۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۳۴
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (705)

رسانه های داخلی

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آمریکا: بازگرداندن زندانی‌ها ارتباطی با مذاکرات هسته‌ای ندارد

کاخ سفید اعلام کرد که بحث درباره بازگرداندن زندانیان آمریکایی در ایران ادامه دارد. سخنگوی کاخ سفید گفت که حل‌وفصل مسئله زندانیان در ایران هیچ ارتباطی با گفت‌وگوهای دیگر از جمله مذاکرات هسته‌ای ندارد.

خانه امن تروریست‌های شاهچراغ کشف شد‌

رئیس کل دادگستری استان فارس: در پی تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) تاکنون ۱۰ نفر از عناصر مظنون به ارتباط با حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) دستگیر شده‌اند. تمامی افراد بازداشتی از اتباع خارجی هستند. تروریست اصلی در صحن حرم در تحقیقات اولیه خود را رحمت الله نوروزف معرفی کرده و تبعه تاجیکستان است. خانه امن تروریست‌ها نیز کشف شده است.

پیشنهاد حاج قاسم برای کمک به عربستان در مبارزه با داعش

وزیر امور خارجه: زمانی که معاون وزیر خارجه بودم و داعش در حال اوج گیری و قدرت گیری بود و بیش از ۶۰ درصد خاک سوریه به تصرف داعش درآمده بود و بیش از یک سوم اراضی عراق در کنترل داعش بود، این گروه تروریستی قصدعملیات هایی در داخل عربستان داشت. سردار سلیمانی به بنده گفتند؛ در سفری که به عربستان می‎روید به مسئولان عربستان بگویید با وجود اختلافاتی که با هم داریم اما اگر روزی مورد حمله داعش قرار گرفتید روی ما حساب کنید و برای کمک به عربستان در مبارزه با داعش آماده ایم. حضور نیروهای نظامی در خلیج فارس آسیب پذیری را نشان می دهد و این هیاهوها و جنجال ها کمکی به امنیت خلیج فارس نمی کند و کشورهای خلیج فارس همه علاقه مند هستند که سهم اصلی را در تامین امنیت منطقه را داشته باشند.

سرانجام ۳۹۰ میلیون‌ پوند بدهی انگلیس به ایران

امیرعبداللهیان در اظهارنظری در خصوص پول های بلوکه شده ایران گفت: از قبل از انقلاب مبلغی در یکی از بانک‌های بریتانیا بلوکه شده بود. با احتساب سود آن مبلغ موفق شدیم ۳۹۰ میلیون پوند دریافت کنیم.این پول در شرایط تحریم‌های سخت از مسیر بانکی به دستمان رسید. وی تصریح کرد در توافق ذکر شد که ایران می‌تواند کالاهای غیر‌تحریمی را وارد کند./آخرین خبر

ادعایی در مورد تصمیم لاریجانی برای انتخابات مجلس

یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس که نخواست نامش فاش شود، به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت که علی لاریجانی قصد دارد در انتخابات مجلس، لیست ارائه دهد/دیده بان ایران

اختلاف افکنی به سبک روزنامه اصلاحات

شرق نوشت: مدتی است تیم رسانه‌ای قالیباف دولت ابراهیم رئیسی را از ورود به انتخابات پایان سال منع می‌کند. به‌تازگی هم ابایی از آن ندارد تا در رسانه‌های رسمی خود و با توییت‌های افراد نزدیک به قالیباف این اختلاف را با دولت دامن بزند و به آنها اعلام کند «از ورود به انتخابات حذر کنید». تیم قالیباف برای پوشاندن ضعف خود در عملکرد، ظاهراً به دنبال حذف جریان حامیان دولت در انتخابات پیش‌روست. اگر در این انتخابات حضور اصلاح‌طلبان و بخش زیادی از مردم را با پستی و بلندی‌هایی (دست‌کم در حد انتخابات سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰) بدانیم، مشکل قالیباف و راست میانه (شورای ائتلاف و حدادعادل) رقابت با جریان راست رادیکال (پایداری، شریان و تیم دولت) است. بی‌کارنامگی قالیباف در جذب و حمایت توده‌های مردم و اتفاقا همراه‌شدن با جریان تندرو در یک سال گذشته، آنها را در میان زمین و آسمان باقی گذاشته است.

واکنش ربیعی و عارف به خبر حضور خود در انتخابات مجلس

علی ربیعی سخنگوی پیشین دولت دوازدهم، حضور خود در پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی را تکذیب کرد.همچنین علیرضا خامسیان رئیس دفتر محمدرضا عارف در واکنش به خبر یکی از رسانه‌ها مبنی بر حضور محمدرضا عارف در پیش ثبت نام انتخابات مجلس گفت: آقای عارف ثبت‌نام نکردند و برنامه‌ای هم برای حضور در انتخابات ندارند/ ایسنا

آخرین وضعیت احمدی نژاد برای انتخابات مجلس

سایت فردا نوشت: گفته می‌شود احمدی‌نژاد هفته‌ای یک‌بار به شمال می‌رود و با مشایی دیدار می‌کند و دو روز در هفته هم به خانه بقایی سر می‌زند. البته تصمیم احمدی‌نژاد را از حالا نمی‌شود پیش‌بینی کرد زیرا او شرایط خاصی در عالم سیاست ایران دارد. او از سوی بسیاری از یاران قبل خود هم انکار می‌شود و در عین حال مواضع تندش علیه نظام مورد فراموشی قرار نمی‌گیرد اما هم‌زمان با برخی‌ نیروها ارتباطاتی دارد. به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد تا دقیقه نود تصمیم نهایی خود را اعلام نمی‌کند و هیچ بعید نیست در آخرین فرصت‌های انتخاباتی از لیست نهایی خود رونمایی کند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها