۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۱۷
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (690)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تل‌آویو در تسخیر معترضان ضدنتانیاهو در سی و یکمین هفته اعتراضات

سی و یکمین هفته اعتراضی در رژیم صهیونیستی در حالی برگزار شد که اندکی قبل از آن مرکز تل آویو شاهد یک عملیات موفق جوان فلسطینی علیه اشغالگران بود که بر اثر آن یک افسر امنیتی کشته شد.

نتایج یک نظرسنجی: یک سوم اسرائیلی‌ها در فکر ترک اسرائیل هستند

طبق یک نظرسنجی انجام شده توسط «کانال ۱۲» رژیم‌صهیونسیتی، ۳۳ درصد (یک سوم) از صهیونسیت‌ها به ترک اسرائیل فکر می‌کنند. این کانال اسرائیلی هشدار داد که "ناراحت کننده‌ترین مسئله" این است که اسرائیلی‌ها از تداوم اعتراضات گسترده و شروع جنگ داخلی در این رژیم می‌ترسند. این کانال اسرائیلی افزود که ۳۶ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نگران بحران اقتصادی پس از تصویب قانون اصلاحات قضایی، هستند. شایان ذکر است که ترس اسرائیلی‌ها پس از ۳۰ هفته تظاهرات مدام که وضعیت شکاف شهرک‌نشینان را آشکار کرد، در حال عمیق‌تر شدن است.

شکافت عمیق در ارتش پوشالی

الون بن دیوید، تحلیلگر نظامی روزنامه صهیونسیتی معاریو: طی مدت کوتاهی دیگر هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، نمی‌تواند در کنار گوش وزیر جنگ و نخست‌وزیر نتانیاهو زمزمه‌وار صحبت کند بلکه باید علناً درباره بحران حضور و غیاب نیروهای ذخیره ارتش «اسرائیل» فریاد بزند. ارتش اسرائیل تمام تلاش خود را می‌کند تا عمق شکاف در ارتش را بپوشاند، اما این امکان پذیر نیست که این فریبکاری را برای مدت طولانی ادامه دهیم چراکه بحران قانون اساسی در مقابل ما در شرف انفجار دوباره است.

ترامپ: شاید به ۵۶۱ سال حبس محکوم شوم!

ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا: وزارت دادگستری فاسد آمریکا که تحت کنترل جو سرکش «بایدن» قرار دارد، دوباره به‌طور غیرقانونی من را متهم کرد. این بگیر و ببندی که چپ‌ها به راه انداخته‌اند، ممکن است من را به مجموعا ۵۶۱ سال حبس محکوم کند. شش برابر حبس ابد!

هشدار وزیر دفاع آمریکا نسبت به تضعیف توان و آمادگی ارتش این کشور

وزیر دفاع آمریکا نسبت به آمادگی و حفظ توان نیروهای ارتش این کشور هشدار داد و گفت با کناره‌گیری برخی فرماندهان ارتش برای اولین بار در تاریخ، دو قوای رزمی بدون فرمانده مانده‌اند.

درخواست کمک و پشتیبانی کودتاچیان نیجر از شبه نظامیان واگنر

براساس برخی خبرهای میدانی از نیجر، ژنرال‌های کودتاگر در این کشور آفریقایی از گروه شبه نظامی روسی واگنر درخواست کمک کرده‌اند. «وسیم نصر» ، روزنامه‌نگار و پژوهشگر ارشد مرکز سوفان در این ارتباط به آسوشیتدپرس گفت، این درخواست در جریان بازدید یکی از رهبران کودتا به نام «ژنرال سلیفو مودی» از کشور همسایه نیجر، یعنی مالی صورت گرفته و این ژنرال در آنجا با فردی از اعضای واگنر ارتباط برقرار کرده و درخواست کمک از سوی این نیروها را مطرح کرده است.

روسیه بزرگترین اقتصاد اروپا شد

بر اساس آخرین گزارش ورلد اکونومیکس، روسیه تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌رغم تحریم‌های غرب، در بین پنج اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین در اروپا از نظر برابری قدرت خرید (PPP) قرار گرفت.

۱۱ پایگاه نظامی اوکراین تحت کنترل روسیه درآمد

ارتش روسیه در جریان عملیات نظامی، شهرکی در محور لوهانسک را آزاد کرد و ۱۱ پایگاه نیروهای مسلح اوکراین را در اختیار گرفت. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه منطقه مسکونی «نووسیلوفسکوئه» در محور کوپیانسک (لوهانسک) را آزاد کرد.

گزارش بی بی سی از آمار وحشتناک آزار جنسی در کلیساهای پرتغال

بی بی سی : حداقل ۴۸۱۵ کودک در کلیساهای پرتغال توسط روحانیون مورد آزار جنسی قرار گرفته اند و کلیسا به دنبال پنهان کردن این موضوع است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها