۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۳۵
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (706)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

تکرار مجدد هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد

دو فرد مهاجر در میان تمهیدات شدید امنیتی پلیس در مقابل کاخ سلطنتی استکهلم پایتخت سوئد، چندین صفحه از یک نسخه از قرآن کریم را دوباره به آتش کشیدند. این هتک حرمت قرآن دومین اقدام در عرض چند هفته گذشته از سوی سلوان مومیکا، ۳۷ ساله و سلوان نجم، ۴۸ ساله است.

عضو پارلمان رژیم‌صهیونسیتی: ارتش ما متلاشی شد

رام بن باراک، عضو پارلمان اسرائیل و رئیس سابق کمیته روابط خارجی و امنیت این رژیم: ما روی یک صخره نیستیم، ما در حال حاضر در لبه پرتگاه هستیم، ما در حال فروپاشی هستیم.  این (دولت نتانیاهو) یک گروه افراطی و مافیایی است که قدرت را به دست گرفته است و نتانیاهو را بر خلاف میل‌خود، به دیوانگی کشاند و ارتش ما را متلاشی کرد و جامعه ما از هم پاشید و اقتصاد ما را از هم پاشید.

ادعای جدید شاباک درخصوص حماس

شاباک مدعی دستگیری یک هسته عملیاتی حماس در کرانه باختری شده است که قصد ربودن نظامیان اسرائیلی و انجام چندین عملیات علیه صهیونیست‌ها را داشته است.

لاپید: کابینه نتانیاهو تا پایان سال دوام نمی‌آورد!

نخست‌وزیر سابق و رهبر فعلی اپوزیسیون اسرائیل در حمله‌ای تند به کابینه نتانیاهو اعلام کرد: شما نمی‌توانید تندروهایی که تا مدتی قبل هدف دستگاه اطلاعاتی بوده اند را وارد کابینه کنید و خود آنها را به عنوان مسئول امنیت برگزینید! لاپید همچنین با شکست خورده دانستن تجربه کابینه کاملاً دست راستی نتانیاهو پیش‌بینی کرد عمر ائتلاف حاکم بر رژیم اسرائیل به پایان سال ۲۰۲۳ میلادی کفاف ندهد.

ژنرال صهیونیست: اسرائیل قادر به دفاع از خود نیست

سرتیپ احتیاط دانی وان بیرن در گفتگوی با روزنامه معاریو اعتراف کرد، راهی که اسرائیل در آن قدم نهاده موجب ویرانی کامل ساز و کار احتیاط در ارتش آن خواهد شد. آنچه که فرماندهان عالی‌رتبه در راستای مخالفت با پیوستن به ارتش صورت داده‌اند، زیان‌های جبران ناپذیری را در آینده به ما وارد خواهد کرد.

گزارش سازمان ملل درباره طالبان

گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد، با انتشار بیانیه‌ای همزمان با دومین سالگرد روی کار آمدن طالبان بر افغانستان گفتند که تصور اینکه طالبان «اصلاح شده‌اند» اشتباه بود. در این بیانیه آمده است که سیاست‌های طالبان در دو سال گذشته، به لغو و نقض مستمر و تکان‌دهنده بسیاری از حقوق انسانی شهروندان افغانستان، از جمله حق تحصیل، کار و آزادی، منجر شده است. کارشناسان سازمان متحد از طالبان می‌خواهند که فرمان‌های صادرشده علیه زنان و محرومیت زنان و دختران را از تحصیل و اشتغال لغو کنند، به شکنجه، بازداشت و قتل کارکنان حکومت پیشین افغانستان، به ویژه نظامیان، پایان دهند، و به تعهدات خود به جهان پایبند باشند.

گزارش وال‌استریت ژورنال درخصوص جنگ اوکراین

نشریه وال استریت ژورنال در مطلبی تحت عنوان «تقلای اوکراین موجب می‌شود روی نبرد سال آتی تمرکز شود» آورده است: کمپین کنونی اوکراین برای بازپس‌گیری اراضی اشغال شده توسط نیروهای روسی، ممکن است ماه‌های زیادی ادامه داشته باشد. اما استراتژیست‌های نظامی و سیاستگذاران در سراسر غرب از هم اکنون شروع به فکر کردن در مورد حمله بهاری سال آینده کرده‌اند. این تغییر بیانگر این درک عمیق است که جدا از یک پیشرفت بزرگ و غیرمنتظره، جنگ اوکراین برای بیرون راندن نیروهای روسیه احتمالا زمان زیادی به طول خواهد انجامید.

زلنسکی مسئولیت اوکراین در حمله به پل کریمه را پذیرفت

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین، دخالت داشتن ارتش اوکراین در تلاش‌های ناموفق برای حمله به پل کریمه را تأیید کرد. او این موضوع را در پیامی ویدیویی در کانال تلگرامی خود منتشر نمود.

آمریکایی‌های بیشتری بی‌خانمان می‌شوند

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که هزینه‌های بالای مسکن افراد بیشتری را در آمریکا به سمت و سوی تخلیه خانه سوق می‌دهد.بر اساس این گزارش، همزمان با محو شدن همه گیری ویروس کرونا آمریکا امسال یک افزایش رکورد در میزان افراد بی‌خانمان را شاهد بوده است.

ارمنستان: باکو همچنان اطلاعات نادرست مخابره می‌کند

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که جمهوری آذربایجان همچنان به انتشار «اطلاعات نادرست» ادامه می‌دهد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که اظهارات منتشرشده توسط آذربایجان مبنی بر اینکه نیروهای مسلح ارمنستان به مواضع جمهوری آذربایجان در ناحیه شرقی منطقه مرزی آتش گشوده‌اند، «یک تحریف اطلاعاتی دیگر» است. در بیانیه ارمنستان همچنین آمده که در واکنش به یک اظهارنظر دروغ دیگر از سوی باکو، وزارت دفاع ارمنستان اعلام می‌کند که ایروان هیچ ارتشی در قره‌باغ ندارد.

انتقاد بولتون ازبایدن در رابطه با جنگ اوکراین

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت سابق آمریکا ادعا کرد، غرب در عرضه کمک‌های نظامی به اوکراین به روشی متزلزل، کند و غیراستراتژیک عمل کرده و همین موضوع دلیل مشترک شکست‌های ضدحمله اوکراین و موفقیت‌های عملیات‌های دفاعی روسیه است.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها