۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۱۸
۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (691)

رسانه های داخلی

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش مبهم پنتاگون به ادعای استقرار نیرو در کشتی‌های تجاریِ عبوری از تنگه هرمز

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون در نشست خبری، گزارش «آسوشیتد پرس» درباره احتمال استقرار نیروهای مسلح آمریکا در کشتی‌های تجاری برای جلوگیری از آنچه «آزار و اذیت و توقیف کشتی‌ها از سوی ایران در تنگه هرمز» ادعا شده را تایید نکرد و گفت «بله، این گزارش‌های مطبوعاتی را دیده‌ام. به شما می‌گویم که هیچ چیزی برای اعلام درباره تغییر وضعیت نیروها نداریم.»

پلیس آلبانی کنترل مقر منافقین را در دست گرفت

پلیس آلبانی محدودیت‌های جدیدی را برای کنترل مقر منافقین در تیرانا اعمال کرده که بر اساس آن، هیچکس بدون اجازه پلیس حق ورود و خروج در این اردوگاه را ندارد. این درحالی است که طی روز‌های گذشته، دولت آلبانی، مریم رجوی سرکرده این گروهک که هم اکنون در فرانسه حضور دارد را نیز به این کشور ممنوع الورود کرده بود. "ادی راما" نخست‌وزیر آلبانی نیز یک ماه قبل، در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی "اشپیگل" گفته بود که گروهک منافقین نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه ایران استفاده کنند. وی تصریح کرده بود که «آلبانی قصد جنگ با ایران را ندارد و کسی را که از مهمان‌نوازی ما سوء‌استفاده کرده باشد، نمی‌پذیرد.» /تسنیم

روحانی و لاریجانی برای انتخابات مجلس لیست مشترک می‌دهند؟

روزنامه آرمان ملی: اصولگرایان به‌خوبی می‌دانند اگر لیست مشترکی از سوی این دو شخصیت منتشر شود، رای بالایی را کسب می‌کند بنابراین در تلاش هستند تا به هر نحوی مانع اقدام مشترک لاریجانی و روحانی شوند. به عنوان نمونه یک روز با تیتر «قوت گرفتن ارائه فهرست مشترک مجلس بین لاریجانی و روحانی» مدعی می‌شوند:« رصد تحرکات اخیر علی لاریجانی و نزدیکانش نشان می‌دهد احتمال ارائه لیست انتخاباتی ازسوی او جدی‌تر شده است.

بیانیه ای با رنگ و بوی القای تقلب در صورت عدم رآی آوری

بیانیه جبهه اصلاحات درباره انتخابات منتشر شد که بر اساس آن، این جبهه‌ قانون جدید انتخابات را مصداق بارز خودتحریمی و خودبراندازی دانست. در این بیانیه آمده است: ما پیش از این بارها گفته‌ایم که نظارت استصوابی، که هرچه پیش‌تر آمده‌ایم غلیظ‌تر و شدید‌تر اعمال شده است، انتخابات رقابتی و معنی دار را کم‌رنگ‌ و کم‌رنگ‌تر کرده است و در آخرین اقدام، اصلاحیه اخیر قانون انتخابات به همه روند‌های غیراصولی و رقابت‌سوز نظارت استصوابی که قبلاً اعمال شده و به قانون تبدیل نشده بود، قبای قانون پوشانده است تا امیدی به تجدید نظر در اِعمال ناصواب آن باقی نماند. واقعیت آن است که پس از صدور بیانیه گام دوم انقلاب و تفاسیری که از آن صورت گرفت، شاهد رویکردها و اقداماتی هستیم که منجر به یک‌دست شدن حاکمیت و انحصار طلبی بی‌سابقه تحت عنوان خالص‌سازی شده و مردم را در تعیین سرنوشت خود به حاشيه رانده است. کاهش شدید مشارکت انتخابات مجلس در سال ۹۸ و ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ ، نتیجه این روند نامبارک است که معنایی جز از دست رفتن سرمایه اجتماعی و بی‌اعتمادی جامعه به حاکمیت و ناامیدی از اصلاح امور ندارد. جبهه اصلاحات ایران تصویب اصلاحیه اخير قانون انتخابات را مصداق بارز افزودن نارضایتی‌ها و ناامیدی‌ها و درنتیجه خودتحریمی و خودبراندازی می داند.

توصیه های اقتصادی آیت الله علم الهدی به دولت سیزدهم

آیت الله علم الهدی: یکی از مسائلی که باید در حمایت از معیشت مردم موردتوجه قرار بگیرد، این است که همه‌چیز محدود به اقتصاد خرد نیست. این ملت زیاده‎ خواه نیستند. این حق مردم است که سؤال کنند چرا وضعیت مرغ و روغن هر روز به یک حالت است و ثباتی در این بازار وجود ندارد. به همین دلیل است که می‌گوییم باید سفره مردم تثبیت شود و اگر هم یک جنس گران شده، حداقل کارگر و کارمند ما بتواند اطمینان حاصل کند که فردا هم می‌تواند سفره امروزش را برپا کند. اینکه یک دولت مردمی و انقلابی باشد، خیلی خوب است اما حقیقت این است که مردم از یک دولت مردمی و انقلابی، توقع دارند که بیش از پیش به فکر دنیا و آخرتشان باشد.

بازگشت حسین فریدون به زندان

مشرق مدعی شد: حسین فریدون، برادر رئیس جمهور سابق به زندان بازگشته است. در روز‌های اخیر تصویری از حسین فریدون در شبکه‌های اجتماعی با ظاهری جدید منتشر شده بود که نشان می‌داد این فرد بیرون از زندان است. بر اساس گزارش‌های دریافتی برادر رئیس جمهور سابق در حال حاضر در زندان اوین به سر برده و در بخش قرنطینه نگهداری می‌شود. حسین فریدون پس از طی شدن روال اداری زندان به زودی به بند‌های عمومی این زندان معرفی خواهد شد.

کنایه به سبک بانیان وضع موجود

عبدالناصر همتی رئیس سابق بانک مرکزی در توئیتی نوشت: به محض اعلام گوشه ای از عملکرد اقتصادی دولت سیزدهم، به جای پذیرش اشتباهات، حملات تخریبی شروع و توپخانه از گذشته می گوید!اصلا گیریم به قول شما گذشته بد،مگر شما با وعده های رنگارنگ به میدان نیامدید؟ مگر خودتان نگفتید که با یک دولت مقتدر مشکلات را بدون گره زدن به تحریم حل می کنید؟ یک لحظه با خدای خود خلوت کنید و با مرور وعده های خود ببینید طی ۲ سال با زندگی مردم و اقتصاد کشور چه کرده اید.

مجازات پرخاش به آمرین به معروف در لایحه حجاب

محمدسعید احدیان، دستیار رئیس مجلس در برنامه بدون گارد گفت: آنچه در عمل در مسئله بدپوششی انجام می‌شود، حجاب اجباری نیست؛ قبل از ماجرای مهسا امینی آیا برخوردی صورت می‌گرفت؟ احدیان در بخش دیگری از برنامه گفت: در لایحه عفاف و حجاب، برای کسی که به آمرین‌به‌معروف پرخاش یا تعدی نماید بازداشت تعیین شده است.

دستگیری چهار عضو گروهک‌های تروریستی

شمس آبادی دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش و کار اطلاعاتی سپاه ۲۳ نبوت شهرستان راسک یک تیم چهار نفره که از کشور پاکستان وارد کشور شده و در روستای جکیگور ساکن شده بودند شناسایی و در یک کار عملیاتی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. وی افزود: از متهمان پنج قبضه کلاش، یک سلاح شکاری، ۲۴ تیغه خشاب، ۷۰۰ فشنگ جنگی کلاش، دو دوربین شکاری، ماسک صورت و چند سینه خشاب کشف و ضبط شده است/تسنیم

مشخصات و توانایی‌های باورنکردنی ناو مکران

فرمانده ناوگروه ایرانی: ناو مکران می‌تواند با یک‌بار سوخت‌گیری، خود و یگان همراه را ۹ بار دور زمین بچرخاند. / فارس

مجموع تجارت خارجی کشور به ۳۵.۵ میلیارد دلار رسید

بر اساس اعلام گمرک، مبادلات بازرگانی کشور در ۴ ماهه نخست سال جاری به ۳۵ میلیارد و ۴۴۵ میلیون دلار رسید. از این میزان سهم صادرات ۴۵ میلیون و ۷۵۸ هزار تن به ارزش ۱۵ میلیارد و ۹۰۶ میلیون دلار بود که از نظر وزنی ۲۸.۵۶ درصد افزایش و از نظر ارزش ۷/۹۷ درصد کاهش را نشان می دهد. همچنین در این مدت ۱۱ میلیون و ۸۴۲ هزار تن کالا به ارزش ۱۹ میلیارد و ۵۳۹ میلیون دلار وارد کشور شده است که به لحاظ وزنی ۶/۱۸ درصد و از حیث ارزش ۱۰/۸۲ درصد افزایش نشان می‌دهد./ مهر

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها