۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۶۹
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (727)

رسانه های داخلی

۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

جزئیاتی از کشف خرابکاری موساد در وزارت دفاع

سردار فرحی جانشین وزیر دفاع: ماجرای شروع این خرابکاری به سال ۱۳۹۳  برمی‌گردد که در جریان آن، یک جاسوس (ج.الف) به سه نفر در اروپا و آسیا وصل می‌شود.  در آن مقطع یکی از تیم‌های جاسوسی در صنایع دفاعی ضربه می‌خورد و همه‌شان بازداشت می‌شوند و اعتراف می‌کنند که دشمن به شدت دنبال اطلاعات از قطعاتی مثل کانکتورها است.کارشناسان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع همه را زیر نظر گرفتند و روی آنها سوار شدند ولی موساد نمی دانست که همه طرح ریزی‌هایشان رصد می‌شود. جاسوسِ تحت نظر، در زمان‌بندی‌های مختلف، افراد مورد نظر دیگری را ملاقات می‌کرد و از بازار قطعات چند کشور اروپایی و آسیایی بازدید کردند و با برخی وارد مذاکره شدند. به آنها دستور داده شده بود تا شرکتی در خارج از کشور با پوشش دور زدن تحریم ها تاسیس کنند و بگویند که قطعات باید از طریق این شرکت از چند کشور تهیه شود تا به اصطلاح تحریم را دور بزند.۴ سال بعد در سال ۹۷، هزاران کانکتور با شیوه‌های مختلف وارد شد که شامل کانکتورهای ۳۲ پین و ۱۰ پین جنگی کاپلاژی می شد که در صنعت هوافضا کارایی بسیاری دارند.این قطعات طوری آلوده شده بودند که در زمان بندی‌های مشخص منفجر شده و ارتباط قطعات و کابل‌های داخل موشک را قطع کند و در این صورت موشک دچار اختلال شدید می‌شد/ مشرق

ترس صهیونیست ها از استقرار هواپیمای «یاک-130» در ایران

همزمان با اعلام تجهیز نیروی هوایی ایران به شماری هواپیمای آموزشی پیشرفته «یاک-۱۳۰» روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت؛ یاک-۱۳۰ برای آماده سازی خلبانان ایرانی برای پرواز با هواپیماهای پیشرفته مانند جنگنده‌های نسل چهارم طراحی شده است. این جنگنده می‌تواند به خلبانان در یادگیری پرواز با «سوخو-۳۵» یا «سوخو-۵۷» کمک کند. این به معنای ارتقای قابل توجه برای نیروی هوایی ایران است که عمدتاً از هواپیماهای قدیمی‌تر تشکیل شده است. حضور یاک در ایران تحول بزرگی در منطقه و نشانگر این است که ایران در آستانه افزایش تهدیدات و ظرفیت نظامی خود است. ایران می‌خواهد صادرات و واردات نظامی خود را در ماه اکتبر همزمان با پایان برخی تحریم‌ها افزایش دهد. بر اساس این گزارش، یاک-۱۳۰ راداری با توانایی شناسایی اهداف متعدد به طور همزمان و رهگیری در برد ۶۰ کیلومتری دارد و در زمینه ناوبری این هواپیما به سامانه «گلوناس» مجهز است.

جزئیات تازه از اتصال ریلی شلمچه به بصره

سید میعاد صالحی، مدیر عامل راه آهن گفت: اولویت دیپلماسی حمل و نقل ریلی در دولت سیزدهم موجب شد تا پروژه‌های ریلی عقب مانده از جمله پروژه ریلی شلمچه – بصره خیلی زود به نتیجه برسد. احداث پروژه ریلی شلمچه – بصره سال‌ها و دهه‌ها مورد انتظار مردم ایران و عراق بوده است و از سوی دیگر بحث دیپلماسی حمل و نقل ریلی و روابط با کشورهای همسایه در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب در دولت سیزدهم در اولویت قرار گرفت. به همین دلیل اندکی از احداث پروژه ریلی شلمچه – بصره در خاک ایران باقی مانده بود که در یک سال اخیر حدود ۱۶۰۰ فقره مین را در خاک کشورمان یافتیم و آن را در نواحی مرزی شلمچه خنثی کردیم و در مجموع ۱.۴ کیلومتر خط ریلی در قسمت مرزی احداث شد.

درگیری منافقین در پی نحوه فراری دادن اعضا به کانادا

به گزارش تسنیم، در پی اقدام پلیس ضدتروریسم آلبانی در مقر منافقین، اسناد زیادی به دست آمد که از جمله آنها برنامه این گروهک برای اقدامات تروریستی سایبری در ایران و حتی علیه برخی اشخاص در کشور آلبانی، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی می‌شد. با به دست آمدن این اسناد، دادگاه ضد تروریستم آلبانی اتهاماتی را متوجه سران این گروهک کرده و آن‌ها بیم آن را دارند که در حمله بعدی پلیس به مقر اشرف۳، بسیاری از سران این گروهک دستگیر شوند، خصوصاً اینکه برخی از کادرهای منافقین دارای پرونده تروریستی در آلبانی هستند و منافقین تلاش می‌کنند اول از همه این افراد را فراری دهند. با افزایش فشار از سوی دولت آلبانی، منافقین در ابتدا سعی کردند افرادی که دارای پاسپورت کانادایی هستند را در اولویت اول به این کشور منتقل کنند و از آنجا که امکان انتقال همه آنها به کانادا وجود ندارد، برنامه جدید آن‌ها، انتقال افراد دارای پاسپورت آلمانی به کشور آلمان است. خروج مخفیانه و شیوه اولویت بندی منافقین برای فراری دادن اعضای خود از آلبانی، موجب درگیری در میان اعضای رده پایین نیز شده که از جمله این حواشی، درگیری در نشست رسمی اخیر این گروهک در اشرف۳ بود.

واکنش رئیس دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران به خبر اخراج سردار حسین علایی از دانشگاه تهران

یداللهی رئیس دانشکده کار افرینی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران به شایعه اخراج سردار علایی از دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: دکتر حسین علایی هیات علمی دانشگاه امام حسین است که به‌صورت استاد مدعو و حق التدریس برای برخی دروس از او دعوت می‌شود. چندین ترم است که بدلیل به حد نصاب نرسیدن واحدهای درسی اساتید دانشکده کار آفرینی از اساتید مدعو از جمله آقای علایی بطور مرتب در هر نیم سال دعوت نمی کنیم تا خدای ناکرده همکاران هیات علمی دچار کسر موظف تدریس نشوند. رئیس دانشکده کار آفرینی در عین حال شایعه اخراج سردار علایی استاد تمام دانشگاه امام حسین را از دانشگاه تهران یک شیطنت رسانه‌ای خواند.

محمدجواد لاریجانی: رسیدن به قله، آغاز راه افق‌های دورتر است

محمدجواد لاریجانی: ما امروز قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین حکومت در علم و تکنولوژی و مهم‌ترین دموکراسی غرب آسیا هستیم. غرب مدعی بود که فقط یک نظام سکولار لیبرال میتواند مبتنی بر دموکراسی باشد لذا وقتی جمهوری اسلامی تأسیس شد، گفتند ۵-۶ ماه بیشتر دوام ندارد. در سیستم انتخابات ما افراد با نردبان رأی بالا و پایین می‌روند. از دل دولت روحانی، رئیسی، از دل دولت احمدی نژاد، روحانی و از دل دولت خاتمی، احمدی نژاد درآمد. معلوم است رأی مردم کارگر است. این آزمون بزرگ دموکراسی است. بزرگترین شاخص توسعه سیاسی تولد چنین نظامی است؛ این یکی از قله‌هاست. ما در همه چیز روی پای خودمان هستیم و این قدرت خیلی عظیمی است. هیچ کشوری در منطقه به این قدرت مهم وجود ندارد. از یک کشور توسری‌خور و یک گاو شیری تبدیل شدیم به یک قدرت مستقل. پیشرفت انتها ندارد. قله معنایش این نیست که آنجا متوقف بشویم. یعنی از آن بالا باید به افق‌های دورتر نگاه کنیم./ فارس

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها