۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۳۱
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (702)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اهانت مجدد به قرآن کریم در دانمارک

یک گروه نژادپرست در دانمارک، به‌رغم کمپین محکومیت‌های بین‌المللی، قرآن کریم را در مقابل سفارتخانه‌های ترکیه و عراق در کپنهاگ پایتخت دانمارک، به آتش کشیدند. این اقدام تحریک آمیز تحت حمایت پلیس دانمارک انجام شد.

سی و دومین هفته پیاپی تظاهرات اعتراضی در اراضی اشغالی

روزنامه عبری زبان هاآرتص از آغاز سی و دومین هفته پیاپی تظاهرات ضدبرنامه اصلاحات قضائی نتانیاهو در اراضی اشغالی خبر داد. در نتیجه این تظاهرات، پلیس رژیم صهیونیستی بسیاری از خیابان‌های شهرک‌های صهیونیست‌نشین را مسدود کرده است. تظاهرات شهرک‌نشینان صهیونیست و مسدودشدن خیابان‌ها در اراضی اشغالی به ایجاد بحران ترافیکی در این خیابان‌ها انجامیده است.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی: کارایی ارتش به آنچه بود برنمی‌گردد

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از ژنرال تومر، فرمانده نیروی هوایی ارتش در پیامی هشداردهنده به سران رژیم‌صهیونسیتی گفت: آسیب‌های درون سیستم نظامی اسرائیل عمیق‌تر می‌شود و این ضعف نیروی هوایی را افزایش می‌دهد. کارایی ارتش، دیگر به آنچه که بوده باز نخواهد گشت.

انهدام یک شبکه جاسوسی موساد علیه ایران در ترکیه

دفتر دادستانی عمومی استانبول علیه 17 نفر که 6 تن از آن‌ها در بازداشت به سر می‌برند، با اتهامات «ارائه اطلاعات محرمانه به سازمان‌های خارجی به منظور جاسوسی سیاسی و نظامی» کیفرخواست صادر کرده است.کوچوک کایا به منظور تسهیل ارتباط میان اعضای این شبکه که وظیفه تعقیب اهداف موساد را بر عهده داشتند، گروهی در شبکه اجتماعی واتس‌اپ تشکیل داده بود. این کارآگاه خصوصی طی چهار سال، 11 بار با ماموران موساد در 10 شهر مختلف اروپایی دیدار و 2.7 میلیون لیر ترکیه به عنوان دستمزد از آن‌ها دریافت کرده بود. طبق تحقیقات به عمل آمده، او اهداف موساد در ترکیه، از جمله یک شرکت و 23 فرد را که با ایران روابط تجاری داشتند، زیر نظر داشته است.اطلاعاتی که او گردآوری کرده و در اختیار موساد گذاشته بود، برای منافع ترکیه «حساس و حیاتی» تلقی شد.

امتناع مصر از دادن سلاح به اوکراین

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات ناشناس آمریکایی گزارش داد که قاهره از درخواست آمریکا برای ارسال تسلیحات به اوکراین خودداری کرده است زیرا به دنبال حفظ بی طرفی در مناقشه با روسیه است.

پی نوشت: واشنگتن از مصر خواسته است تا گلوله‌های توپخانه، موشک های ضد تانک، سیستم های دفاع هوایی و سلاح های سبک برای اوکراین تامین کند. این درخواست ها در موارد متعددی از جمله دیدار ماه مارس بین لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در قاهره مطرح شد.

جزئیاتی تازه از سفر وزیر دفاع عراق به واشنگتن

عائد الهلالی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح در گفتگو با المعلومه: واشنگتن با خرید جنگنده‌های رافائل فرانسه توسط عراق مخالفت کرده است.آمریکایی‌ها در خصوص تجهیز تسلیحاتی نظامی و هوایی، خواستار انحلال سازمان الحشد الشعبی شده‌اند. آمریکا توافق واردات جنگنده به عراق را اجرایی نمی‌کند و از ۳۲ جنگنده، فقط ۱۶ جنگنده تحویل عراق داده شده‌است. از سوی دیگر یک منبع آگاه نیز به شبکه العهد گفت: مقامات آمریکایی در دیدار با همتایان عراقی خود به بودجه تخصیص داده‌ شده به سازمان الحشد الشعبی عراق اعتراض کردند و خواستار کاهش آن شده بودند. به گفته این منبع، اما هیأت عراقی این درخواست را رد و تأکید کرد که این، موضوعی داخلی است.

آمادگی ۸۵ درصد جمعیت جهان در کنار گذاشتن دلار

رسانه اقتصادی کیتکو نیوز نوشت: اندی اشکتمان، دبیر موسسه مایلز فرانکلین، می‌گوید ممکن است به یکباره 85 درصد از جمعیت جهان استفاده از دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنار بگذارند. اگر گروه بریکس به تمام کشورهایی که درخواست عضویت داده‌اند، پاسخ مثبت بدهد، امکان حذف دلار از مبادلات تجاری بین‌المللی فراهم خواهد شد. عربستان می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد و کشورها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت پرداخت پول نفت به ارزهای ملی سوق دهد. نهایتا در صورتی که کشورهای مذکور به گروه بریکس بپیوندند، 85 درصد از کشورهای جهان می‌توانند به وابستگی خود به دلار پایان دهند.

نظرسنجی موسسه آمریکایی درخصوص نگرانی از سن بایدن

مطابق با نظرسنجی موسسه «ردفیلد و ویلتون استراتژی» از یک جامعه هزار و پانصد نفری، ۶۰۹ تن از پاسخ‌دهندگان خود را دموکرات معرفی کردند. ۲۱ درصد در پاسخ به این پرسش که آیا نگران سن و سال و تأثیر آن بر توانایی‌های بایدن به عنوان رئیس جمهوری هستند یا خیر، گفتند که بسیار نگران هستند. همچنین ۲۳ درصد گفتند که نسبتاً نگران و ۳۱درصد نیز اعلام کردند که اندکی نگرانی هستند. در مجموع، ۷۵ درصد آنها در این مورد ابراز نگرانی کردند. این در حالی است که ۲۲ درصد رأی‌دهندگان دموکرات گفتند که اصلا نگران سن و سال بایدن نیستند و ۳ درصد نیز اعلام کردند که «نمی‌دانم.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها