۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۴۷
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (712)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اذعان رسانه‌های ضد ایرانی به شکست قدرت نمایی آمریکا در خلیج فارس!

- فرزین ندیمی تحلیلگر مسائل نظامی: زمانی که آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند عبور ترانزیتی دارند یعنی قصد قدرت‎نمایی دارند اما طرف آمریکایی بعد از هشدار ایران به آنها به دلیل جلوگیری از تشدید اوضاع، هلیکوپترهای رزمی، تهاجی و شناسایی خود را بر روی ناو فرود می‌آورند.

- نیکلاس کارل، تحلیلگر ایران و خاورمیانه: تنگه هرمز،  شاهرگ حیاتی بسیار مهمی برای تبادل انرژی در جهان است و ایرانیان همواره و به طور دیرینه به عنوان اهرم به تنگه هرمز نگاه می‌کنند؛ رهبران ایرانی همیشه بر اخراج و از بین بردن نفوذ آمریکا در منطقه تاکید داشته‌اند.

جزئیات حمله رژیم تروریست اسرائیل به سوریه

خبرگزاری سانا سوریه در گفت‌وگو با یک منبع نظامی: حدود ساعت ۲۳:۰۵ دقیقه، دشمن اسرائیلی با موشک‌های هدایت شونده از سمت جولان اشغالی سوریه، نقاطی در اطراف شهر دمشق را هدف قرار داد که این حمله منجر به زخمی شدن یک سرباز و به بار آمدن برخی خسارات مادی شده است.

افشاگری خبرنگار آمریکایی از توطئه آمریکا برای تجزیه سوریه

حکمت ابوخاطر، خبرنگار وبسایت آمریکایی «گری زون» می‌گوید ۳۰ ژوئیه با نام مستعار در کارگاهی شرکت کرده که توسط گروهی موسوم به «شورای آمریکایی-سوری» ترتیب داده شده بود. به گفته او، این گروه نماینده لابی است که خواستار تسلیم شدن سوریه به غرب است. این خبرنگار می‌گوید در این سمینار به اعضای شورا دستور داده شده از آخرین لایحه مربوط به تغییر حکومت فعلی در سوریه پشتیبانی کنند. وی همچنین گفت در طول سمینار شاهد تاثیر لابی ضد سوریه بوده و اینکه گروه مذکور قصد دارد با افزایش تحریم‌ها، جمعیت سوریه را به فقر بکشاند. در ادامه مقاله نوشته شده است که این لابی اخیرا موفق شده یک معافیت تحریمی مهم سوریه را لغو کند.

تحلیلگر صهیونیست: روابط ایران و عربستان لرزه به تنم می‌اندازد

میکا هالپرن، ستون‌نویس روزنامۀ جروزالم‌پست: هر اقدام دیپلماتیکی که شامل ایران شود برای اسرائیل به‌شدت خطرناک است. امروز ایجاد رابطه کاری با ایران برای سعودی‌ها بسیار جذاب شده. این اتحاد برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود. این روابطِ رو به رشد از ترس لرزه به تن و بدنم انداخته است.

قدرت‌های اقتصادی آینده

بر اساس برآورد مؤسسه بین‌المللی PWC چهار عضو از پنج عضو بریکس، یعنی چین، هند، روسیه و برزیل تا سال 2050 جز ده اقتصاد برتر جهان خواهند بود. این برآورد و پیش‌بینی‌های مشابه بیان می‌دارد که آمریکا دیگر قدرت نخست اقتصادی جهان نخواهد بود و به رتبه سوم اقتصادی جهان سقوط خواهد کرد. تضعیف قدرت اقتصادی آمریکا موضوعی است که بارها مقامات آمریکایی از جمله ترامپ به آن اشاره کرده‌اند.

ترامپ: پنج‌شنبه به جورجیا می‌روم تا دستگیر شوم

«دونالد ترامپ» ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از توافق اولیه برای آزادی با وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، قصد دارد روز پنجشنبه خود را تسلیم زندان فولتون کانتی کند تا در این زندان تحت نظر قرار گیرد. این خبر را ترامپ بامداد سه شنبه در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد و نوشت: «پنج‌شنبه به آتلانتا، جورجیا می‌روم تا دستگیر شوم.»  

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها