۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۴۱
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (708)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ناتوانی آمریکا در فروش نفت توقیف‌شده ایران خشم نماینده‌های کنگره را برانگیخت

نماینده‌های کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس‌جمهور کشورشان از اینکه دولت این کشور از بیم تهدیدهای ایران قادر به فروش نفت توقیف‌شده ایران نیست ابراز خشم کرده‌اند.

پنتاگون قطع کردن مسیر زمینی ایران به سوریه توسط ارتش آمریکا را تکذیب کرد

روزنامه المانیتور آمریکا: فرمانده ارشد نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده در عراق و سوریه با عقب نشینی از گزارش‌های اخیر رسانه‌های عرب زبان، آمادگی نیروهایش را برای قطع جاده القائم به البوکمال رد کرد. المانیتور طی ادعایی عنوان کرد که جاده قائم- البوکمال یک مسیر دسترسی کلیدی برای شبه نظامیان تحت حمایت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که اسلحه و پرسنل خود را از این جاده به سوریه منتقل می‌کنند؛ چیزی که مقامات آمریکایی و اسرائیلی آن را تلاشی عمدی برای تهدید اسرائیل می‌دانند.

دروغ گویی به سبک رسانه های آمریکایی

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست با استفاده از اسنادی گزارش داد روسیه قصد دارد پهپادهای «شاهد ۱۳۶» پیشرفته‌تر و کارآمدتری تولید کند. طبق این گزارش مهندسان از جمله در حال بررسی ایجاد توانایی حملات دسته جمعی هستند که در آن پهپادها به طور مستقل حمله به یک هدف را هماهنگ می‌کنند. روسیه همچنین در مسیر خود برای تولید انبوه این پهپادها که می توانند بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر را طی کنند، به طور مستمر در حال پیشرفت است. روسیه در کارخانه‌ای که برای خود تاسیس کرده، هدف تولید ۶ هزار پهپاد تا تابستان ۲۰۲۵ را تعیین کرده است اما به نظر می‌رسد که به این هدف در آن مدت تعیین شده نرسد. بر اساس این اسناد، مسکو با وجود تحریم‌ها که بر قطعات مورد نیاز تولید پهپاد صورت گرفته است روی نسخه ویژه خود از شاهد-۱۳۶ کار می کند. بسیاری از این قطعات آمریکایی هستند و موتور آن نیز گفته می‌شود که محصول مهندسی معکوس از یک موتور آلمانی است که ایران به طور غیرقانونی حدود ۲۰ سال پیش به آن دست یافت.

ارزش پول صهیونیست‌ها به کمترین میزان در ۳ سال گذشته رسید

تایمز اسرائیل: طی روز‌های گذشته ارزش شِکِل به عنوان واحد پول صهیونیستی روند کاهشی در برابر دلار طی کرده و به ۳.۷۶۳ شکل در برابر دلار رسیده است. این برابری کمترین سطح ارزشی شکل در برابر دلار طی سه سال گذشته به‌شمار می‌رود. ارزش پول رژیم صهیونیستی در برابر یورو هم کاهش یافته و به ۴.۱۱ شکل به ازای هر یورو رسیده است.

اعتراف به قدرت حزب الله

ایتان بن دیوید، معاون رئیس سازمان امنیت رژیم اسرائیل، در گفت‌وگو با شبکه ۱۳ اسرائیل گفت: نصرالله دشمن سختی برای اسرائیل است و نباید توانایی‌های او را دست کم گرفت و باید به حرف‌های او گوش داد و با آن برخورد جدی کرد. امیر بار شالوم، مفسر امور امنیتی و سیاسی اسرائیل نیز پیش‌تر در شبکه ۱۲ رژیم‌صهیونسیتی گفت که سید حسن نصرالله اطلاعات بسیار چشمگیری از جزئیات اسرائیل دارد و این موضوع بخشی از جنگ روانی او علیه اسرائیل است.

پنتاگون نگران تضعیف بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران

منابع صهیونیستی خبر دادند به دنبال تمرد نظامیان صهیونیست، احتمال تضعیف قدرت بازدارندگی ارتش رژیم‌صهیونیستی در برابر ایران باعث نگرانی پنتاگون شده و عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا به منظور بررسی این موضوع وارد فلسطین اشغالی خواهد شد.

پنتاگون: به دنبال جنگ با روسیه نیستیم

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون): ایالات متحده به حمایت خود از اوکراین تا هر زمان که جنگ طول بکشد ادامه خواهد داد،ما به دنبال جنگ با روسیه نیستیم و (ارائه) کمک‌ها در این جنگ، برای حمایت از اوکراین است. ایالات متحده هیچ گونه دارایی (نظامی) در دریای سیاه ندارد؛پس از آنکه روسیه مشارکت خود را در مورد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه تعلیق کرد، تنش‌ها در این دریا تشدید شده است.

آمریکا به درخواست اعراب درحال تقویت حضور نظامی خود در خلیج فارس است

فرانس24 در گزارشی به روند افزایش تدریجی حضور نظامی آمریکا در خیلج فارس پرداخته است. ارتش آمریکا مدعی شده ایران در دو سال گذشته نزدیک به 20 کشتی با پرچم بین المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش کرده آنها را توقیف کند. این درحالی است که ایران هم می‌گوید به دلایل مربوط به قاچاق یا حکم دادگاه و به صورت قانونی دست به این اقدام زده است.

خروج از افغانستان تصمیم بد، فاجعه‌بار وشرم‌آور آمریکا بود

«لیندسی گراهام» ، سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا به مناسبت دومین سالگرد عقب نشینی آمریکا از افغانستان، خروج آمریکایی‌ها در افغانستان را فاجعه بار خواند و گفت: «این دومین سالگرد خروج فاجعه بار دولت بایدن از افغانستان است که یکی از بداندیشانه‌ترین، فاجعه‌بارترین و شرم‌آورترین تصمیمات در تاریخ سیاست خارجی آمریکاست.»

نیویورک‌تایمز: نزدیک به نیم میلیون نظامی در جنگ اوکراین کشته یا زخمی شده‌اند

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده در ۱۸ ماه گذشته نزدیک به نیم میلیون نفر از نظامیان روسیه و اوکراین در جنگ کشته یا زخمی شده‌اند.

حجم ذخایر ارز خارجی قطر اعلام شد

بانک مرکزی قطر اعلام کرد که در پایان ماه جولای، حجم ذخایر ارز خارجی این کشور به بیش از ۲۴۱.۶ میلیارد ریال قطر، معادل ۶۶.۳۲ میلیارد دلار رسیده است./ رویترز

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها