۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۵۰
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (713)

رسانه های داخلی

۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش ها به رونمایی از پهپاد مهاجر 10

پهپاد مهاجر ۱۰ با حضور «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در وزارت دفاع رونمایی شد. این پهپاد قابلیت ۲۴ ساعت پرواز مداوم در ارتفاع هفت هزار متری و شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتر را دارد. این پهپاد مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است. برخی واکنش ها نسبت به این موضوع به شرح ذیل است:

- خبرگزاری رویترز: ایران یک پهپاد بومی پیشرفته با برد پرواز و مدت زمان بیشتر و همچنین توانایی حمل بار بیشتری ساخته است. این پهپاد که مهاجر ۱۰ نامگذاری شده است، برد عملیاتی ۲۰۰۰ کیلومتر (۱۲۴۰ مایل) دارد و می‌تواند تا ۲۴ ساعت پرواز کند. محموله آن می تواند به ۳۰۰ کیلوگرم (۶۶۱ پوند) برسد که ۲ برابر ظرفیت پهپاد «مهاجر ۶» است.

-  شبکه بلومبرگ در گزارشی خبر رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ را پوشش داد و خاطر نشان کرد که به گفته ایران، این پهپاد با برد ۲۰۰۰ کیلومتری خود می‌تواند به دشمن این کشور، یعنی اسرائیل برسد.

- روزنامه جروزالم‌پست: دستیابی ایران به این پهپاد با برد دو هزار کیلومتری به این معناست که این کشور می‌تواند اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه را تهدید کند. پهپاد جدید ایران شباهت‌هایی به پهپاد Reaper ساخت آمریکا و همچنین سایر پهپادهای مشابه در این کلاس از پهپادهای دوربرد دارد که می‌توانند محموله‌های سنگین مانند موشک را حمل کنند.

- روزنامه هاآرتص نیز با اشاره به قابلیت‌های مهاجر ۱۰، این پهپاد را تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی دانست و نوشت: ایران به طور جداگانه اعلام کرد که دو نوع موشک بالستیک در اختیار ارتش و سپاه خود قرار داده است که یکی از آنها به نام سلیمانی، نامگذاری شده است.

مبادله زندانیان ایران وآمریکا درگام اجرایی است

- وزارت خارجه قطر اعلام کرد، تفاهم نامه مبادله زندانیان بین واشنگتن و تهران که با میانجیگری دوحه در حال انجام است، وارد فاز اجرایی خود شده، اما اظهارنظر برای مکان مبادله زندانیان همچنان زود است، اطلاع رسانی شود.

- جیک سالیوان مشاور امنیت ملی كاخ سفيد درباره توافق تبادل زندانیان میان تهران - واشنگتن: ما معتقدیم که کارها طبق تفاهمی که با ایران به دست آورده‌ایم پیش می‌رود. من برنامه زمانی دقیقی برای خروج زندانیان از ایران ندارم.

ادعای دروغ نوبخت به گزارش آماری دولت به مراجع تقلید درباره رشد اقتصادی

به گزارش خبرآنلاین، محمدباقر نوبخت، رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه و معاون حسن روحانی، در واکنش به دیدار رئیسی با مراجع عظام تقلید و ارائه برخی آمار به آنها گفت: با تأسف فراوان مورخ دوشنبه سی مرداد آقای رئیسی به مرجع تقلید حضرت آیت الله نوری همدانی گزارش کذب داد و اعلام کرد که رشد 04/0بود و ما آن را به ٤ درصد رساندیم. در گزارش رسمی شماره ١١٠ بانک مرکزی، رشد اقتصادی در سال ١٣٩٩ آخرین سال دولت دوازدهم برابر ٤/١ درصد و در آخرین فصل کاری آن دولت، یعنی فصل بهار ١٤٠٠ برابر ٦/٧درصد بود که ایشان تحویل گرفتند! ولی با شرمساری صریحا گزارش دروغ داده می شود. البته تقصیر ایشان نا آگاهی و تقصیر تیم اقتصادی فریب کاری است.

شرط اصلاح طلبان برای ارائه لیست انتخاباتی

اسماعیل گرامی مقدم، قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگویی با آرمان ملی گفت: آرایش سیاسی انتخابات مجلس دوازدهم هنوز به روشنی مشخص نیست که آیا جریان اصلاح طلبی با لیست مستقل و با تابلوی اصلاح طلبی در کلانشهر ها وارد انتخابات خواهد شد. اگر رویکرد نهادهای نظارتی به شکلی باشد که چهره های ملی و متعهد در صحنه حضور داشته باشند این احتمال وجود دارد که جریان های سیاسی و به خصوص جریان اصلاحات از ظرفیت‎های موجود در فضای انتخابات بهره ببرد و دست به ائتلاف بزند. جریان اصلاحات تنها در شرایطی لیست انتخاباتی می دهد که چهره های اصلاح طلب در صحنه انتخابات حضور داشته باشند و در راستای رویکرد اصلاح طلبی حرکت کنند. همه جریان ها و چهره های سیاسی می توانند در ائتلاف آینده نقش آفرینی کنند. افرادی مانند آقای خاتمی،روحانی و لاریجانی نیز از جمله افرادی هستند که می توانند در محوریت این ائتلاف قرار بگیرند.

انتقاد شکوری راد از حسن روحانی و اطرافیانش

علی شکوری راد عضو حزب اتحاد ملت طی گفتگویی با مجله «چشم‌انداز ایران»با اشاره به ائتلاف شکل‌گرفته میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان میانه‌رو از سال ۹۲، حسن روحانی را از چهره‌های غیرمحبوب میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ارزیابی و تصریح کرد که این عدم محبوبیت به دلیل امنیتی بودن و رفتار و سلوک شخصی روحانی بوده است. وی گفت: اصلاح طلبان به رغم اختلاف رفتار با اشخاصی مثل روحانی به خاطر مصلحت از او حمایت کردند اما حسن روحانی و اطرافیانش نمک‌نشناسی کردند. اصلاح طلبان هیچ امیدی به نقش‌آفرینی مثبت روحانی در آینده ندارند. آقای روحانی به کسی پاسخگو نبود. اصلاً مسئولیت‌پذیر نبود، هر کاری کرد خودش کرد و هم حامیانش را ناامید و سرخورده کرد و هم اعتماد همه را از بین برد؛ یعنی ضربه‌هایی که آقای روحانی به اعتماد سیاسی درون مجموعه اصلاح‌طلب زد هیچ‌کسی نزد. من شنیدم آقای لاریجانی الآن از طریقی با بهزاد نبوی صحبت کرده که بیایید کار مشترک کنیم. 

کنایه به سبک بانیان وضع موجود

اسحاق جهانگیری در پاسخ به سئوالی مبنی بر این که ‌نرخ تورم در دولت روحانی دستکاری می‌شد؟ آیا تحویل کابینه با تورم ۶۵‌درصدی صحت دارد؟گفت: وقتی گفته می‌شود آمار دستکاری می‌شود و آمار مراجع رسمی ایراد دارد و بازیچه دولت‌هاست، آمار خودشان هم زیر سؤال می‌رود. در کشور دو مرجع آماری رسمی وجود دارد که یکی مرکز آمار است و دیگری بانک مرکزی. ما آنچه را که این دو دستگاه همین الان در همین دولت می‌گویند، قبول می‌کنیم؛ چرا‌که از نظر ما نمی‌شود به آمار رسمی کشور خدشه وارد کرد.اینکه هر دولتی بخواهد یک چیزی علیه دولت قبل بگوید، این هم طبیعی است. البته من فکر می‌کنم تا یک سال بعد از دولت قبلی می‌شود قصور را گردن دولت قبل انداخت و این با ملاحظاتی پذیرفتنی است، اما از یک سال بیشتر عِرض خود می‌برند/ شرق

توصیه معنادار معاون روحانی به شورای نگهبان بر سر لایحه عفاف و حجاب

معصومه ابتکار، معاون حسن روحانی در دولت سابق، در توییتی نوشت:«لایحه حجاب و عفاف» فقط فاصله ها را بیشتر می کند.‌بعد از ۴ دهه تجربه هنوز متوجه نشدید با اجبار و ترس نمی شود جامعه را به سمت عدالت و پیشرفت حرکت داد؟باتوجه به نظرات آشکار صاحب نظران دینی و حقوقدانان انتظار است شورای نگهبان در برابر موارد خلاف شرع و قانون اساسی در این لایحه بایستد/خبرآنلاین

وزیر نفت: افزایش ۳۷ درصدی مصرف بنزین از آغاز دولت سیزدهم 

اوجی درباره مصرف بنزین اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ مصرف بنزین کشور ۸۷ میلیون لیتر، در سال ۱۴۰۱، ۹۸ میلیون لیتر و در سال ۱۴۰۲ روزهایی را داریم که با ۱۲۰ میلیون لیتر مصرف بنزین روبه‌رو هستیم و باید اعلام کنم  ۳۷ درصد مصرف بنزین ما از آغاز دولت سیزدهم افزایش یافته است/ ایسنا

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها