۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۵۴
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (717)

رسانه های داخلی

۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای بلومبرگ درخصوص توافق ایران و آمریکا در موضوع نفت

 خبرگزاری بلومبرگ: ایران و آمریکا اگرچه هنوز در مورد برنامه هسته‌ای با یکدیگر فاصله زیادی دارند، اما به نظر می‌رسد بر سر ورود نفت ایران به بازار جهانی به توافق رسیده‌اند. در هفته های اخیر شاهد توافق تهران و واشنگتن بر سر تبادل زندانیان با دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی و کاهش غنی‌سازی اورانیوم از سوی تهران بودیم. علاوه بر این دو کشور توافقاتی بر سر جریان فروش نفت ایران انجام داده‌اند. در این راستا مقامات آمریکایی به طور تلویحی اذعان کرده‌اند که برخی تحریم‌های مربوط به فروش نفت ایران را لغو کرده و تهران نیز از افزایش تولید نفت بی‌سابقه در ۵ سال گذشته خبر داده است.

دستاوردهای اقتصادی عضویت ایران در بریکس

معاون اقتصادی وزیر امورخارجه: چهارچوب بریکس توانایی تجارت و مبادلات مالی ما را ارتقا خواهد داد. با رئیس بانک NDB (بانک اعضای بریکس) ملاقاتی داشتم و از ایشان دعوت شد که به زودی به ایران بیایند تا ما سهمی به عنوان عضو جدید در این بانک داشته باشیم و از پتانسیل‌های این بانک جهت فاینانس پروژه‌ها استفاده کنیم. ورود ایران به بریکس موجب تقویت چندجانبه‌گرایی و تقویت قدرت سیاسی، اقتصادی و تجاری ایران خواهد شد.

دوئل اصلاح طلبان

دنیای اقتصاد در گزارشی با بررسی به دو نگاه موجود در جریان اصلاحات درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات ۱۴۰۲ نوشت: طیفی از قدیمی‌ترهای این جریان معتقد به حضور در میدان رقابت‌های انتخاباتی با هدف کسب کرسی‌های سبز بهارستان برای برهم زدن نقشه خالص‌سازها هستند. اگرچه در پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس کمتر اسمی از نامداران و بزرگان این طیف دیده و شنیده می‌شود، اما سخنان بزرگانشان مبنی بر تشویق به پیش‌ثبت‌نام در دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان داد حتی تجربه شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هم آنها را از اهدافشان دور نمی‌کند. درسوی مقابل طیفی از جدیدترها قرار دارند که به جای نگاه به قدرت، به رضایت بدنه اجتماعی اصلاحات از خود اعتقاد دارند. آنها همچنان اصلاحات را حاصل یک جنبش اجتماعی می‌دانند و از این‌رو پایبندی براصول و خواسته‌های این جنبش را هدف اصلی خود تعریف کرده‌اند.

نظر رئیس فراکسیون مستقلین مجلس درخصوص انتخابات

غلامرضا نوری‌قزلجه، رئیس فراکسیون مستقلین مجلس به دنیای اقتصاد گفت: از نظر عدد ثبت‌نام، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این دوره بی‌سابقه‌ است و این موضوع از نظر تکثر خوب است و امیدهایی را ایجاد می‌کند؛ مشروط بر اینکه این تکثر در لیست‌های نهایی توام با تنوع باشد. پیش از این هم اعلام کرده بودیم که ثبت‌نام زودهنگام مانع از ثبت‌نام عده‌ای خواهد شد که می‌توانند به درد کشور، نظام و مردم بخورند، در عمل نیز همین اتفاق افتاد. نشنیده‌ام که خیلی افراد شاخصی در انتخابات مجلس دوازدهم ثبت‌نام کرده باشند. خصوصا خبرهایی در خصوص ثبت‌نام افراد شاخص از جریان اعتدال و اصلاحات به گوش نمی‌رسد و این موضوع برای اینکه انتخابات مجلس دوازدهم، مشارکتی شود خوب نیست.

ثبت نام ۸۰۰ اصلاح طلب برای انتخابات مجلس

کیهان نوشت: هر چند برخی محافل ‌اشرافی غربگرا ژست مخالف‌خوانی می‌گیرند، اما گزارش‌ها از اقدام پرحجم و در عین حال چراغ خاموش آنها (از جمله ثبت‌نام دست کم ۸۰۰ نفر) حکایت می‌کند. نقشه غربگرایان بر این است که به بروز اختلاف میان جریان انقلابی فرصت بدهند، بلکه از طریق واسطه‌ها یا عناصر کم ظرفیت، به اختلاف دامن بزنند. بروز اختلاف، می‌تواند موجب دلسردی و کاهش مشارکت مردم، یا ریزش کلیت رای نیروهای انقلابی شود.

عبور از دوره ۵ ساله تورمی تا پایان سال

وزیر اقتصاد: با کاهش رشد نقدینگی، آزاد شدن منابع ارزی کشور و تعاملات مثبت با همسایگان و عضویت ایران در بریکس، در ۴ماه اخیر شاهد کاهش سرعت تورم بودیم که با همراهی مردم تا پایان امسال از دوره ۵ ساله تورمی عبور خواهیم کرد. آنچه در ماه‌های آتی شاهد آن خواهیم بود شروعی از اثرات آزادسازی منابع ارزی کشور خواهد بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها