۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۶۲
۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (720)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سی‌وچهارمین هفته تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو

ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای سی و چهارمین هفته متوالی، علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات برگزار کردند. در خیابان کاپلان در تل‌آویو که بر اساس گزارش رسانه‌ها بیش از 100 هزار تظاهرات کننده حضور داشتند، تصویر بزرگی از نتانیاهو و همسرش توسط تظاهرات کنندگان حمل می‌شد که اشاره به تفریح و خوشگذرانی‌های اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیر بودن این رژیم در ناآرامی‌ها و تنش‌های اخیر دارد.

وزیر امنیت داخلی اسرائیل: حقوق یهودیان بر فلسطینیان مقدم است!

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه نتانیاهو در یک برنامه تلویزیونی گفت: حقوق من، همسرم و فرزندم (یهودیان) برای آمد و شد ایمن در کرانه باختری بر حقوق عبور و مرور آزادانه عرب‌های ساکن این منطقه مقدم است! این اظهارات بن گویر واکنش های منفی زیادی در سطح بین‌المللی برانگیخته و حتی وزارت خارجه آمریکا نیز آن را محکوم کرده است.

مردم لیبی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند

هم‌زمان با انتشار خبر دیدار وزرای خارجه لیبی و اسرائیل مردم شهر الزاویه با حضور در میادین اصلی شهر، در اعتراض به این اقدام با برافراشتن پرچم فلسطین، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند‌. جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اقدام وزیر خارجه لیبی را در دیدار با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی محکوم و تقبیح کرد.

شرط جنبش حماس برای توقف عملیات در کرانه باختری

جنبش حماس به مصری‌ها اطلاع داده است که مقابله با رژیم صهیونیستی اولویت ملت و گروه‌های مقاومت فلسطین در حال حاضر است و تنها راه توقف عملیات، عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از کرانه باختری است، مشابه آنچه سال ۲۰۰۵ در نوار غزه رخ داد. براساس اطلاعاتی که الاخبار به دست آورده، این عقب نشینی در راس خواسته‌های مقاومت در صورت وقوع نبرد جدید خواهد بود.

پیش بینی افسر اطلاعاتی آمریکا درباره سرنوشت اوکراین

«اسکات ریتر» از افسران اطلاعاتی سابق آمریکا گفت که اوکراین پس از عملیات ویژه روسیه به دلیل دخالت‌های لهستان و مجارستان، بخش عمده‌ای از سرزمین‌های خود را از دست خواهد داد. در صورتی که اوکراین در آینده نزدیک وارد مذاکرات صلح با روسیه نشود، بخش‌های زیادی از این کشور از دست خواهد رفت.

هشدار شورای نظامی نیجر به سفیر فرانسه

أمادو عبدالرحمن، سخنگوی شورای نظامی نیجر، در سخنانی خطاب به سفیر فرانسه در «نیامی» پایتخت کشورش با لحنی تهدید آمیز گفت:  «تو چه کسی هستی که بخواهی با خروج از کشور ما مخالفت کنی».سفیر فرانسه باید هرچه سریع‌تر و به شکل فوری از نیجر خارج شود و در غیر این صورت ناگزیر به استفاده از زور درباره او خواهیم شد.

فشار هسته‌ای عربستان سعودی بر آمریکا با توسل به چین و روسیه

در شرایطی که گمانه‌زنی‌های رسانه‌های غربی و صهیونیستی درباره مذاکرات آمریکا با عربستان سعودی درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه دارد، احتمال توسل ریاض به پکن، مسکو و پاریس برای برنامه هسته‌ای خبرساز شده است. «فایننشال تایمز» به‌نقل از منابع مطلع خبر داد که عربستان سعودی در حال بررسی پیشنهادات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای ازسوی کشورهایی از جمله چین، فرانسه و روسیه است.

مقام یمنی از پیشنهاد پهپادی به عربستان سعودی خبر داد

«محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفت که دولت صنعاء پیش‌از این به عربستان سعودی پیشنهاد همکاری در تولید پهپاد را داده و این پیشنهاد همچنان به قوت خود باقی است به شرطی که عربستان سعودی درخواست یمن درباره بومی‌سازی صنایع پهپادی را بپذیرد.

تحول مهم در پرونده امام موسی صدر

اطلاعات پسر قذافی می‌تواند منجر به مختومه شدن تحقیقات در خصوص پرونده امام موسی صدر شود. هانیبال اعتراف کرده بر خلاف روایت رسمی لیبی، صدر و همراهانش اصلا لیبی را ترک نکردند و او در منطقه جنزور در اقامت اجباری قرار داشت. [برای تظاهر به خروج صدر از لیبی]، دو نفر لباس‌های امام موسی صدر و شیخ یعقوب را پوشیدند و با استفاده از گذرنامه آن‌ها از طرابلس به رم رفتند و با گذرنامه خودشان به لیبی برگشتند/ الشرق الاوسط

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها