۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۰۱
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (682)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

روایت آشکار بی‌بی‌سی و اینترنشنال از روند رو به زوال رژیم صهیونیستی!

  • شبکه بی‌بی‌سی: شب غمگینی را گذراندیم؛ باید از نتانیاهو پرسید که چرا اسرائیل را به این روز درآورد؟! اسرائیل در محاصره نیروهای(مقاومت) است، نتانیاهو ریسک بزرگی کرد! اکنون اسرائیل در آتش است!
  • شبکه اینترنشنال: ده‌ها میلیارد دلار به اقتصاد اسرائیل ضرر رسیده و ارتش متزلزل شده است! ایران از این آب گل آلود، ماهی‌های بسیار بزرگی صید خواهد کرد! اسرائیل به سمت یک جنگ داخلی می‌رود و مهاجرت معکوس افزایش یافته است!

احتمال کودتای نظامی علیه نتانیاهو

محقق ارشد مؤسسه امنیت ملی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی «آی‌۲۴»: در صورت عدم پذیرش طرح تغییرات قضایی توسط دیوان عالی، شاهد کودتای نظامی علیه «بنیامین نتانیاهو» خواهیم بود.

اردن صهیونسیت‌ها را مجبور به تراشیدن موی خود کرد!

طی تنش میان اردن و اسرائیل رسانه‌های عبری فاش کردند که دو هفته پیش مقامات اردن ۱۵۰ اسرائیلی را در گذرگاه مرزی با اردن به مدت ۴۸ ساعت بازداشت کردند و برای ورود به اردن، آن‌ها را مجبور به بریدن و کوتاه کردن موهای بلند خود کردند. الی کوهن، وزیر امور خارجه رژیم‌صهیونیستی با ارسال یادداشت اعتراضی به سفارت اردن در تل‌آویو، شوک خود را از این رفتار ابراز کرد و گفت: این اولین بار نیست که از یهودیان خواسته می‌شود چنین اقدامات تبعیض آمیزی انجام دهند.

 اعتراضات به اصلاحات قضایی به حساس‌ترین نقاط اسرائیل رسید

شبکه ۱۳ رژیم‌صهیونسیتی اعلام کرد که تعدادی از کارشناسان ارشد و دانشمندان اسرائیلی در زمینه هسته‌ای در اعتراض به اصلاحات در سیستم قضایی این رژیم، نظر خود را مبنی بر کناره‌گیری از سمت خود اعلام کرده‌اند. این کارشناسان به دلیل خطرات مواضع‌شان و به دلیل اینکه هدفی برای ایران هستند، به طور دوره‌ای تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

کنگره آمریکا به‌دنبال استیضاح بایدن

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: مجلس در حال آماده‌شدن برای استیضاح رئیس‌جمهور در ارتباط با پرونده فساد اعضای خانواده او در خارج از کشور هستند. پیش‌تر گراسلی، نماینده جمهوری‌خواه سنای آمریکا یک سند از اف‌بی‌آی منتشر کرد که در آن ادعا شده بود که بایدن در یک طرح غیرقانونی برای دریافت رشوه از طرف‌های خارجی دخالت داشته است.

درآمد ۱۵۰ میلیارد دلاری عربستان از حج ۱۴۰۲

درآمد عربستان از محل حج، میانگین سالانه حدود ۱۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۲۰۳۲ میلادی به ۳۵۰ میلیارد دلار برسد.

تصویب قطعنامه‌ محکومیت هتک حرمت به کتب مقدس

مجمع عمومی سازمان ملل روز قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن هرگونه خشونت علیه کتب مقدس و هتک حرمت آنها را به عنوان نقض قوانین بین‌المللی محکوم می‌کند.

اقدام زیبای نخست وزیر عراق

السودانی، نخست وزیر عراق، سفارت سوئد را به مرکز تعلیم قرآن تحویل داد.

آمریکا بیش از یک میلیون خانواده همجنسباز دارد!

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از اداره آمار ایالات متحده اعلام کرد که برای اولین بار در آمریکا، تعداد «خانواده‌های» همجنس باز به بیش از یک میلیون رسیده است. این آمار مربوط به موارد ثبت شده در سال 2021 است و طبق آن تعداد زوج‌های همجنسگرایی که خانواده تشکیل داده‌اند، به یک میلیون و دویست هزار نفر رسیده که حدود 60 درصد آنها با یکدیگر به صورت رسمی ازدواج کرده اند.

آمریکا ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارائه می‌دهد

بسته جدید کمک نظامی آمریکا به اوکراین به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار شامل ۳۲ خودروی زرهی استرایکر است. در میان تجهیزات، هورنت‌ها پهپادهای کوچک نانویی هستند که برای جمع‌آوری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برکناری وزیر خارجه چین

وانگ‌یی، دبیر کمیسیون سیاست خارجی حزب کمونیست چین به سمت وزیر خارجه چین منصوب شد. این اتفاق پس از ناپدیدشدن یک‌ماهه کین گانگ از انظار عمومی بود.

نظر مرشایمر درباره آینده جنگ اوکراین

جان مرشایمر، استاد دانشگاه شیکاگو: غرب به‌عمد این جنگ را به راه‌ انداخت تا هیمنه قدر قدرتی روسیه را شکسته و این کشور را از صفوف قدرت‌های بزرگ خارج کند. ما اکنون در جنگی هستیم که هر دو طرف- اوکراین و غرب در یک‌سو و روسیه در سوی دیگر- یکدیگر را به‌عنوان یک تهدید موجودیتی می‌نگرند که باید شکست داده شوند. با توجه به اهداف حداکثری، دستیابی به یک معاهده صلح قابل ‌اجرا تقریبا غیرممکن است. علاوه‌بر این، دو طرف اختلافات آشتی‌ناپذیری در رابطه با سرزمین و روابط اوکراین با غرب دارند. بهترین نتیجه ممکن یک «نبرد منجمد» است که به‌راحتی می‌تواند به یک جنگ داغ تبدیل شود. بدترین نتیجه‌ ممکن هم یک جنگ هسته‌ای است که بعید است؛ اما نمی‌توان آن را رد کرد. روسیه در نهایت در این جنگ پیروز خواهد شد؛ اگرچه اوکراین را قاطعانه شکست نخواهد داد. به ‌عبارت‌دیگر، قرار نیست تمام اوکراین را که برای دستیابی به سه هدف مسکو ضروری است، فتح کند. آن سه هدف این است: سرنگونی رژیم، غیرنظامی کردن این کشور و قطع روابط امنیتی کی‌یف با غرب. اما در نهایت بخش وسیعی از خاک اوکراین را ضمیمه می‌کند و درعین‌حال اوکراین را به یک کشور ناکارآمدِ به ‌درد نخور تبدیل می‌کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها