویر حضور خاتمی در مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله حسن صانعی در حسینیه جماران (در کنار برخی شخصیت‌های موجه مانند آقایان محمدی گلپایگانی و محسنی اژه‌ای) را بهانه‌ای برای القای پایان انزوای خاتمی و رفع اتهام از او قرار داد. به نظر می‌رسد این صحنه‌ها از سوی اطرافیان خاتمی مهندسی می‌شود تا چنین القا کند که حساسیت‌ها نسبت به سوابق خیانت خاتمی از بین رفته است و حالا آن‌که به تصریح رهبر انقلاب، فتنه و جنایات واقع شده در آن خط قرمز نظام است و مرتکبان این جنایت دست کم باید ابراز توبه و روشنگری و جبران‌بخش ولو ‌اندکی از مافات کنند.

وقتی شرق، ناتوانی دولت قبل را هم فاکتور می‌کند!

اخیراً روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «بازارگرمی نفتی» مرزهای دستاوردسازی برای دولت روحانی را جابجا و ادعا کرد که افزایش صادرات نفت و میعانات گازی ایران در دولت سیزدهم مرهون بشکه‌های روی آبی بود که در دولت قبلی تجمیع شده بود! این روزنامه می‌نویسد: وزارت نفت دولت سیزدهم بارها و بارها از افزایش صادرات نفت ایران در دوران تحریم گفته است که بدون تردید بخشی از این جهش صادرات مربوط ذخایر به‌جامانده از دولت گذشته است که نه‌تنها دستاوردی برای وزارت نفت دولت سیزدهم محسوب نمی‌شود، بلکه بیشتر شبیه خوش‌اقبالی بوده است. با پایان میعانات گازی باید دید صادرات نفت به چه سمتی می‌رود؟ ظاهراً باید از دولت قبل بابت نفروختن نفت و میعانات گازی و انبارش آن روی آب و صرف هزینه هنگفت برای اجاره کشتی‌ها تشکر کنیم.

افزایش ۶۰ درصدی صادرات گاز ایران طی ۲ سال اخیر

طبق آخرین بولتن آماری اوپک، خالص صادرات گاز ایران در سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱ به ترتیب حدود ۱۸.۷۹ و ۱۸.۴۳ میلیارد مترمکعب بوده و نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است. جهش صادرات گاز در دو سال گذشته درحالی رقم خورد که ایران از سال ۱۴۰۰ به صورت جدی وارد ناترازی گاز در فصل زمستان شده، اما نه تنها به تعهدات صادراتی خود در طول سال عمل کرده بلکه این میزان را افزایش نیز داده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها