۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۵۲
۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (715)

رسانه های داخلی

۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آیت الله رئیسی: ارتباط با کشورهای مستقل دنیا در دستورکار سیاست خارجی ایران است

به گزارش فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پیش از عزیمت به ژوهانسبورگ پایتخت آفریقای جنوبی، جهت شرکت در پانزدهمین اجلاس بریکس، گفت: این سفر به دعوت رئیس‌جمهور کشور آفریقای جنوبی که ریاست دوره‌ای بریکس را بر عهده دارد و برای شرکت در اجلاس سران بریکس انجام می‌شود. بریکس یکی از قدرت‌های نوظهور جهان است. بریکس توانسته کشورهای مستقل را با هدف همکاری‌های اقتصادی و مقابله با یکجانبه‌گرایی دور هم جمع کند، بدون تردید بریکس یکی از قدرت‌های نوظهور امروز در جهان است و هدف ما همکاری با این جمع است. بریکس 40 درصد جمعیت جهان را در اختیار دارد و می‌تواند به عنوان یک مجموعه، توسعه پیدا کند، هدف اول شرکت در اجلاس بریکس و اعلام مواضع جمهوری اسلامی و هدف دوم دیدار با سران عضو بریکس است که همه این نشست‌ها در جهت توسعه روابط جمهوری اسلمی و سایر کشورها خواهد بود.

محصولی: دست رئیسی درد نکند اما کافی نیست

صادق محصولی، دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: امروز ما در جنگ شدید ترکیبی با دشمن هستیم که بر خلاف جنگ تحمیلی، صدای بمباران و خمپاره‌ها و فشنگ‌های آن شنیده نمی‌شود. این جنگ خیلی سخت تر است. در این جنگ شاهدیم برخی به اصطلاح خودی از پشت ضربه می‌زنند بدون آن که دیده شوند. این را فقط کسانی که بصیرت دارند متوجه می شوند. ما امروز از عملکرد و جهت گیری های آقای رئیسی حمایت و تشکر می‌کنیم و در عین حال به کسی چک سفید نمی‌دهیم. به ایشان عرض می کنیم دست شما درد نکند اما این مقدار کافی نیست. لیاقت مردم ما خیلی بیشتر از این‌ها است و مردم انتظار دارند مسئولینی را که با مشی انقلابی و تحولگرای شما همخوانی ندارند به‌سرعت عوض کنید. جبهه پایداری دنبال سهم خواهی نبوده و نیست. با اینکه حتی یک نفر هم از اعضای جبهه پایداری در کابینه نیست ولی اعتقاد داریم موفقیت دولت و دیگر قوا موفقیت همه جبهه انقلاب است و فرقی نمی‌کند آن مسئول از جبهه پایداری باشد یا نه. این که شایعه می کنند تمام دولت و… دست پایداری هست تماما دروغ است. با جهاد تبیین باید مراقبت کرد که برخی ساده انگاران گول جریان‌های فریبکار غربگرا را نخورند.

انتقاد یک فعال جوان اصلاح طلب از نسل خسته اصلاح طلب

سعید نور محمدی عضو و سخنگوی حزب ندای ایرانیان درباره انفعال برخی اصلاح طلبان به مهر گفت: «این نسل اصلاح طلب خسته است. وارد پیری شده است و حوصله و توان و خلاقیت ندارد. فقط کنار گود نشسته و منتظر است تا اگر شرایط تغییر کرد سریع وارد گود شود و سهمش را طلب کند. حاضر نیست خودش تلاش و کنشگری کند تا فضا تغییر کند. به دلیل اینکه به این سبک سیاست‌ورزی عادت کرده است. از ابتدای انقلاب همه مسئولیت‌ها و پست‌ها تقدیمش شده و هیچ زحمتی برایش نکشیده است. مثل وضعیت فعلی اصولگرایان که دو دستی همه چیز را تقدیم افراد ناکارآمدشان کرده‌اند. نسل خسته جبهه اصلاحات در حال حاضر در تنظیمات کارخانه‌ای‌شان قرار دارند. مثل همیشه خسته هستند. افرادی مثل نبوی و خاتمی با تکیه بر تجربه‌شان کاملاً در اقلیت هستند. به ظاهر به خاتمی و نبوی احترام می‌گذارند اما نگاهشان به این افراد کاملاً ابزاری است. این دوستان هیچ تغییر نکردند. تنها اتفاق خسته شدن نسل ماست که خواسته‌هایش قربانی شده است. تلاش‌ها و تغییراتی که به وجود آورده عقیم مانده و حالا هم کنار کشیده و قهر کرده است. ما می‌خواهیم حرف بزنیم ولو اینکه در نهایت موفق نشویم زیرا اصلاً انتخابات فرصت حرف زدن است. آقایان مسئول باید دست از لجاجت با نسل ما بردارد. مسئولان باید قبول کنند این زندگی، حق نسل صبور ما نیست. ما با تکیه بر جوانی‌مان بزرگترین فرصت برای توسعه کشور بودیم. اما حاکمیت با میدان دادن به افراد ناکارآمد و فرصت‌طلب از یک سو و نسل خسته جریان اصلاحات با خودخواهی و منفعت‌طلبی این فرصت را از کشور گرفتند. حالا هم تا یک تا دو دهه دیگر کشور وارد میان‌سالی و پیر سالی می‌شود و فرصت توسعه برای همیشه از کشور گرفته خواهد شد.»

پیشنهاد متفاوت مسعود پزشکیان برای اجرای قانون حجاب و عفاف

عصرایران نوشت: مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس درباره حاشیه های تصویب لایحه حجاب و عفاف در مجلس گفت: از نظر تجربی و تاریخی هیچوقت نمی توان با این روش‌ها تغییر رفتار ایجاد کرد. نمی شود با دستور حتی به برادر، خواهر و بچه و نوه ات بگوی اینطوری باید باشید. آنوقت ما می خواهیم با قانون تغییر رفتار ایجاد کنیم که این امکان پذیر نیست.  با این نوع برخوردهای ما باعث می شویم عده ای که با اسلام واعتقاد مشکلی ندارند با آن باور و اعتقاد مشکل پیدا کنند تصور نمی کنم این نوع برخوردها نتیجه آنچنانی داشته باشد. اگر بخواهند کار درستی انجام دهند که با تنش کمتری اتفاق بیفتد این است که این قانون را به صورت پایلوت یا الگو در یکی از شهرها و استان ها پیاده کنند .

دفاع زاکانی از نحوه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران در در پاسخی مبنی بر علت ساخت و سازهای غیرمجاز در خلازیر، بیان کرد: در این منطقه حدود ۱۸۰ مورد وجود دارد که خودشان نیز به خراب کردن آنان اقدام کرده اند. موضوع حاشیه نشینی و ایجاد یک شرایط ناپایدار همیشه است. در اینجا ملک وقفی است نه دولتی و نه شخصی است. از سوی دیگر از سالیان سال قبل این کار انجام شده و نزدیک به ۶ هزار پلاک ساخته شده است. بالغ بر ۹۰ درصد آن غیرقانونی است. اما در این دولت و از سال گذشته و از زمان فتنه و آشوب هایی که در تهران صورت  گرفت در این منطقه ساخت و ساز غیر قانونی تشدید شد. اصلا نظارت معنایی ندارد. هیچ کدام از اینها پروانه ندارند. یک سه ضلعی وجود دارد که از ساخت و ساز غیر مجاز ممانعت می کند. شهرداری، نیروی انتظامی و قوه قضاییه. سال گذشته فراجا درگیر شهر تهران بود. دستگاه قضایی هم به متهمان و مشکلات رسیدگی می کرد. ما نیز به دنبال جمع کردن آشوب گری‌ها بودیم. ما به عنوان شهرداری اقدام کردیم. در ابتدای امسال نزدیک به ۶۰ الی ۷۰ نفر مجروح دادیم.

واکنش وحیدی به روایت متفاوت درباره باغ نارنجستان شیراز

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره درگیری بین آمر به رعایت حجاب و فرد دیگری در شیراز و اینکه آغازکننده درگیری آمر به رعایت حجاب بوده است، تأکید کرد: نه، این حرف غلط است به این دلیل که قوه قضائیه برای کسی حکم داد که به آمر رعایت حجاب حمله کرده بود. این گزارش غلط است و آمر به رعایت حجاب براساس اصول تذکر داده و فرد مقابل او خلاف عمل کرده بود.

خارج شدن بانک‌های دولتی از زیان‌دهی

به گزارش ایسنا، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: آمار پنج‌ماهه کاهش رشد نقدینگی در کشور که بانک مرکزی اعلام کرده نشان می‌دهد حتی نسبت به عدد هدف‌گذاری نقدینگی، شاهد تحقق وضعیت بهتری هستیم. امیدواریم که همان ۲۵ درصدی که برنامه و هدف‌گذاری بانک مرکزی است تا پایان امسال محقق شود. در سال ۱۴۰۰ بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه و تعاون و سپه زیان‌دهی داشتند و چنان زیان‌دهی بالایی داشت که سود تمامی بانک‌های دیگری دولتی را صرف خودش می‌کرد. یعنی در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان زیان در سال ۱۴۰۰ برای کل بانک‌های دولتی شناسایی شده بود. با تدابیر سخت‌گیرانه‌ای که در نظر گرفتیم از این عدد ۵۰۰ میلیارد تومان زیان بانک‌های دولتی در سال ۱۴۰۰ به عدد ۷۰ هزار میلیارد تومان سود مجموع بانک‌های دولتی رسیدیم که یک جهش بی‌سابقه در انضباط مالی است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها