۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۱۶
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (689)

رسانه های داخلی

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

راهبرد جدید آمریکایی ها در خلیج فارس

به گزارش اکوایران، در پی افزایش توقیف نفتکش‌ها در خلیج فارس و فشارهای متحدان عربی منطقه به ایالات متحده، به نظر می‌رسد واشنگتن در حال بررسی استقرار نیروهای خود در کشتی‌های تجاری است تا از توقیف نفتکش‌ها در منطقه جلوگیری کند. در واکنش به اقدام احتمالی واشنگتن برای تجهیز کشتی‌های تجاری در خلیج فارس، ایران نیروی دریایی سپاه پاسداران را به پهپادها و موشک‌های با برد 1000 کیلومتری مجهز کرد. سامانه‌های جدیدی شامل انواع پهپادهای شناسایی، اطلاعاتی، تهاجمی و رزمی و همچنین انواع خودروهای پشتیبانی و فرماندهی و سامانه‌های جمع‌آوری، آفند و پدافند الکترونیکی به نیروی دریایی سپاه پاسداران الحاق شد. طبق گزارشی تحلیلی که در ریسپانسیبل استیت‌کرفت منتشر شده، بایدن مسئول اصلی ایجاد این وضعیت به دلیل دو مسیر سیاسی؛ عدم بازگشت به برجام و ادامه کمپین فشار حداکثری و همچنین عادی‌سازی روابط ریاض_ تل‌آویو و امنیتی‌سازی خلیج‌فارس است.

جزئیات همکاری منافقین با داعش در ترور فرماندهان محور مقاومت

سندی به دست ایسنا رسیده که نشان می‌دهد گروهک تروریستی منافقین، اطلاعات مقرهای نیروهای محور مقاومت را در اختیار داعش قرار داده و عامل شهادت یکی از فرماندهان ارشد محور مقاومت در سوریه بوده است. پروژه ترور شهید مصطفی بدرالدین فرماندهی نظامی  نیروهای مقاومت لبنان توسط منافقین بر روی میز داعش قرار گرفته است.

نظر وزیر کشور درخصوص انتقادات از قانون جدید انتخابات

وزیر کشور در پاسخ به برخی انتقادات نسبت به قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در این قانون در حوزه مشارکت، ممنوعیت و محدودیتی ایجاد نشده است و با شرایطی که پیش خواهد آمد، شاهد مشارکت بیشتر مردم خواهیم بود. نظارت جدیدی بر نظارت‌های شورای نگهبان ایجاد نشده است. نظارت شورای نگهبان از اول بوده و الان هم مثل گذشته وجود دارد.

پی نوشت: جبهه اصلاحات با بیان اینکه اصلاحیه اخیر قانون انتخابات که موجب تشدید اقداماتی نظیر تقویت و گسترش دامنه اختیارات شورای نگهبان، افزایش نقش نهادهای امنیتی، تقلیل جایگاه قانونی وزارت کشور و افزایش زمینه های تخلف و تقلب است و نیز اعلام پیش ثبت نام کاندیداها را باید گامی در تکمیل فرایند مهندسی زودهنگام انتخابات پیش رو تحلیل کرد.

روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس لیست می‌دهند؟

محمود واعظی، رئیس دفتر دولت دوازدهم، در گفتگو با مُنیبان در واکنش به برخی زمزمه‌ها مبنی بر اینکه ممکن است روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست بدهند، گفت: خیر، از طرف روحانی و لاریجانی هیچ بحثی در مورد ارائه لیست برای انتخابات مجلس دوازدهم مطرح نشده و  مطلبی نشنیدم.او در پاسخ به اینکه بنابراین قرار نیست روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس دوازدهم فعالیتی داشته باشند، افزود: واقعیت این است که باید فکری برای مشارکت گسترده مردم در انتخابات کرد. بنده از طرف روحانی و لاریجانی صحبت نمی‌کنم اما به هرحال با وجود اینکه با هر دو نفر در ارتباط هستم مطلبی در مورد لیست دادن برای انتخابات مجلس دوازدهم نشنیدم اما اینکه در آینده چه اتفاقی رخ بدهد و احزاب و شخصیت‌های سیاسی در انتخابات فعال باشند بستگی به سیاست‌های انتخاباتی دارد.

 

نظر عطریانفر درباره پیش ثبت نام در قانون جدید انتخابات

محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با برنا، درخصوص آمادگی و تمهیدات حزب کارگزاران برای شرکت در انتخابات پیش‌رو، بیان داشت: حزب کارگزاران به این دلیل که در جبهه اصلاحات حضور سیاسی دارد تصمیم آن تابع تصمیم جمع بوده و لذا هنوز اقدامی نکرده است. اقدامی که مجلس انجام داد به نظر یک اقدام مستعجل بود و ای کاش مجلس و نهادهایی که پشتیبان این مصوبه هستند، فرصتی را فراهم می‌کردند که یک سال در حوزه‌های سیاست‌ورزی کشور در اندیشه‌های چپ و راست روی این موضوع گفت‌وگو شود تا با یک پشتوانه محکمی این مسئله دنبال شود.

واکنش مشاور ارشد وزیر ارشاد به اظهارات اخیر خاتمی

میثم نیلی، عضو ارشد جبهه پایداری و مشاور ارشد وزیر ارشاد، سیدمحمد خاتمی را مشرک و مرتد خواند. خاتمی اخیراً گفته بود: سخن این نیست که حجاب واجب است، اما آیا اجباری کردن آن از سوی حکومت معقول و نتیجه بخش است؟ امروز بخش کثیری از جامعه، حجاب اجباری را که خواسته حکومت است، نمی‌خواهند./ خبر آنلاین

چهار دلیل کاهش تورم

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران از تورم نشان می‌دهد که تورم پس از یک دوره ۱۴ ماهه دوباره به کانال ۳۰ درصد بازگشته است و در همین حال نرخ تورم ماهانه تیرماه با ثبت عدد ۱.۹۵ کمترین میزان تورم ماهانه ۱۶ ماه اخیر است. یکی از نخستین دلایل کاهش تورم، کاهش تدریجی نرخ رشد نقدینگی از ابتدای دولت تاکنون بوده است. به طوری که در خردادماه امسال پس از ۱۶ ماه، نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی به زیر ۳۰ درصد رسید. ثبات نرخ ارز در ماه‌های اخیر یکی دیگر از عوامل مؤثر در کاهش تورم بوده است. یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم در مدیریت تورم، کاهش شدید تورم تولید کننده است که به تدریج تأثیر خود را بر تورم مصرف کننده نشان می‌دهد. یکی دیگر از دلایل کاهش نرخ تورم را می‌توان کاهش تورم جهانی عنوان کرد؛ در ۴ ماهه امسال برخلاف مدت مشابه سال گذشته، بازارهای جهانی از ثبات نسبی برخوردار بوده است.

ایران پنجمین صادر کننده کالا و خدمات در بین اعضای اوپک

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام در گزارش «بولتن آماری سالانه» نشان می‌دهد، صادرات کالا و خدمات ایران در سال ۲۰۲۲ به ۷۷.۴۱۳ میلیارد دلار رسیده که ۱۷ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است. بر اساس این گزارش، این رقم برای ایران در سال ۲۰۲۱ برابر با ۶۰.۱۳۵ میلیارد دلار بوده است. سیزده عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱.۵۷۸ میلیارد دلار کالا و خدمات صادر کرده‌اند که این رقم در سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۱۳۴ میلیارد دلار بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها