۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۲۷
۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (698)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تکذیب توافق میان آمریکا و عربستان درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

به گزارش رویترز، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به گزارش اخیر وال استریت ژورنال گفت: هنوز گفت‌وگوهای زیادی باید انجام بگیرد. پیش از آنکه به آن نقطه برسیم، صحبت‌های زیادی باید انجام بگیرد. بر سر چیزی توافق نشده که مذاکرات انجام شود. هیچ چارچوب توافق شده‌ای برای مدون کردن عادی‌سازی روابط یا هرگونه ملاحظات امنیتی که ما و دوستان‌مان در منطقه داریم، وجود ندارد.

پی نوشت: روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که عربستان سعودی با آمریکا توافق کرده تا در ازای دریافت امتیازات در رابطه با فلسطین، تضمین‌های امنیتی آمریکا و کمک‌های هسته‌ای غیرنظامی، رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.آمریکا در ازای ارائه این امتیازات از عربستان سعودی می‌خواهد تا محدودیت‌هایی در رابطه با روابط رو به رشد خود با چین - چه از لحاظ نظامی و چه از نظر اقتصادی - اعمال کند.

مقام اسرائیلی: به‌ پایان رؤیای صهیونیسم نزدیکیم

«تامیر پاردو» رئیس سابق موساد: هر روز که می‌گذرد به پایان رؤیای صهیونیسم نزدیک می‌شویم. مسیحیان و فاشیستها، حریدی های مخالف صهیونیسم را به نخست‌وزیری گره زده‌اند که تغییر رنگ داده و حزب خود را به یک دیکتاتوریِ ارتدوکسِ نژادپرست بدل کرده است. انسان در عجب است که چگونه رژیم صهیونیستی با دستان خود، در حال از بین بردن خود است.

آیا بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ظاهری است؟

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه اختصاصی با اسکای نیوز، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب آیا ظاهری خواهد بود یا خیر و این امر متکی بر روابط عربی – عربی است، آیا این روابط تغییر کرده‌اند، گفت: من بر این باور نیستم که عمیقا این روابط تغییر کرده باشد، صرفاً یک آغاز آگاهی نسبت به حجم خطراتی شکل گرفته است که بر ما به عنوان کشورهای عربی تاثیر می‌گذارد، اما به مرحله ایجاد راه حل نرسیده است، تا زمانی که راه حل‌هایی برای مشکلات وجود نداشته باشد، روابط نیز صوری باقی خواهد ماند.

کشته شدن ۲ نظامی ترکیه و زخمی ۳ نفر دیگر در شمال عراق

به گزارش آناتولی، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که در حمله اعضای «پ‌ک‌ک» در شمال عراق، دو نظامی ترکیه کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. این حمله در منطقه عملیات «پنجه قفل» که ترکیه در داخل خاک عراق (شمال عراق) انجام می‌دهد، صورت گرفت.

بحران کارتن خوابی در انگلیس

اخیراً روزنامه ایندیپندنت از افزایش 21 درصدی تعداد کارتن‌خواب‌های لندنی در سال گذشته خبر داد و نوشت: در بازه آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، در مجموع ۱۰ هزار و ۵۳ نفر در خیابان‌ها زندگی می‌کنند. بحران اقتصادی در انگلیس و تشدید کاهش قدرت خرید و ناتوانی در پرداخت اجاره خانه چنان است که نظرسنجی جدید موسسه «یوگاو» نشان می‌دهد که ۶۶ درصد شهروندان انگلیس از عملکرد دولت حاکم محافظه‌کار در زمینه مدیریت مسائل مهم کشور ناراضی هستند. در چنین شرایطی مطالبه ۷۰ درصدی مردم انگلیس برای جمهوری‌خواهی و حذف نظام سلطنت به شدت سرکوب و رسانه‌های خاندان سلطنتی به صورت تهوع‌آوری به توجیه این سرکوب و لزوم استمرار نظام سلطنت می‌پردازند.

سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا: حضور نیروهای نظامی آمریکایی در دریای سرخ دائمی است

تیموتی هوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا گفت که حضور صدها نظامی آمریکایی در خاورمیانه، مقدمه‌ای برای حضور دائمی ایالات متحده است. طبق گزارش اسپوتنیک، راین مسئول نظامی آمریکا گفت که واشنگتن حضور دائمی برای پاسخ فوری در صورت وقوع هرگونه مشکل خواهد داشت. این در حالی است که اخیراً ورود سه هزار سرباز آمریکایی و دو ناو هواپیمابر به دریای سرخ و منطقه در راستای طرح تقویت نیروهای آمریکایی  اعلام شد.

مرکز فلسطین: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰۰ مورد دستگیری انجام شده است

مرکز مطالعات زندانیان فلسطین تأیید کرد که دستگیری‌ها علیه فلسطینیان از ابتدای سال جاری تشدید شده است، زیرا در طول سال ۲۰۰۰ دستگیری شامل ۴۶۵ خردسال و ۵۸ زن و دختر صورت گرفته است.

خشونت سیاسی در ایالات متحده در بدترین حالت خود از دهه ۱۹۷۰ است

رویترز: خشونت در ایالات متحده از ابتدای سال جاری تاکنون جان حداقل ۳۰ نفر را گرفته است و بسیاری از جنبه‌های زندگی آمریکایی‌ها از اجتماعات کوچک گرفته تا رویدادهای عمومی در مقیاس بزرگ را مختل کرده است.

هدف حمله اخیر اسرائیل به دمشق تونل های زیر زمینی بود

گزارش اینتلی تایمز اسرائیل: هدف حمله اسرائیل در حومه شمال شرقی دمشق، یک مجتمع نظامی در نزدیکی زندان "سدنایا" معروف به "انبارهای منین" در سوریه بود - گروهی از سنگرهای زیرزمینی و آپارتمان های مسکونی که برای مخفی کردن سلاح و موشک ایرانی نیز استفاده می شود. در این حمله چند نظامی سوری از جمله یک مهندس تسلیحات از نیروهای توپخانه و موشکی با درجه سرگرد به نام عیسی طه حمود کشته"شهید" شدند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها