۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۰۸
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (686)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای رسانه رژیم صهیونیستی درخصوص فروش قایق های تندروی ایران به ونزوئلا

پایگاه عبری زبان اسرائیل دیفنس در گزارشی نوشت: ایران قایق‌های تندرو ذوالفقار را به نیروی دریایی ونزوئلا فروخته و این شناور‌های موشک انداز در یکی از مانور‌های دریایی ارتش کاراکاس هم به نمایش در آمده است.

آخرین آمار اعتراضات ضد نتانیاهو در هفته سی‌ام

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که بیش از ۳۷۰ هزار اسرائیلی در بیش از ۱۵۰ منطقه در اراضی اشغالی علیه طرح اصلاحات قضائی دولت نتانیاهو دست به تظاهرات زدند.

پرچم رژیم صهیونیستی زیر پای عزاداران حسینی در بحرین

عزاداران حسینی در بحرین به نشانه مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پرچم این رژیم را زیر پای خود لگدمال کردند.

شرط جهاد اسلامی برای شرکت در نشست قاهره

کانال صهیونیستی کان نوشت: تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبران امنیت اسرائیل گزارش داده‌اند که در دو هفته گذشته ده‌ها مبارز مقاومت را در جنین دستگیر کرده است. در این رابطه، دبیرکل جهاد اسلامی تاکید کرد که جنبش جهاد اسلامی در نشست قاهره شرکت نخواهد کرد مگر اینکه تشکیلات خودگردان فلسطینی بازداشت شدگان عضو جهاد اسلامی را آزاد کند.

تأکید پادشاه مراکش بر تأسیس کشور مستقل فلسطینی

به گزارش الجزیره، «محمد ششم» ، پادشاه مراکش گفت: «ما بر موضع قاطع مراکش در مورد برقراری عدالت در راستای آرمان فلسطین و حقوق مشروع مردم فلسطین تأکید می‌کنیم. ما امیدواریم که ملت برادر فلسطین، کشور مستقل خود را با پایتختی بیت المقدس شرقی به گونه‌ای ایجاد کنند که امنیت و ثبات برای همه مردم منطقه تضمین شود.»

وال استریت ژورنال: مذاکرات صلح روسیه و اوکراین در عربستان برگزار می‌شود

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال شامگاه خبر داد که عربستان سعودی میزبان مذاکرات صلح مربوط به جنگ اوکراین و روسیه خواهد بود. این روزنامه همچنین گزارش داد که در این نشست، مسئولان بلندپایه ۳۰ کشور جهان حضور دارند. قرار است این نشست در جده و در روز‌های چهاردهم و پانزدهم مرداد ماه جاری برگزار شود.

فشار آمریکا به عربستان جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نشریه آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی فاش کرد که آمریکا در حال اعمال فشار به عربستان جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. دولت بایدن در حال حاضر با تلاش‌های مخفیانه خود می‌کوشد تا نقش میانجی را میان عربستان و رژیم صهیونیستی ایفا کند، اما همچنان عربستان شروطی چون امضای پیمان حمایت امنیتی با آمریکا، تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های آمریکایی و همکاری هسته‌ای میان این کشور و واشنگتن را برای این اقدام، مطرح می‌کند.

اطلاعات تازه در مورد تعلیق رابرت مالی

الشرق الاوسط نوشت: در پی انتشار گزارش‌هایی در مورد احتمال درز دادن اطلاعات محرمانه در رابطه با یک توافق جدید اتمی با ایران از سوی رابرت مالی، نماینده ویژه پیشین ایالات متحده آمریکا در امور ایران، اطلاعات جدیدی در واشنگتن در مورد تعلیق او منتشر شده‌است. روزنامه تهران‌تایمز در تهران ماه جاری میلادی گزارش داده‌بود که رابرت مالی «به شکل مشکوکی با برخی از مشاوران غیررسمی گروه‌های مخالف دولت ایران» در تماس بود و دسترسی‌های امنیتی او از ماه آوریل سال جاری قطع شده‌بود. لی اسمیت، تحلیل‌گر کهنه‌کار مسائل امنیت ملی آمریکا با اشاره به گزارش‌های روزنامه تهران‌تایمز می‌گوید: اینکه بخش عمده اطلاعات در مورد تعلیق رابرت مالی به‌جای رسانه‌های آمریکایی از سوی رسانه‌ها در ایران منتشر می‌شود، نشان‌دهنده این است که بخش بزرگی از واقعیت در روایت بسیار خلاصه‌شده کاخ سفید از این موضوع غایب است.

پلیس فرانسه خسته از مقابله با اعتراضات خیابانی

وزیر کشور فرانسه: پلیس در مقابله با اعتراضات خیابانی خسته شده است. اما پلیس نباید احساس مسئولیت خود را فراموش کند. دولت فرانسه برای مقابله با اعتراضاتی که در ماه‌ها و سال‌های اخیر رخ داده همواره از شمار زیادی نیروهای پلیس استفاده کرده است.

پوتین از دست اردوغان خشمگین است

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از چند دیپلمات و تحلیلگر نوشت، ولادیمیر پوتین درخواست‌های رجب طیب اردوغان برای مذاکرات در مورد تمدید ابتکار عمل غلات دریای سیاه را نادیده می‌گیرد. در این گزارش بیان شد، روسیه به دلیل آنکه اردوغان باعث "خشمگین شدن" دولت روسیه شد، با تمدید توافق غلات دریای سیاه مخالفت کرد.

هيأت طالبان براى مذاكره با آمريكا راهى قطر شد

اميرخان متقى، وزیر خارجه طالبان: در دوحه با هیأت امریکایی در مورد پایان تحریم‌ها و لیست سیاه، آزادسازی دارایی‌های بانکی افغانستان و نقض حریم هوایی گفت‌وگو می‌کنیم. گزارش شورای امنیت مبنی بر این‌که گویا القاعده در افغانستان وجود دارد، حقیقت ندارد. زمان آن رسيده که جهان با افغانستان تعامل مثبت کند.

اعتصاب گسترده کارکنان راه‌آهن انگلیس

کارکنان راه‌آهن انگلیس در جریان اعترا‌ض‌های بیش از یک ساله به حقوق و شرایط کاری خود، بار دیگر دست به اعتصاب زدند. اعتصاب در بخش حمل و نقل ریلی و دریایی با یک روز توقف کار از سوی کارکنان آنها همراه و منجر به لغو بسیاری از ترافیک‌های مسافرتی شد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها