۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۲۶
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (697)

رسانه های داخلی

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

پیگیری دولت بایدن برای آزادی آمریکاییان ایرانی‌تبار

جان کربی،هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید: دولت جو بایدن فعالانه، پیگیر آزادی آمریکاییان ایرانی‌تبار زندانی در جمهوری اسلامی ایران است. مسئله آزادی آمریکاییان زندانی در هر جای جهان که باشند، مسئله‌ای نیست که فراموش شود. در صورت نیاز، تلاش‌ها شامل گفتگو با مقام‌های ایرانی برای آزادی آمریکاییان در ایران نیز می‌شود. ما همچنان فعالانه مسئله بازگرداندن این افراد به خانه را پیگیری کرده‌ایم و می‌کنیم.

روزنامه آمریکایی: موشک‌های مافوق صوت دستاورد بالقوه نظامی ایران است

روزنامه المانیتور آمریکا اعلام کرد که دانشمندان ایران به توانایی تولید موشک‌های کروز مافوق صوت دست یافته‌اند که یک دستاورد نظامی بالقوه قابل توجه در زمان تشدید تنش‌ها با ایالات متحده است. موشک‌های مافوق صوت می‌توانند با سرعت یک تا پنج برابر صوت حرکت کنند. رهگیری موشک‌های کروز مافوق صوت نسبتاً دشوار است و می‌تواند قدرت نظامی ایران را تقویت کند.

فرمانده نیروهای آمریکا در خاورمیانه: ایران 2023، ایران 1983 نیست

ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در خاورمیانه، در ماه مارس به قانون گذاران مجلس نمایندگان گفت: «ایران 2023، ایران 1983 نیست. در واقع، ایران امروز حتی نسبت به پنج سال پیش هم توانایی نظامی بیشتری دارد.»

کوهن: آمریکا دفاع از عربستان در برابر تهدید هسته‌ای ایران را تضمین کند

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای با تکرار ادعاهایش علیه برنامه هسته‌ای ایران، گفت: آمریکا باید در مذاکرات برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به ریاض تضمین بدهد که در قبال «تهدید هسته‌ای ایران» از آن دفاع خواهد کرد. /ایسنا

 وعده رئیسی برای جمع‌شدن بساط کشف حجاب

رئیس جمهوری با اشاره به ابراز نگرانی خانواده‌های شهدا از بی‌حجابی‌ها در جامعه گفت: حتماً این بساط کشف حجاب جمع می‌شود، برخی از افراد بی‌حجاب غافل هستند و بی‌اطلاع که باید به آن‌ها آگاهی دهیم، اما برخی با برنامه دشمن آمده‌اند./ فارس

اصل بدنه نظام، اصل ولایت فقیه، اصل رهبری و اصل جمهوری، جزو بهترین موهبت‌های الهی هستند

به تازگی ویدئویی قدیمی از درس تفسیر آیت‌الله جوادی آملی در فضای مجازی به صورت تقطیع شده بازنشر گشته که موجب به وجود آمدن سوء تفاهم‌هایی شده است. این ویدیو به گونه‌ای تقطیع شده که گویی آیت‌الله جوادی آملی در حال مقایسه نظام جمهوری اسلامی با حکومت حضرت علی (ع) است. پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد اسراء با منتشر کردن کامل درس تفسیر معظم‌له به این اقدام نادرست، واکنش نشان داد. در بخشی از متن کامل و مشروح سخنان آیت‌الله جوادی آملی آمده: نظام اسلامی مهمترین موهبت الهی است. خلاف شرع همیشه بوده است. ۴ تا، ۴۰ تا، ۴۰۰ تا یا ۴۰۰۰ تا همیشه بوده است؛ منتهی عنصر اصلی نظام اسلامی، نظام الهی است. الان حکومتی که در این فضای باز نفس می‌کشیم، به استثنای حکومت چند ساله رسول خدا (ص) اگر با حکومت خودِ حضرت علی مقایسه کنیم می‌بینیم حکومتی بهتر از حکومت حضرت امیر (ع) بود. منتهی باید در دو فصل حساب‌ها را کاملا از هم جدا کنیم.

 

حداد عادل: اصلاح‌طلبان ناز می‌کنند، اما در نهایت در انتخابات شرکت خواهند کرد

رئیس شورای ائتلاف درباره مشارکت اصلاح‌طلبان در انتخابات گفت: بعضی از این افراد یک مقداری سخت گیری می‌کنند و بعضی‌ها واقع بینانه‌تر رفتار می‌کنند، اما تصور می‌کنم بعضی از این‌ها مقداری ناز می‌کنند، اما در نهایت در انتخابات شرکت خواهند کرد. /فارس

آمار فرزین از کاهش تورم

به گزارش ایرنا محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی در نشست مشترک رسانه‌ای مسولان اقتصادی دولت گفت: در حوزه سیاست‌های پولی می‌دانید که ما در خصوص نقدینگی باید تصمیم جدی می‌گرفتیم. آنچه عامل تورم در بلندمدت است، نقدینگی است و یکی از مهمترین وظایف بانک مرکزی، کنترل نقدینگی است. رشد نقدینگی در سال ۹۹ معادل ۴۰ درصد، در ۱۴۰۰ معادل ۳۹ درصد و در ۱۴۰۱ به ۳۱.۵ درصد رسید و در تیر ماه امسال به ۲۷.۵ درصد کاهش یافته است. برنامه ریزی ما برای پایان سال جاری، رساندن این عدد به ۲۵ درصد است. نرخ رشد تورم ماهانه کالا در ماه گذشته به صفر رسید. نرخ تورم ماهانه شدیدا کاهش یافته است.

صحبت های محسن هاشمی درباره انتخابات

به گزارش فارس، محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در برنامه تلویزیونی «صف اول» با اشاره به وظایف احزاب در پرشور شدن انتخابات، گفت: امیدوارم صداوسیما فضا را همین طور باز نگه داشته و ممیزی‌ها را کنار گذاشته تا یک فضای رقابتی در انتخابات داشته باشیم. کشور نیاز به یک انتخابات رقابتی با مشارکت بالا دارد و ما نیاز به یک مجلس ملی و متکثر و کار آمد داریم و اگر چنین مجلسی داشته باشیم، تأثیر زیادی در زندگی مردم خواهد داشت. قهر از صندوق‌ها درست نیست، چون کم هزینه‌ترین راه برای حضور مردم در تعیین سرنوشت‌شان، حضور در انتخابات‌ها است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها