۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۰
۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (728)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

رژیم اسرائیل به دنبال اخراج معترضان سیاه پوست است

به نقل از شبکه آی ۲۴، کمتر از یک روز پس از برگزاری تظاهرات گسترده سیاه پوستان اریتره تبار در تل آویو، حال کابینه نتانیاهو یک کمیته ویژه وزیران را تشکیل داده است که وظیفه آن بررسی امکان اخراج معترضان اریتره‎ای است. بهانه برای خروج سیاه پوستان اریتره از اسرائیل، حمله برخی معترضان به افسران پلیس اعلام شده است.

تظاهرات معترضان صهیونیست علیه نتانیاهو در هفته سی و پنجم

بیش از ۱۰۰ هزار اسرائیلی در تظاهرات تل آویو علیه اصلاحات قضائی دولت نتانیاهو شرکت کردند. این سی و پنجمین هفته است که چنین اعتراضاتی در فلسطین اشغالی برگزار می‌شود.

واکنش کوهن به انتقادها درباره فاش کردن دیدارش با وزیر خارجه لیبی

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از فاش کردن دیدار محرمانه‌اش با وزیر خارجه دولت وحدت ملی لیبی به شدت دفاع کرد. کوهن گفت: وزارت خارجه از کانال‌های علنی و سری برای تقویت روابط اسرائیل در سطح جهان استفاده می‌کند. دستاوردهای چشمگیر وزارت خارجه طی سال گذشته میلادی دلیلی بر کاربردی بودن این اقدامات و فعالیت‌های محرمانه است. این دستاوردها بدون اقدامات مقدماتی محرمانه و رهبری تحرکات محرمانه از طریق چندین کانال امکان‌ پذیر نبود.

وحشت صهیونیست‌ها از بمب ضد زره حماس

کانال ‍۱۲ رژیم صهیونیستی: روش فعال‌سازی بمب ضد زره در نابلس علیه نظامیان ارتش اسرائیل نشان‌ می‌دهد که فرآیند یادگیری در کرانه باختری توسعه یافته است. بطوری که از این دستگاه هر شب ده‌ها عدد به سمت نظامیان ارتش اسرائیل پرتاب می‌شود. بیشتر دستگاه‌ها به صورت ابتدایی و با همکاری غزه و لبنان تحت نظارت ایران ساخته شده است. برای ارتش اسرائیل روشن است که زمان زیادی می‌برد که دستگاه‌های پیشرفته به کرانه باختری قاچاق شود.

تنش امنیتی در استان کرکوک عراق

صدها نفر از عرب‌ها و ترکمن‌های ساکن کرکوک اعلام کردند در اعتراض به بازگشت نیروهای پیشمرگه به این شهر تحصن خواهند کرد. بعد از اعلام این موضوع نیروهای وابسته به حزب دموکرات کردستان به این افراد حمله کردند و خودروهای شهروندان را آتش زدند. در پی این درگیری‌ها خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که نخست‌وزیر این کشور ضمن اعلام منع آمدوشد در کرکوک به نیروهای امنیتی دستور داده کسانی که شورش کردند را بازداشت کنند.

با وجود محاکمه نظرسنجی‌ها به نفع ترامپ هستند

گزارش جدید روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نشان می‌دهد که بعد از طرح اتهام‌های کیفری علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، آمارها به نفع او است. بر اساس نتایج این نظرسنجی، بیشتر رای‌دهندگان اولیه حزب جمهوری‌خواه اتهام‌های کیفری علیه ترامپ را فاقد ارزش و بی‌اهمیت خوانده‌اند.

روسیه سامانه موشک بالستیک هسته‌ای سرمات را فعال کرد

رئیس آژانس فضایی روسیه گفت‌ که موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای «سرمات» این کشور که قادر به حمل چندین کلاهک هسته‌ای است، وارد خدمات رزمی شده‌اند. سال گذشته، روسیه موشک سارمات را آزمایش و همزمان پوتین ادعا کرد که [سارمات] باعث خواهد شد دشمنان مسکو در رویکردهای خود تجدیدنظر کنند. این مجموعه جدید دارای بالاترین ویژگی‌های تاکتیکی و فنی است که می‌تواند بر تمامی ابزارهای مدرن دفاع ضد‌موشکی غلبه کند/اسپوتنیک

انجام دومین «حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه‌سازی شده» توسط کره شمالی

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد که یک روز پس از شلیک موشک‌های کروز توسط کره شمالی، این کشور بار دیگر «حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه سازی شده» را اجرا کرد.

رهبر کودتا در گابن وعده اصلاحات دموکراتیک را داد

به گزارش الجزیره ژنرال بوریس اولیگوی انگوئما، رهبرکودتای نظامی در گابن چند روز پس از سرنگونی رئیس‌جمهور علی بونگو، وعده داد که نهادها را در جهتی «دموکراتیک‌تر و بااحترام‌تر به حقوق بشر» سازمان‌دهی مجدد کند.

اتحادیه آفریقا عضویت «گابن» را تعلیق کرد

اتحادیه آفریقا پس از نیجر، عضویت کشور «گابن» را هم به علت وقوع کودتای نظامی به حالت تعلیق درآورد. در بیانیه اتحادیه آمده که عضویت گابن «تا بازگشت نظم و حاکمیت قانون اساسی» به حالت تعلیق درمی‌آورد.

پروژه آمریکایی «آشوب» در عراق و سوریه کلید خورده است!

سردبیر وبگاه خبری بغداد الیوم با اشاره به کلید خوردن معنادار ناآرامی‌ها در برخی از مناطق سوریه و مجاور عراق به سرکردگی واشنگتن، با تعبیر «آشوب» از خواب جدید آمریکا در شمال شرق سوریه و مجاور عراق یاد می‌کند و با ابراز نگرانی از تحرکات گروهک‌های مسلح به شکل نرم در عراق و به ویژه در سوریه از آرایش ۶ فرقه مخوف مسلح در این مناطق با هدایت واشنگتن یاد می‌کند.

هشدار صنعاء  به ریاض

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به ائتلاف آمریکایی هشدار داد، در صورتی که مسائل اصلی موجود در پرونده بشر دوستانه این کشور حل نشود، راه‌حل موشک و پهپاد خواهد بود.

تظاهرات در نیجر در اعتراض به حضور نیروهای فرانسوی در این کشور

مردم نیجر با برگزاری تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور، خواستار خروج نیروهای فرانسه از کشورشان شدند.

وزیر خارجه آمریکا: ما هیچ نظامی آمریکایی را در اوکراین از دست نداده‌ایم

الشرق الاوسط: اسرائیل به فکر صادرات گاز به ترکیه و از آن‌جا به اروپاست

بنیامین نتانیاهو یک تیم فنی از چندین وزارتخانه کابینه خود را مسئول بررسی گزینه‌های مربوط به صادرات گاز کرده است که یکی از گزینه‌های اصلی، کشیدن خط لوله گاز از بستر دریا به ترکیه و از آن‌جا به اروپاست. خط لوله مذکور از بزرگترین میدان گازی در فلسطین اشغالی به نام «لویاتان» به ترکیه کشیده می‌شود. به عقیده مشاوران نتانیاهو، رجب طیب اردوغان نیز تمایل زیادی به این طرح دارد که در صورت اجرا همکاری بی سابقه‌ای میان ترکیه و اسرائیل در حوزه گازی شکل می‌گیرد و از میزان وابستگی ترکیه و منطقه جنوب اروپا به گاز روسیه کاسته خواهد شد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها