۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۶۸
۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (726)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

لیبی: مخالف عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستیم

نخست وزیر لیبی: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که به هر نحوی با عادی سازی با رژیم صهیونیستی مخالفیم. ما از طریق تحقیقات در حال انجام از جزئیات آنچه در رم رخ داده است، مطلع خواهیم شد.

پی نوشت: در پی افشای دیدار وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم ایتالیا، وی از کار تعلیق شد.

ادعای روزنامه صهیونیستی در خصوص دلیل سکوت اخیر نتانیاهو درباره ایران

جروزالم پست درباره سکوت بنیامین نتانیاهو، در مدت اخیر درباره ایران، در گزارشی ادعا کرد که تمامی شواهد نشان می‌دهد که دولت جو بایدن نزدیک به انجام دادن توافقی موقت یا حداقل، تفاهمی نانوشته با ایران است که موجب محدودسازی غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران در ازی دریافت میلیاردها دلار پول خواهد شد. نتانیاهو ممکن است حالا دیگر به اندازه گذشته با توافقی موقت یا تفاهمی جدید میان ایران و آمریکا مخالف نباشد.

مسکو: حمله قایق انتحاری اوکراین به پل کریمه را خنثی کردیم

وزارت دفاع روسیه از انهدام موفق پیش دستانه یک قایق انتحاری بدون سرنشین اوکراینی در جریان اجرای عملیات تروریستی ضد پل کریمه در دریای سیاه خبر داد.

آمریکا مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین می‌دهد

بر اساس سندی که رویترز مشاهده کرده و به طور جداگانه توسط دو مقام آمریکایی تأیید شده است، واشنگتن برای نخستین بار مهمات جنجال‌برانگیز حاوی اورانیوم ضعیف‌شده را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

لهستان: در صورت تهدید مرزی، بلاروس را از اروپا منزوی می‌کنیم

«ماریوش کامینسکی» وزیر کشور لهستان تهدید کرد که در صورت وقوع هرگونه تهدید نظامی در مرز، با بستن تمام مرزهای زمینی و هوایی به روی بلاروس، این کشور را از دیگر بخش‌های اروپا منزوی می‌کند.

تغییر محور حیات اقتصادی و سیاسی از دید پوتین

رئیس جمهوری روسیه گفت: با توجه به سرعت توسعه در کشورهای آسیایی، در دهه های آینده مرکز حیات اقتصادی و سیاسی به تدریج از اروپا به سمت کشورهای آسیایی تغییر خواهد کرد.

18 پهپاد بیرقدار ترکیه به در راه کویت

«طوبی سونمز» سفیر ترکیه در کویت اعلام کرد که آنکارا 18 پهپاد از نوع«بیرقدار» به کویت فروخته است و این پهپادها در هر زمان که کویتی ها مشخص کنند،  آماده تحویل به کویت هستند. ترکیه آماده است به کویت هر نوع تجهیزات نظامی که بخواهد بفروشد.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها