۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۵۱
۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (714)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

واکنش عجیب پنتاگون به رصد ناو آمریکایی در تنگه هرمز توسط سپاه

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره آخرین رصد ناوگروه بالگردبر تروریستی آمریکا در تنگه هرمز توسط سپاه که در جریان آن نیروهای آمریکایی مجبور به نشاندن بالگردها بر روی ناو بالگردبر می‌شوند، اظهار بی‌اطلاعی کرد.

قاهره: بازگشت کامل روابط با تهران انجام خواهد شد

رئیس شورای روابط خارجی مصر: تماس‌ها با ایران برقرار است، اما ضرورتی ندارد که علنی شود. بازگشت روابط کامل با تهران انجام خواهد شد، اما قاهره ملاحظات خود را دارد. مصر برای ازسرگیری روابطش با ایران نیازی به میانجیگری و یا دخالت طرف‌های دیگر ندارد.

گزارش «نیویورک تایمز» درباره علل ناکامی ضد حملات اوکراین

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: علت اصلی ناکامی ضد حملات ارتش اوکراین در جنوب این کشور علیه مواضع ارتش روسیه به باور کارشناسان نظامی به این واقعیت برمی‌گردد که تعداد زیادی از نظامیان کی‌یف در شرق این کشور مستقر شده‌اند و دولتمردان اوکراین توصیه کارشناسان در تمرکز نیروها در یک جبهه واحد را نادیده گرفته است.

قیس الخزعلی: هدف آمریکا از حضور در عراق، حفظ امنیت اسرائیل است

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق با اشاره به تلاش آمریکا برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی در عراق، گفت که نظامیان واشنگتن باید خاک این کشور را ترک کنند؛ زیرا عراق قادر به دفاع از خود است.

آمریکا فروش بالگردهای آپاچی به لهستان را تائید کرد

آژانس همکاری امنیتی دفاعی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا فروش احتمالی بالگردهای آپاچی به لهستان را تأیید کرده است.

ریاض: از آغاز مرحله نوین مناسبات با تهران استقبال می‌کنیم

شورای وزیران عربستان سعودی در جلسه کابینه که در کاخ «السلام» در جده برگزار شد، اعلام کرد که ریاض از آغاز مرحله جدید روابط با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

الجزایر آسمان خود را به روی جنگنده‌های فرانسه بست

نایب‌رئیس پارلمان الجزایر: فرانسه می‌خواست از حریم هوایی الجزایر برای حملۀ نظامی به نیجر استفاده کند اما پاسخ منفی گرفت. دوره دیکته‌های فرانسه گذشته است. یکی از اعضای پالمان الجزایر هم گفته فرانسه برای حفظ آبرویش کل ماجرا را انکار می‌کند.

۸.۲ میلیون شهروند افغانستان در کشورهای همسایه این کشور مهاجر هستند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می‌گوید که بیش از ۸.۲ میلیون شهروند افغانستان در کشورهای ایران، پاکستان، تاجیکستان و ازبکستان زندگی می‌کنند.به گفته‌ یونیسف، ۱.۶ میلیون نفر پس از تسلط طالبان بر افغانستان مهاجر شده‌اند.

جان باختن بیش از 500 کودک در سودان

سازمان حفاظت از کودکان: طی چهارماه گذشته حداقل ۵۰۰ کودک بر اثر گرسنگی در سودان جان باختند. بیم آن وجود دارد وضعیت در سودان بدتر شود، زیرا این سازمان به سبب جنگ نتوانست فعالیت‌های خود برای درمان ۳۱ هزار کودک مبتلا به سوء تغذیه را از سر بگیرد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها