۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۶۶
۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (724)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

روزنامه لبنانی: آمریکا به حق ایران برای داشتن نفوذ منطقه‌ای اعتراف کرده است

روزنامه لبنانی «الجمهوریه» در گزارشی نوشت: تنش میان آمریکا و ایران در مقایسه با دوره ریاست دونالد ترامپ به‌وضوح کاهش یافته و آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که ایران حق دارد یک چارچوبی برای حوزه نفوذ خود در منطقه ایجاد کند و فرانسه هم این اذعان آمریکا را فهمیده است.

وزیر خارجه معزول لیبی از استانبول به لندن گریخت

وبگاه «الوسط» اعلام کرده وزیر خارجه معزول این کشور بعد از فرار به استانبول حالا به لندن گریخته است. نجلاء منقوش پس‌ از اعتراضات گسترده مردم لیبی به دیدارش با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از مقام خود عزل شد.

بزرگترین حمله بالستیکی به آمریکا توسط ایران

وبگاه «اینسایدر» با اشاره به جراحات طولانی‌مدتی که نظامیان این کشور در جریان انتقام موشکی ایران علیه پایگاه عین‌الاسد متحمل شدند، نوشت که این فقط بخشی از آسیب‌هایی بود که آمریکا ممکن است در جنگ با چین یا روسیه ببیند. اینسایدر نوشت: «این، بزرگترین حمله بالستیک علیه آمریکایی‌ها در تاریخ بود. این حمله موشکی بسیار منحصر به فرد بود، زیرا هرگز در تاریخ اتفاق نیافتاده است که نیروی زمینی آمریکا در معرض بارش ۱۱ موشک بالستیک قرار گیرد»

دوره ریاست‌جمهوری زلنسکی بر اوکراین تا اطلاع ثانوی تمدید شد

پودولیاک، مشاور زلنسکی: به‌دلیل جنگ با روسیه، انتخابات ریاست جمهوری سال بعد در اوکراین برگزار نمی‌شود.

وعده کاندیدای ریاست جمهوری امریکا برای بخشیدن خاک اوکراین به روسیه

ویوک راماسوامی کاندیدای حزب جمهوری خواه امریکا در انتخابات داخلی این حزب  برای انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا در جمع طرفداران خود وعده داد در صورتی که در انتخابات نهایی سال ۲۰۲۴ به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب شود، کلیه مناطقی از اوکراین را که در حال حاضر در کنترل روسیه قرار دارد به عنوان خاک روسیه به رسمیت خواهد شناخت. پیش از این نیز دونالد ترامپ بارها در سخنرانی های خود وعده داده بود به محض پیروزی و ورود به کاخ سفید در ۲۴ ساعت جنگ اوکراین را پایان داده و بخش هایی از خاک اوکراین را به روسیه اهدا خواهد کرد تا از ادامه حملات خود منصرف شوند.

نظر مقام روسی در مورد ادامه حیات گروه واگنر

ژنرال ویکتور سوبولف نماینده دوما از حزب کمونیست فدراسیون روسیه گفت که واگنر دیگر وجود نخواهد داشت، جنگجویان این گروه می توانند زندگی غیرنظامی را انتخاب کنند یا با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند.

ضررهای روسیه از عدم وجود واگنر

میدل ایست آی: واگنر بدون پریگوژین یعنی روسیه ضرر بزرگی در آفریقا متحمل خواهد شد.شبکه های واگنر آفریقایی مبهم هستند و به شدت به روابط شخصی رهبر خود وابسته بودند. واگنر در آفریقا از روسیه قوی تر است. وزارت دفاع روسیه منابع و توجه لازم را برای ردیابی شبکه های واگنر یا حرکت سازمان در مسیر جدیدی ندارد. از نظر واقع بینانه، واگنر مانند یک ویروس گسترش یافته است و به نظر می رسد که روسیه آماده است تا بازوی خود را برای درمان قطع کند.

اعتراف مقام اوکراینی درباره نابوی پهپادها

یک مقام ارشد نظامی اوکراین به صراحت گفت که ارتش این کشور در میدان‌های نبرد با روسیه روزانه تا ۴۵ فروند انواع پهپاد را از دست می‌دهد.

پنتاگون: اوکراین در حال هدردادنِ تسلیحات است

واشنگتن‌پست نوشته پنتاگون از اوکراین خواسته تا به‌جای هدردادن مهماتی که غرب در اختیار این کشور قرار می‌دهد، تاکتیک نبرد با روسیه را تغییر دهد و فقط مهم‌ترین مواضع را هدف بگیرد.

سناتور منندز: رفتار جمهوری آذربایجان در قره‌باغ غیرقابل قبول است

«رابرت منندز» قانون‌گذار آمریکایی پس‌از ربوده‌شدن سه ارمنستانی توسط مرزبانان جمهوری آذربایجان در کریدور لاچین، در صفحه شخصی خود نوشت «از اینکه جمهوری آذربایجان به رفتار ظالمانه خود با هدف ارعاب ارامنه در قره‌باغ کوهستانی، ممانعت از دسترسی بشردوستانه و تضعیف فعالیت حیاتی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ ادامه می‌دهد بسیار نگران هستم. این غیرقابل قبول است.»

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها