۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۲۱
۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (694)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جوسازی انگلیس علیه سپاه پاسداران

روزنامه تلگراف گزارش داد که سوئلا براورمن، وزیر کشور انگلیس در اظهاراتی علیه سپاه پاسداران ایران، آن را «بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت ملی انگلیس» خواند. براورمن درباره برخی گزارش‌های اطلاعاتی ابراز نگرانی کرد که در آن‌ها ادعا شده است، عوامل ایرانی در تلاش هستند اعضای گروه‌های مجرمانه را برای هدف قرار دادن مخالفان حکومت جذب کنند و به دنبال افزایش فعالیت‌هایشان در انگلیس هستند.

ادعای منابع اسرائیلی درباره دیدار مقام ارشد تشکیلات خودگردان با رئیس شاباک

پس از اینکه کارشناسان و مسئولان صهیونیستی گفته بودند که باید تشکیلات خودگردان فلسطین را در برابر گروههای مقاومت تقویت کنند، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی از دیدار «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) با رونین بار رئیس شاباک خبر داد. صهیونیستها ادعا کردند که برای جلوگیری از فروپاشی تشکیلات، باید به آن کمک کنند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ صهیونیستی درباره ارائه تسهیلات اقتصادی، تصمیماتی را اتخاذ کردند.

افشاگری از بحرانی جدی در ارتش آمریکا

پایگاه خبری "گلوبال تایمز" در گزارشی با اشاره به تضعیف شدید اعتماد آمریکایی ها به ارتش این کشور به عنوان نهادی که به طور سنتی معتمدترین نهاد وابسته به دولت آمریکا نزد افکار عمومی این کشور به حساب می آید،  این مساله را تا حد زیادی عارضه جانبی شکست های دولت آمریکا در قالب پروژه های جنگ افروزانه آن در اقصی نقاط جهان ارزیابی کرده و با استناد به داده های مختلف این مساله را مورد اشاره قرار می دهد که عضویت در ارتش آمریکا دیگر به جذابیت مثلا 20 سال قبل مخصوصا برای جوانان آمریکایی نیست. مساله ای که حتی سبب شده ارتش آمریکا با بحرانی جدی و عمیق در امر استخدام نیرو نیز مواجه شود. 

جنگ اوکراین چگونه و چه وقت تمام می‌شود؟

»ریچارد بارونز» فرمانده سابق نیروهای مسلح بریتانیا به سی‌ان‌بی‌سی گفت: اوکراین باید نشان دهد که می‌تواند پیشرفت کند اما همه می‌دانند که اندازه نیروهای این کشور قادر به مقابله با روسیه و خروج نیروهای این کشور از اوکراین در سال ۲۰۲۳ نیست. تا پایان سال جاری میلادی هر دو طرف به این فکر فرو خواهند رفت که همچنان می‌توانند با جنگ سرزمین‌های بیشتری را به‌ کنترل خود در بیاورند. روسیه نمی‌تواند تسلیم شود و به دلیل پیامدهای سهمگینی که برای کشورش دارد، نمی‌تواند جنگ را ببازد. از طرفی اوکراین هم دست از مبارزه برنمی‌دارد و به این سادگی قید سرزمین‌هایی را که تحت کنترل روسیه هستند، نمی‌زند. همین شرایط جنگ را تا سال ۲۰۲۴ و چه بسا سال ۲۰۲۵ خواهد کشاند.

توافق عربستان و ترکیه برای بومی‌سازی تولید پهپاد

وزارت دفاع عربستان اعلام کرد که چند شرکت‌ ملی سعودی فعال در صنایع نظامی و دفاعی با چند شرکت‌ دفاعی ترکیه یک توافقنامه و دو یادداشت تفاهم در رابطه با بومی‌سازی صنعت تولید پهپاد و سیستم‌های آن در داخل عربستان امضا کردند. این توافقنامه و دو یادداشت تفاهم با حضور «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع عربستان در ریاض امضا شد و امضای این توافقنامه‌ها در ادامه امضای دو قرارداد بین وزارت دفاع عربستان و شرکت صنایع دفاعی ترکیه «بایکار» به منظور ارتقای سطح آمادگی نیروهای مسلح عربستان است.

اختلاف افکنی به سبک آمریکایی

بلومبرگ نوشت: در اواسط ماه می، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به طالبان هشدار داد: به توافقنامه تامین آب افغانستان احترام بگذارید وگرنه با عواقب آن مواجه خواهید شد. یکی از چهره های سرشناس طالبان در پاسخی طعنه آمیز، یک ظرف آب 20 لیتری به تهران تقدیم کرد و گفت که از صدور اولتیماتوم دست بردارید. حدود یک هفته بعد، درگیری در مرز آغاز شد و دو نیروی ایرانی و یک عضو طالبان کشته شدند. به گفته یک فرد مطلع، طالبان برای جنگ آماده بود و هزاران سرباز و صدها بمب گذار انتحاری را به مرز فرستاده بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها