۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۱۹۸
۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (680)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین تحولات رژیم صهیونیستی

- منابع عبری گزارش دادند که قانون اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو با ۶۴ رای مثبت از سوی نمایندگان کنست به طور نهایی تصویب شد. در زمان برگزاری رای گیری نمایندگان مخالف از صحن کنست خارج شدند و تنها نمایندگان ائتلاف حاکمیتی نتانیاهو در این جلسه حضور داشتند.

- جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا: به نظر می‌رسد پیشنهاد کنونی اصلاح قضایی در اسرائیل باعث افزایش شکاف می‌شود. من در مورد لایحه اصلاحات قضایی در اسرائیل بسیار نگران هستم و از نتانیاهو می‌خواهم که به تصویب قانون «اصلاحات قضایی»، ادامه ندهد.

- کاخ سفید تصویب لایحه جنجالی مربوط به تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو مایه تأسف خواند و اعلام کرد: این مایه تاسف است که قانون امروز با اکثریت پایین تصویب شد، این در حالی است که تغییرات بزرگ نیاز به توافق و اجماع نظر دارد. آمریکا از کابینه نتانیاهو می‌خواهد تا از طریق یک گفت‌وگوی سیاسی بر روی یک توافق کار کند.

- لاپید، رئیس مخالفان کابینۀ رژیم صهیونیستی: امروز روز نابودی خانه‌مان و روز نفرتی غم‌انگیز است اما ببینید کابینۀ نتانیاهو چطور جشن گرفته است. به دادگاه عالی علیه قانون لغو آزمون معقولیت شکایت خواهیم کرد.

- کانال ۱۲ اسرائیل به نقل از ایتمار بن‌گویر، وزیر تندروی امنیت رژیم‌صهیونسیتی تهدید کرد که در صورت مصالحه با مخالفان در مورد قانون اصلاحات قضایی، ائتلاف دولتی حاکم (کابینه‌‌ی نتانیاهو) را سرنگون خواهد کرد.

- کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی: بنیامین نتانیاهو در خصوص وضعیت سلامتی خود دروغ می‌گوید، ضربان قلب او به مدت ۱۲ ثانیه در شامگاه شنبه از کار افتاد، حال او اصلا خوب نیست. به گفته پزشکان نتانیاهو، او در معرض مرگ قرار داشت و اگر فورا به بیمارستان منتقل نمی‌شد، مرده بود.

- منابع رسانه‌ای در فلسطین اشغالی مدعی شدند «هالوی» رییس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در دیدار با نتانیاهو از وی خواسته است تا در سخنرانی‌های آتی خود از هرگونه اظهارنظر علیه ارتش، خلبانان و نظامیان ذخیره خودداری کند. «هالوی» ترس از کودتا، شورش و انشقاق در صفوف نظامیان علیه نظام سیاسی اسرائیل پس از تصویب لایحه کاهش اختیارات دستگاه قضایی را علت این امر عنوان کرده است.

- فرمانده پلیس رژیم صهیونیستی از آماده شدن نیروهای امنیتی برای جلوگیری از سناریوی حمله به کنست این رژیم خبر داد. شمار زیادی از مخالفان نتانیاهو در پی تصویب قانون کاهش آزمون معقولیت در برابر ساختمان کنست تجمع کرده‌اند.

- بورس تل‌آویو در نتیجه ناآرامی‌های سیاسی در سرزمین‌های اشغالی سقوط کرد. همچنین ارزش شکل (واحد پول رژیم صهیونیست) در برابر دلار دچار افت چشمگیر شد.

پایان حضور وندی شرمن در دولت بایدن

وندی شرمن دیپلمات کهنه کار و نماینده سابق آمریکا در مذاکرات برجام در سال ۲۰۱۵ که هم اکنون قائم مقام و معاون وزیر امور خارجه دولت جو بایدن است، در پایان ماه جاری میلادی بازنشسته می‌شود و ویکتوریا نولاند معاون وزیر خارجه در امور سیاسی بطور موقت جایگزین او می شود.

حمله پهپادی ارتش اوکراین به پایتخت روسیه

«سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو اعلام کرد دو پهپاد اوکراینی حمله کردند که ارتش با ابزارهای جنگ الکترونیک آنها را مختل و سرکوب و در نهایت با برخورد به ساختمان‌های غیرمسکونی سقوط کردند.

آمریکا: خروج از یونسکو به ضرر منافع کشور بود

کاخ سفید طی مراسمی پیوستن دوباره واشنگتن به سازمان علمی آموزشی و فرهنگی سازمان ملل، یونسکو، را گرامی داشت. برخی مقامات ارشد دولت بایدن اظهار کردند که خروج آمریکا از این سازمان بین‌المللی، به ضرر منافع کشور بود و این موضوع در سال های اخیر کاملا روشن شد که غیبت آمریکا از این سازمان نتایج خوبی نداشته است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها