۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۵۵
۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (718)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

دست رد 90 کشور به سینه‌ تل‌آویو برای شرکت در مراسم تشکیل رژیم صهیونیستی

شبکه خبری المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داد، مسئولان اسرائیلی از بیش از ۱۰۰ وزیر خارجه کشورهای مختلف دعوت کردند تا در مراسمی که به مناسبت اشغال فلسطین برگزار می‌کنند، شرکت کنند ، ولی تاکنون فقط ۱۰ نفر اعلام کرده‌اند که در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد؛ گذشته از اینکه، این افراد از «کشورهای ردیف اول» هم نیستند.

معاون سیاسی حماس: جنگ با اسرئیل حتمی است

»صالح العاروری» ، معاون دفتر سیاسی حماس در گفتگو با المیادین گفت: «معتقدم که این دولت و شورای کوچک آن در حال بررسی مجموعه‌ای از اقدامات هستند که منجر به جنگی همه جانبه در منطقه می‌شود. اسموتریچ خواهان درگیری است که در آن مردم فلسطین نه تنها از کرانه باختری، بلکه از سرزمین‌های 1948 تبعید شوند. هرکس به فکر تصرف مسجد الاقصی و تقسیم فضایی آن باشد، بداند که این امر منجر به درگیری و جنگ منطقه‌ای می‌شود. هرکس به ترور فکر می‌کند می‌داند که ممکن است به جنگ منطقه‌ای منجر شود.»

تذکر واشنگتن به تل آویو در رابطه با توافق عادی سازی با عربستان

وب سیاست اکسیوس: چهار مقام آمریکایی و یک منبع آگاه به این موضوع در دولت بایدن به اکسیوس گفتند که واشنگتن به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل اعلام کرده که باید به عنوان بخشی از هرگونه معامله احتمالی با عربستان سعودی که شامل عادی سازی روابط بین پادشاهی و اسرائیل باشد، امتیازات قابل توجهی به فلسطینی ها بدهد.️ دولت بایدن برای به سرانجام رساندن توافق عادی سازی رابطه اسرائیل و عربستان با یک نبرد سخت مواجه است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، در مورد برداشتن هر گونه گام مهمی در قبال فلسطینی ها محتاط است. انجام این کار احتمالاً احزاب راست افراطی را که بخشی از ائتلاف او هستند خشمگین کرده و در نتیجه خطر سقوط دولت او را تهدید خواهد کرد.

ترامپ با سپردن وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری آزاد شد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که با پرونده های اتهامی متعددی روبروست پس از طی تشریفات زندان و سپردن وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری از زندان شهر فولتون در ایالت جورجیا آزاد شد. ترامپ در فرودگاه به خبرنگاران گفت: «امروز برای آمریکا روزی بسیار غم‌انگیز است. هیچ کار اشتباهی نکردیم.»

عدم ترک خاورمیانه توسط آمریکا

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به اردن سفر کرده است، گفت: منطقه خاورمیانه برای آمریکا بسیار مهم است و نمی توان تصور کرد که آمریکا برای همیشه از خاورمیانه بگذرد. وی با اشاره به اینکه تعداد نیروهای نظامی آمریکا در منطقه با استناد به حجم تهدیدها کم و زیاد می شود، تصریح کرد: داعش و ایدئولوژی آن به‌رغم نابودی خلافت آن هنوز نمرده است و برخی تروریست هایش در بیابان سوریه تا مرزهای عراق پرسه می‌زنند و این تهدیدی برای اردن است. این مقام نظامی آمریکایی با اشاره به اینکه مبارزه با تروریسم جزو منافع عالی آمریکا باقی می ماند، خاطرنشان کرد: حجم نیروهای آمریکایی در سوریه اندک است و ترک سوریه یک تصمیم سیاسی است که رهبران آمریکا اتخاذ می کنند. میلی با اشاره به اینکه حضور نظامی آمریکا در سوریه در راستای تایید شکست داعش است، گفت: ارتش آمریکا حضور نظامی در سوریه را گسترش نمی دهد. وی درباره ایران نیز گفت: آمریکا متعهد است که تضمین کند ایران به سلاح هسته ای دست نیابد.

سخنگوی پنتاگون: پریگوژین احتمالا کشته شده  است

پت رایدر،سخنگوی پنتاگون: ارزیابی اولیه پنتاگون این است که یوگنی پریگوژین کشته شده، اما هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد هواپیمای او توسط یک موشک زمین به هوا سرنگون شده است.

کرملین: ادعای دخالت روسیه در مرگ فرمانده واگنر دروغ است

سخنگوی کاخ کرملین: هنوز مدارک زیادی وجود ندارد که باید در جریان تحقیقات روشن شود. گمانه‌زنی‌ها دربارۀ دست‌داشتن روسیه در مرگ پریگوژین دروغ محض است. پوتین به‌تازگی دیداری با پریگوژین نداشته و باتوجه به برنامۀ شلوغ رئیس‌جمهور معلوم نیست در تشییع‌جنازه شرکت می‌کند یا نه.کرملین: ادعای دخالت روسیه در مرگ پریگوژین، دروغ است. به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس در مورد آینده شرکت پیمانکار نظامی خصوصی واگنر نیز اظهار داشت: «آنها یک ساختار قانونی [و دولتی] نیستند، بلکه یک گروه هستند و من نمی‌توانم در مورد آینده آن چیزی بگویم».

ادعای وال استریت ژورنال در مورد برنامه هسته ای عربستان سعودی

وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های عربستان سعودی گزارش داد؛ ریاض در حال بررسی پیشنهاد شرکت ملی هسته‌ای چین برای ساخت نیروگاه اتمی در استان شرقی این کشور است. این گزارش خاطرنشان کرد درصورتی‌که عربستان چنین تصمیمی بگیرد، برنامه‌های آمریکا در این کشور از مسیر خارج می‌شود. هنوز چین و عربستان سعودی واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

مدودف : انتخابات بعدی آمریکا جدالی بین یک «زامبی» و یک «زندانی» است!

معاون شورای امنیت روسیه در تمسخر کهولت سن جو بایدن که بسیاری از طرفداران حزب دموکرات را هم نگران کرده، او را به یک زامبی تشبیه کرد. همچنین وی  با انتشار تصویر ویرایش شده‌ای از جو بایدن، رئیس‌جمهوری ۸۰ ساله آمریکا در کنار تصویری که از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور در زندان ثبت شده، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را به سخره کشید و گفت انتخابات بعدی آمریکا جدالی بین یک «زامبی» و یک «زندانی» است!

نیجر در حال اخراج سفرای کشورهای غربی و نزدیک به غرب است

رهبران کودتا در نیجر در حال اخراج سفرای کشورهای غربی و کشورهای نزدیک به غرب هستند. در همین ارتباط نیز، گزارش شده است که سران کودتا در نیجر به سفیر آمریکا ۴۸ ساعت فرصت دادند تا کشور را ترک کند. علاوه بر آمریکا، حاکمان نیجر برای سفیران آلمان و فرانسه نیز هشدارهای مشابهی برای ترک خاک نیجر صادر کرده‌اند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها