۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۰۲
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

اعتراف و واکنش مقامات و رسانه های رژیم صهیونیستی به تحولات اخیر این رژیم

۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اعترافات و واکنش‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی

  • بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی رئیس جریان مخالف در رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب لایحه اصلاحات قضایی، تأکید کرد که کابینه بنیامین نتانیاهو، این رژیم را به سمت پرتگاه می‌کشاند. او تأکید کرد نتانیاهو و کابینه‌اش شکست‌خورده‌اند و ما در برابر یک خطر واقعی قرار داریم. وی در ادامه افزود: ارتش و مردم، با یکدیگر در ارتباط هستند و اگر مردم دچار شکاف شوند، این شکاف و اختلاف، به میان صفوف ارتش نیز سرایت می‌کند.
  • ایهود اولمرت نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی با اذعان به اوضاع متشنج در اراضی اشغالی، تأکید کرد که این رژیم به سمت جنگ داخلی حرکت می‌کند. وی با اشاره به تصویب لایحه اصلاحات قضائی در مجلس رژیم صهیونیستی طی روز گذشته، بیان کرد: ما امروزه شاهد یک تهدید بسیار جدی هستیم که پیش‌ازاین وجود نداشت. او در گفتگو با شبکه چهار تلویزیون انگلیس از جنگ داخلی صحبت کرد.
  • رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو «یائیر لاپید»: امروز روز نابودی اسرائیل است. رئیس مخالفان کابینه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب لایحه اصلاحات قضائی، امروز را روزی غم‌انگیز برای این رژیم توصیف کرد. یائیر لاپید، رئیس مخالفان کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تصویب لایحه اصلاحات قضائی واکنش نشان داد. لاپید گفت: تصویب این طرح، شکستن کامل قواعد بازی است. لاپید بعد از مذاکرات گفت: «رسیدن به هر گونه تفاهم با این دولت برای حفظ این دولت غیرممکن است. آنها می‌خواهند این کشور را نابود کنند. راهی برای ادامه گفت‌وگو با آنها نداریم. این غیرمسئول‌ترین دولت در تاریخ اسرائیل است.»
  • «هرتسی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در دیدار با بنیامین نتانیاهو گفته است که باید اظهارات علیه ارتش و نیروهای آن متوقف شود؛ زیرا این اظهارات به توانایی و یکپارچگی ارتش آسیب می‌زند.

واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی

  • صفحه اول روزنامه‌های پر شمار رژیم صهیونیستی فردای تصویب بخشی از این لایحه با رنگ سیاه چاپ شده و روزنامه‌های مهم رژیم صهیونیستی با تیتر "روز سیاه برای دموکراسی اسرائیلی" منتشر شدند تا واکنش خود را به مصوبه کنست اعلام کنند. روزنامه‌های یدیعوت آحارانوت، یسرائیل هیوم، هاارتص و دمارکر از جمله روزنامه‌‌هایی بودند که صفحه اول کاغذی آنها به رنگ سیاه منتشر شد، این خبر را خبرنگار جروزالیم پست در صفحه خود در فضای مجازی منتشر و ادعا کرد: بسیار شگفت‌انگیز است که تیتر مشترک این روزنامه‌ها در واقع یک آگهی بوده است."مری رگیو" وزیر کابینه رژیم صهیونیستی هم با انتشار تصویری از این روزنامه‌ها در صفحه خود در فضای مجازی، آن را اقدامی هماهنگ علیه کابینه و ائتلاف توصیف کرد.
  • رسانه‌های صهیونیستی وضعیت نگران‌کننده خواندن امکان استعفای توأم با سکوت در ارتش، اعلام کردند: ممکن است افسران ممتاز نهاد اطلاعاتی و نیروی هوایی در واکنش به اقدام کنست استعفا دهند. صد‌ها خلبان و نظامیان وابسته به ستاد مشترک ارتش اسرائیل پیش‌ازاین و در واکنش به تصویب طرح اصلاحات قضایی در کنست در نامه‌ای هشدار داده بودند، در نظام دیکتاتوری خدمت نخواهند کرد، در نتیجه اقدام داوطلبانه برای خدمت احتیاطی را متوقف خواهند کرد.
  • روزنامه «چروز الم پست» نوشت، سازمان پزشکان کارورز اعلام کرد اکثریت پزشکان کارورز از اعتراض به اصلاحات قضایی و اعتصاب خواهند کرد. این سازمان از همه پزشکان کارورز دعوت کرده تا دست از کار کشیده و تنها در صورت فوریت‌های پزشکی به طبابت مشغول شوند؛ بنابراین پزشکان نیز به صف اعتصاب‌کنندگان در فلسطین اشغالی پیوستند.
  • مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گزارشی به بررسی پیامدهای منفی بحران سیاسی و اجتماعی این رژیم بر وضعیت ارتش، اقتصاد و امنیت، و... و نیز پرونده عادی‌سازی با کشورهای عربی پرداخت و این بحران را تهدیدی بزرگ برای رژیم صهیونیستی دانست. در همین زمینه مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با هشدار درباره اینکه «ارتش اسرائیل در معرض خطر تجزیه است» تأکید کرد، اسرائیل در مسیر تضعیف ارتش است و این واقعیت معادله بازدارندگی آن را در سایه تهدیدات فزاینده از جبهه‌های مختلف، در معرض خطر قرار می‌دهد. این نهاد صهیونیستی افزود: ما چند ماه قبل نیز درباره پیامدهای طرح اصلاحات قضایی هشدار داده بودیم. آسیب به امنیت داخلی اسرائیل تبدیل به یک واقعیت شده است و علاوه‌برآن شاهد تضعیف پایه‌های ارتش، فرسایش قدرت بازدارندگی، بی‌ثبات کردن روابط ویژه با ایالات متحده، تضعیف اقتصاد، تعمیق شکاف‌ها در جامعه و تضعیف قدرت داخلی اسرائیل هستیم.
  • «آور هیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت: پیام‌هایی را که نظامیان نیروی هوایی، بخش اطلاعات و همچنین نیروهای عملیات ویژه ارسال می‌کنند، دریافت کردیم؛ آنها به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که در ماه اوت، دیگر به نیروهای ذخیره نخواهند پیوست. شبکه صهیونیستی کان نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی نگران «استعفای بی‌صدا» افسران عالی‌رتبه در بخش اطلاعات و نیروی هوایی است.
  • «یوئیل نافیه» یکی از اقتصاددانان مطرح سابق در وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نسبت به تبعات خطرناک اصرار نتانیاهو بر اجرای اصلاحات قضایی هشدار داد. او در گفتگو با شبکه تلویزیونی کان تأکید کرد که اصرار نتانیاهو بر اجرای اصلاحات بحث‌برانگیز ضربات سختی به اقتصاد اسرائیل وارد کرده است. وی افزود: فرمول یک‌جانبه‌ای که نتانیاهو برای تغییر شاکله اسرائیل در دستور کار خود قرار داده و مورد اجماع اکثریت نیست، ضربات اقتصادی بسیار خطرناکی به اسرائیل وارد کند. نظرسنجی یک سازمان غیرانتفاعی رژیم صهیونیستی نشان داد که اکثریت شرکت‌های نوپا مشاغل خود به خارج از سرزمین‌های اشغالی انتقال می‌دهند. یکی از مصادیق ضربات اقتصادی، بانک آمریکایی مورگان استنلی است که تصمیم گرفت رتبه اعتباری اسرائیل را به‌صورت عدم توصیه به مشتریان خود برای سرمایه‌گذاری در فلسطین اشغالی تغییر داده که درنتیجه این گونه اقدامات سهام بهابازار تل‌آویو نیز سقوط نمود؛ سایر اقتصادان مطرح رژیم صهیونیستی نیز معتقدند که نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت فروپاشی اقتصادی نیز سوق می‌دهد.
  • کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی: اعتراض به انقلاب قانونی زمانی به حساس‌ترین نقطه اسرائیل می‌رسد که در هفته‌های اخیر گفت‌وگویی بین برخی از ارشدترین دانشمندان هسته‌ای اسرائیل مبنی بر اینکه آیا ادامه خدمت به دولت درست است یا نه شکل‌گرفته است و برخی از آنها تهدید به استعفا از سمت خود می‌کنند.
  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها