۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۲۹
۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (700)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای نیویورک تایمز: روسیه پهپادهای ایرانی را کپی زده است

نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد: ​پژوهشگران می گویند که این پهپادها که گران-2 نامیده می شوند، نسخه ساخت روسیه شاهد 136 ایران است که با برخورد به هدف، منفجر می شود. گزارشی که توسط یک گروه پژوهش های تسلیحاتی منتشر شد، می گوید که روسیه کار کپی کردن پهپادهای تهاجمی را که سال گذشته از ایران بدست آورد، آغاز کرده و آنها را در نبرد علیه نیروهای اوکراینی به کار می گیرد به رغم تحریم هایی که برای فلج کردن تولید تسلیحاتی روسیه پیاده شده اند.

اعتراف به افزایش خشونت‌ها ضدمسیحیت در سرزمین های اشغالی

روزنامه آمریکایی المانیتور طی گزارشی اعلام کرد که مسیحیان و اماکن مقدس آنان در حیفا مورد هدف حملات افراط گرایان یهودی هستند. رهبران مسیحی در اسرائیل به شدت نگران افزایش تعداد حملات لفظی و فیزیکی علیه روحانیون و نمازگزاران و همچنین هتک حرمت اماکن مقدس مسیحیان هستند. بر اساس گزارش مرکز داده آزادی مذهبی، حداقل ۳۰ جنایت ناشی از نفرت علیه مسیحیان در ماه ژوئن و ژوئیه در بیت المقدس ثبت شده است.

نگرانی از درز اطلاعات پزشکی نتانیاهو در اسرائیل

منابع عبری خبر دادند که در پی حمله‌ی سایبری اخیر که به بیمارستان «معینی هیشوعا» در اسرائیل صورت گرفت، اطلاعات شخصی و حساسی از این بیمارستان درز پیدا کرده است. این مسئله مقامات رژیم تروریست اسرائیل را نگران کرده است که نتایج معایناتی که قبلا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر موقت این رژیم در این بیمارستان انجام داده است به بیرون درز پیدا کند.

اتهامات واهی شین بت درخصوص دستگیری یک جاسوس ایرانی

شین بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم جعلی)اعلام کرد یک یهودی ایرانی، که از تهران سفر می کرد، بامداد جمعه توسط شین بت اسرائیل به ظن جاسوسی برای نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد.

امارات از ورود مسافران اسراییلی به خاکش جلوگیری کرد

شرکت رادیو تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که امارات در یک اقدام تحقیر آمیز از ورود هواپیمای مسافربری اسرائیلی به خاک خود جلوگیری کرده است.

آمریکا؛ رتبه یک خودکشی در جهان

آسوشیتدپرس: بر اساس داده‌های جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۹ هزار آمریکایی بر اثر خودکشی مُرده‌اند. این آمار درحالی آمریکا را به مرکز خودکشی جهان تبدیل کرده که هر ساله این آمار رو به افزایش است.

ترامپ: بایدن دیوانه شده است!

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا: جو بایدن شیاد (رئیس‌جمهوری آمریکا) که نمی‌تواند حتی دو جمله را پشت هم بچیند، با طرح فاجعه‌بار «مرزهای باز» خود چه‌ها که بر سر این کشور نیاورده است! این می‌تواند بزرگترین و مخرب‌ترین اشتباه در تاریخ ایالات متحده آمریکا باشد. بایدن کودن و ناتوان بود، اما حالا دیوانه شده است! او به شکل دیوانه‌واری مجنون شده است.

اقتدار یمن در دریای سرخ

سرلشکر محمد القادری، فرمانده نیروهای دفاع ساحلی ارتش یمن در واکنش به ورود نیروهای ارتش آمریکا به دریای سرخ و تنگه باب المندب گفت: «ما آمریکایی‌ها را از زمان ورود به کانال سوئز و نزدیک شدن به آب های سرزمینی یمن زیر نظر داشتیم و آماده پاسخگویی و دفاع هستیم. حضور نظامی نیروهای آمریکایی و صهیونیستی در دریای سرخ و باب‎المندب تحریک آمیز است و نیروی دریایی یمن دارای قابلیت ها و غافلگیری هایی است که دشمن را از اهدافش بازمی‌دارد. ما در جریان آتش بس و کاهش تنش برای ایجاد و توسعه توانمندی های خود به شکلی بی سابقه تلاش کرده و غافلگیری هایی را برای دشمن تدارک دیده ایم.»

ناظر حقوق بشر هند:‌ بیش از ۱۰۰۰ ساختمان متعلق به مسلمانان در هاریانا تخریب شد

پس از خشونت‌هایی که علیه مسلمانان در منطقه نوح هندوستان رخ داد، حدود ۱۲۰۸  ساختمان در ۱۱ شهر و دهکده که اکثراً متعلق به مسلمانان بود، طی یک دوره پنج روزه توسط مقامات ایالت هاریانا تخریب شدند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها