۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۲۴
۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (695)

رسانه های داخلی

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بازی خطرناک ایالات متحده در خلیج فارس

اندیشکده آمریکایی رسپانسیبل استیت کرافت: دولت بایدن در حال بررسی استقرار پرسنل نظامی آمریکایی در کشتی های تجاری عبوری از تنگه هرمز است که خلیج فارس را به دریای عرب و اقیانوس باز متصل می کند.گفته می شود که هدف از استقرار نیروهای آمریکایی در کشتی‌های تجاری در منطقه، رهگیری، توقیف یا سایر(به ادعای آمریکایی ها) مزاحمت‌های ایران برای برخی نفتکش‌های عبوری از تنگه هرمز است. برای رسیدن به این هدف الزامی برای چنین استقراری وجود ندارد، زیرا ایالات متحده می توانست با اتخاذ سیاست های دیگری از این وضعیت جلوگیری کند. واقعیت این است که ایران به رهگیری کشتی های تجاری یا نفتکش ها از سر یک عادت همیشگی یا رویه سنتی روی نیاورده است بلکه بسیاری از سیاست ها و اقدامات ایران واکنشی هستند و تهران وادار به چنین کارهایی می شود.

اذعان به بازدارندگی هسته‌ای ایران

«تامیر هیمن»، مدیر موسسه تحقیقات امنیت قومی رژیم و رئیس سابق «امان»، به اسرائیل هیوم گفت: «هیچ چیز ایرانی‌ها را محدود نمی‌کند، مگر اراده آن‌ها. در واقع آن‌ها بازدارندگی هسته‌ای را بدون داشتن بمب هسته‌ای منعکس می‌کنند. هم‌اکنون حزب‌الله در وضعیت افزایش اعتماد به نفس قرار دارد. این در شرایطی است که انفجارترین عرصه همچنان میدان فلسطین است؛ زیرا اوضاع در آنجا انفجاری است‌. این علاوه بر شکاف اخیر اسرائیل است که عمیقاً در نهادهای امنیتی و نظامی نفوذ کرد.

چهره‌سازی علمی از یک بهایی و جاسوس اسرائیلی

به‌تازگی مقاله‌ای به اسم نیلوفر بیانی، جاسوس محیط‌زیستی که در سال ۹۶ دستگیر شد، منتشر شده که در آن به حوزۀ مدیریت محیط‌زیست کشور اتهام زده شده است. این مقاله را هم یک شبکۀ حقوق بشری آمریکایی به‌نام «محققان در خطر» با هدف فضاسازی علیه ایران و نمادسازی از نیلوفر بیانی در جایگاه یک پژوهشگرِ در بند زندان، منتشر کرده است. بررسیِ سوابق مقالات و تحقیقات بیانی پیش از دستگیری نشان می‌دهد او علاقۀ خاصی به همکاری با شبکه بهاییانِ خارج از کشور در موضوعات به‌ظاهر علمی داشته است. یکی از مهم‌ترین این همکاری‌ها انتشار یک ویژه‌نامه به اسم چالش‌های محیط‌زیستی ایران به‌همراه مراد طاهباز، کاوه مدنی و هومن جوکار برای عباس امانت، تاریخ‌نویس و بهایی معروف ساکن آمریکاست./ فارس

تحریم‌‌های کانادا علیه برخی از مقامات ایران

وزارت خارجه کانادا اعلام کرد که شماری از مسئولان کشورمان را به بهانه آنچه که فعالیت‌های تهدید کننده صلح و امنیت بین الملل دانسته، در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که انگلیس شماری از مسئولان ایرانی مرتبط با ساخت پهپاد تحریم کرده است. لندن مدعی است که این تحریم‌ها به دلیل همکاری پهپادی ایران با روسیه وضع شده است.

اظهارات قابل تأمل وزیرخارجه

وزیر امور خارجه: درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا، از طریق عمان و قطر ماه‌هاست پیام‌هایی بین ما و آمریکا مبادله می‌شود. تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و ما هیچ پیش شرطی در این زمینه در نظر نمی‌گیریم. ما به طرف‌های واسط در این رابطه اعلام کرده‌ایم که در چارچوب مورد توافق تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.

سوال امیرعبداللهیان از طالبان درباره حادثه مزارشریف

امیرعبداللهیان: در اولین دیدارم به آقای ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفتم که نسبت خود را با حادثه‌تلخ سرکنسولگری ایران در مزار‌شریف مشخص کنید.پاسخ داد: «هیچ نسبتی بین طالبان امروز با آنان وجود ندارد. آن اقدام ضدانسانی را محکوم‌ می‌کنیم». ملت‌ایران این حادثه تلخ را از یاد نمی‌برد.

آمارسازی دروغ دربارۀ میل به مهاجرت ایرانیان

مرکز تحلیل اجتماعی «متا» طبق یک نظرسنجی میزان تمایل ایرانیان به مهاجرت را ۲۴.۶ درصد اعلام کرده درصورتی‌که رسانه‌های معاند تمایل ۶۰ تا ۷۰ درصدی را بدون هیچ داده‌ای اعلام می‌کنند./ تسنیم

مرعشی: از پیش‌ثبت نام شخصیت‌های محلی و ملی برای انتخابات استقبال می‌کنیم

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: در این مقطع اعلام می‌کنیم که هنوز تصمیم‌گیری در مورد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات زود است و هنوز باید منتظر کنشگری نخبگان در عرصه محلی و ملی باشیم و هنوز باید منتظر باشیم که خروجی نظارت استصوابی چه خواهد بود. همچنین باید دید روند اتفاقات به کدام سمت خواهد رفت. در این مقطع، از پیش‌ثبت نام شخصیت‌های محلی و ملی برای انتخابات استقبال می‌کنیم تا فرصت‌های احتمالی آینده نسوزد. اما تصمیم‌گیری نهایی را به بعد از مشخص شدن فضا و ترجیحا با هماهنگی سایر احزاب همسو صورت خواهد گرفت./ فارس

ناترازی روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر بنزین

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت گفت: تولید روزانه بنزین کشور بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون لیتر متغیر است. برآورد می‌شود که میزان ناترازی بنزین، روزانه ۱۰ تا ۱۵ میلیون لیتر است که رقم بالایی است و مسئولان باید برای کنترل مصرف فکری کنند، از جمله روند مصرف خودروهای تولیدی که بسیار پرمصرف هستند، اصلاح شود. وزیر اقتصاد در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: هیچ طرحی برای افزایش قیمت بنزین مطرح نیست./ ایلنا

جهش ۲۳۵ درصدی درآمد دولت از مالیات واردات

براساس آمارهای اعلامی از سوی گمرک ایران، بررسی‌ها نشان می‌دهد طی ۴ ماهه نخست سال جاری درآمد گمرک از مالیات بر واردات رشد ۲۳۵ درصدی داشته و به ۲۸ هزار و ۱۴۱ میلیارد‌ تومان رسیده است. همچنین درآمد گمرک از مالیات بر واردات در ۴ ماهه نخست امسال از کل درآمد این بخش در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ بیشتر بوده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها