۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۱
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (729)

رسانه های داخلی

۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

توالی مشکوک هک و نفوذ در سالگرد اغتشاشات

به گزارش تسنیم، با نزدیک شدن سالگرد اغتشاشات، تمامی تلاش سرویس‌های اطلاعاتی و رسانه‌های ضدانقلاب،معطوف به ایجاد یک شوک در جامعه و تبدیل آن به موتور محرکه دور جدید آشوب‌ها است. قطعاً تلاش برای اخلال در زندگی شهروندان، در روزهای آینده با جدیت توسط دشمنان دنبال خواهد شد.اولین نشانه‌های این تلاش را می‌توان در نفوذ محدود به بخش نوتیفیکیشن ۷۸۰ و هک و نفوذ در تپسی به عنوان یکی از تاکسی‌های بزرگ اینترنتی جستجو کرد که خوشبختانه نتیجه‌ای در بر نداشته است. اقدامات دشمنان از لایه اقتصادی و اجتماعی گذر کرده و در حال تلاش برای ایجاد کارکردها و تبعات امنیتی در حملات خود هستند و باید به جای ساده‌سازی مسئله در قالب یک نفوذ فنی،آن را در چارچوب برنامه‌ریزی و اقدامات تهاجمی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه برای اخلال در زندگی شهروندان تفسیر کرد. به نظر می‌رسد گام بعدی شبکه هک و نفوذ برای عصبانی کردن و به اعتراض کشاندن قشر موثر جامعه یعنی جوانان،از کار انداختن یا انتشار گسترده اطلاعات پلتفرم‌های مالی و خرید و فروش ارزهای دیجیتال باشد.

جزئیاتی از فعالیت گروهک تروریستی «ارتش مردمی» در کرمان

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان: اقدامات ایذایی از طریق حریق و انفجار در مناطق مختلف مخصوصا در سه نقطه حیاتی و حساس در دستور کار گروه تروریستی وابسته به «گروهک ارتش مردمی» در کرمان بود.‌ زمان شکل‌گیری ارتش مردمی کرمان بعد از اغتشاشات سال گذشته بود.‌ یک صفحه اینستاگرامی توسط فردی به نام شاهین زحمتکش(خواننده رپ) که نام مستعار او شاهین لو است و در سال ۱۳۶۲ در زندان اوین متولد شده و پدر او عضو گروه نفاق بود، ایجاد شد.‌ این گروه یکی از فعال‌ترین گروهک‌های تروریستی ماه‌های اخیر است. هسته اولیه این گروهک بازداشت شد و تعداد زیادی بمب‌های دست‌ساز و کیت‌های الکترونیکی با قدرت انفجار بالا کشف شد.‌ انفجار مرقد شهید سلیمانی و پمپ بنزین از اهداف این گروهک بود و آنها تا مرحله جاگذاری بمب پیش رفته بودند.‌ این گروهک پرچم رژیم صهیونیستی را از پل فرهنگیان آویزان و بلافاصله به کانال‌های آن طرف آبی تصاویر را مخابره کردند.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده

آسوشیتدپرس: طبق گزارش آژانس بین المللی هسته‌ای، ایران غنی‌سازی اورانیوم خود را کاهش داده است. این رسانه مدعی شد که در گزارش آژانس بیان شده است که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصد دارد که رشد بسیار آهسته‌تری نسبت به آمارهای قبلی است. همچنین طبق گزارش آسوشیتدپرس در این گزارش آمده که در ماه می ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی کمی بیش از ۱۱۴ کیلوگرم نشان داده شده که این وزن در ماه فوریه ۸۷.۵ کیلوگرم بود.

کمالوندی: اروپایی‌ها برای خرید آب سنگین ما صف کشیدهاند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی: به مسئولان آژانس بین‎المللی انرژی اتمی بارها گفته‎ام که مگر شما اورانیوم ۶۰ درصد را جای دیگری دیده‎اید؟ پس هر چه می‌خواهید در این زمینه بدانید، باید از ما بپرسید. ما به آن‌ها می‌گوییم شما را به کشورهای دارای سلاح هسته‌ای راه نمی‌دهند که بتوانید اورانیوم ۸۰ درصد را ببینید. آب سنگین ایران از نظر کیفیت در دنیا در رتبه نخست قرار دارد. مشتریان اروپایی هم برای خرید آب سنگین ما صف کشیده‎اند؛ ما یک لیتر آب سنگین را هزار دلار می‌فروشیم./ ایرنا

توضیحات سخنگوی وزارت خارجه درباره سند سپتامبر

اخیراً امیرعبداللهیان در مصاحبه‌ای گفته بود سندی به نام سپتامبر روی میز برجام است که بر مبنای آن مذاکرات در حال انجام است. در این راستا سخنگوی وزارت خارجه گفت: سند سپتامبر سند جدیدی نیست و همان روند مذاکرات ایران و ۱+۴ بوده است. آخرین مذاکرات برجامی در سپتامبر ۲۰۲۲ آماده جمع‌بندی و بازگشت همه طرف‌ها به توافق برجام بود اما دولت آمریکا و شرکای اروپایی آن در یک محاسبه غلط با سرمایه‌گذاری بر اغتشاشات داخلی ایران و نیم‌نگاهی به تحولات اوکراین در آن مقطع مانع جمع‌بندی مذاکرات شدند و نشان دادند که مایل به انجام تعهداتشان نیستند./ ایسنا

جاسوس در قالب شهروند

دولت سوئد اعلام کرد که یک شهروند سوئدی سی‌ و چند ساله بیش از یک سال است که در ایران بازداشت شده است. سوئد همچنین خواستار آزادی فوری او شد. روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که «یوهان فلودروس» یک شهروند سوئدی است که برای دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا کار می‌کرده و ۵۰۰ روز است که در ایران در بازداشت به‌سر می‌برد. این روزنامه به نقل از منابع ناشناس نوشت که فلودروس در یک سفر خصوصی به ایران آمده بود که سال گذشته دستگیر شد. در این گزارش آمده است که فلودروس چندین سمت در اتحادیه اروپا، از جمله در سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا داشته است.

علی مطهری: اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها برای پیروزی در انتخابات باید ائتلاف کنند

جریان اعتدال و اصلاح‌طلبان اگر با یکدیگر فهرست بدهند، پیروز خواهند بود. به گونه‌ای نباشد که کارگزاران و معتدل‌ها هرکدام یک فهرست بدهند.با اصرار نمایندگان سابق و فراکسیون مستقل مجلس دهم یا بعضی از امیدی‌ها در انتخابات سال جاری ثبت‌نام کردم. فقط خاتمی اصلاح‌طلب خالص است؛ هاشمی و روحانی بیشتر اصول‌گرا هستند. عارف در مجلس دهم به مثابۀ یک ترمز عمل می‌کرد./ فارس

سایت «انتخاب» توقيف شد

پايگاه اطلاع‌رسانی «انتخاب» به‌دلیل تخلف از قانون مطبوعات و مصوبات شورای عالی امنیت ملی توقیف و پرونده آن به مرجع قضایی ارجاع شد. انتخاب علاوه بر چندین گزارش که مصداق تخلف بودند، به‌تازگی نیز ويدیویی با تیتر «حراج برند ایران/ سیاست خارجی ایران چرا اینقدر تضعیف شده است؟» منتشر کرده بود که در آن مطالبی خارج از حدود قانون و مغاير با منافع ملی و بر عليه سياست‌های اصولی نظام در سياست خارجی طرح شده بود.

دلایل سکوت احمدی نژاد

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز و چهره نزدیک به محمود احمدی نژاد در گفت و گو با خبر آنلاین گفت: احمدی نژاد به هیچ عنوان نمی خواهد در انتخابات مجلس لیست بدهد. آقای احمدی‌نژاد به واسطه شرایط خاص کشور ترجیح داده که سکوت اختیار کند. چون آن زمانی که شرایط اقتضا می‌کرد، بابت مشکلات و نارسایی‌ها به واضح‌ترین شکل و رساترین بیان ممکن، صحبت‌هایش را گفته است. آقای احمدی‌نژاد بنا ندارد رضا پهلوی شود. بنا ندارد مانند سایر کسانی که به دنبال موج‌سواری هستند، عمل کند. ایشان درباره اوضاع و احوالی که در کشور در جریان است، نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشته بود. گذشت زمان نشان داد که همه اینها درست بوده است؛ جابجایی‌هایی که در نیروهای مسلح و قوه قضاییه صورت گرفت، همه اینها قرینه‌هایی هستند که اثبات می‌کنند آنچه ایشان بیان می‌کرده، درست بوده است. سیستم هم با گذشت زمان به این واقعیت پی برده است. صحبت‌های ایشان درباره عملکرد قوه قضاییه و ضابطین اشارات زیادی داشته است. می خواهند ناکامی دولت رئیسی را به حساب احمدی نژاد بگذارند. دولت رئیسی به هیچ وجه دولت سوم احمدی نژاد نیست چرا که عملکردهای دولت آقای رئیسی هم از جهت سیاسی و هم از جهت اقتصادی متفاوت است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها