۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۳۳
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (704)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اعتراف به عدم مقبولیت نتانیاهو در هیئت حاکمه آمریکا

روزنامه یدیعوت آحارونوت: نتانیاهو دیگر در پایتخت آمریکا مورد اعتماد نیست. این یک تهدید وجودی برای اسرائیل تلقی می‌شود.

معترضان اسرائیلی: نتانیاهو حکم دادگاه عالی را نپذیرد اعتصاب می‌کنیم!

سازمان دهندگان اعتراضات علیه اصلاحات قضایی مورد نظر نتانیاهو در آغاز سی و دومین هفته اعتراضات از دیوان عالی اسرائیل خواستند قوانین تصویب شده در حوزه اصلاحات قضایی را لغو کند و همچنین تهدید کردند اگر کابینه حکم احتمالی دیوان را به رسمیت نشناسد اعتصاب سراسری به راه خواهند انداخت.

تشبیه اسرائیل به ارتش نازی

«عمیرام لوین» معاون سابق رئیس موساد در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستیِ کان گفت «ارتش اسرائیل مانند دوران آلمان نازی مرتکب جنایات جنگی در کرانه باختری می‌شود و نظام آپارتاید را در آن اجرا می‌کند.»

منابع روس: آمریکا دوباره داعش را در التنف سوریه فعال کرد

روزنامه الاخبار لبنان گزارش داده که منابع روس تأکید کرده‌اند آمریکا حمایت تازه‌ای از عناصر داعش در بخش‌هایی از خاک سوریه به‌عمل آورده و عامل فعال‌شدن داعشی‌ها بعد از چهار ماه، حمایت آمریکاست.

اعطای پول در ازای فرار خدمت

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز: در طول جنگ اوکراین - روسیه، هزاران اوکراینی توانسته‌اند از طریق طرح‌های مختلف از خدمت سربازی فرار کنند. یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای فرار از سربازی، خرید اوراق معافیت پزشکی به مبلغ حدود ۶۰۰۰ دلار است. حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ تن در نزدیکی گذرگاه‌های مرزی و ۶۱۰۰ تن دیگر در ایست‌های بازرسی با مدارک جعلی دستگیر شده‌اند.

ترامپ: شانس من برای شکست بایدن نزدیک ۱۰۰ درصد است!

دونالد ترامپ اظهار داشت که شانس او برای شکست جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نزدیک به ۱۰۰ درصد است. رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین معتقد است که هیچ یک از جمهوری خواهان توانایی رقابت با وی در انتخابات مقدماتی ژانویه را ندارند.

«بایدن دروغگو»؛ واکنش‌ آمریکایی‌ها به توییت رئیس جمهور

ادعاهای رئیس‌جمهورآمریکا درباره بهبود شرایط و شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده، دادِ کاربران آمریکایی را در فضای مجازی درآورد؛ اغلب آن‌ها بایدن را «دروغگو» توصیف کردند.

روایت اندیشکده آمریکایی از تداوم اختلافات واشنگتن و ریاض

اندیشکده آمریکایی «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» گزارش برخی رسانه ها در مورد کسب پیشرفت قابل توجه در میانجیگری جهت عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی را رد کرد و از باقی ماندن اختلافات پیشین خبر داد.

هشدار سناتور آمریکایی نسبت به وقوع جنگ داخلی

مت مادوک، نماینده جمهوری‌خواه در سنای آمریکا هشدار داد: اگر دولت آمریکا به استفاده از وزارتخانه‌ها به عنوان سلاحی علیه محافظه‌کاران یا مالیات‌دهندگان ادامه بدهد، در آن صورت یکی از آن‌ها ممکن است تا حدی خشمگین شود که دست به سلاح ببرد و شاهد جنگی داخلی یا انقلاب باشیم. دموکرات‌ها برای بازی کردن مجدد با انتخابات و محروم کردن شهروندان آمریکایی حتی از تردید در نتایج انتخابات تلاش می‌کنند. چیزی که می‌خواهند به ما بگویند این است که هر کسی که در نتایج انتخابات ۲۰۲۴ شک کند یا علیه آن شکایت کند در معرض خطر قرار می‌گیرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها