۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۲
۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (730)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

لغو سفر وزیرخارجه رژیم اسرائیل به عربستان سعودی

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که مقامات سعودی در اعطای روادید به وزرای رژیم اسرائیل برای شرکت در کنفرانس یونسکو تعلل ایجاد کرده‌اند. کنفرانس یونسکو در عربستان قرار است هفته آینده برگزار شود و به تعویق افتادن صدور روادید برای وزیران اسرائیلی باعث شد تا آن‌ها حضور خود را در این جلسه لغو کنند.

اسرائیل یک دیوار دیگر در اطراف خود احداث می‌کند

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرد که اسرائیل به دنبال ساخت دیواری امنیتی در مرز با اردن است. اسرائیل در مرز با مصر دیوار امنیتی احداث کرده و اینگونه جلوی نفوذ بیش از یک میلیون مهاجر آفریقایی به اسرائیل را گرفته است.

الاخبار: نخست‌وزیر لیبی و رئیس موساد باهم گفت‌و‌گو کرده‌اند

روزنامه الاخبار اعلام کرد به یک سند دیپلماتیک سری دست یافته و مطلع شده عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر لیبی سال ۲۰۲۲ با دیوید بارنیع، رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) گفت‌و‌گویی تصویری داشته است.

بایدن: بازنشسته نمی‌شوم

ئیس جمهور آمریکا گفت که هرچقدر سنش بالاتر می‌رود خردمندتر می‌شود و با وجود انتقاداتی که از او مطرح شده است، اما بازنشسته نمی‌شود و در انتخابات بعدی شرکت خواهد کرد.

معاون دادستان کل آمریکا: اموال توقیف شده مسکو خرج اوکراین می‌شود!

لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا گفت که وزارت دادگستری این کشور به دنبال کسب مجوز کنگره برای به‌کارگیری دارایی‌های بلوکه‌شده روسیه به منظور استفاده در زمینه تامین نیازهای اوکراین است. گروه هفت (آلمان، فرانسه، انگلیس، آمریکا، کانادا، ایتالیا و ژاپن) در بیانیه‌ای در ماه ژوئیه اعلام کرد که دارایی‌های روسیه تا زمانی که برای خسارات به بار آورده در جنگ اوکراین به کی‌یف غرامت بپردازد، همچنان در توقیف خواهد ماند.

اوکراین هیچ امتیازی در مورد توافق غلات نخواهد داد

«دیمیترو کولبا» ، وزیر امور خارجه اوکراین در واکنش به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» ، رئیس‌جمهور ترکیه درباره کریدور غلات دریای سیاه گفت: «اوکراین هیچ امتیازی در مورد طرح غلات دریای سیاه نخواهد داد و موضع روسیه را برای از سرگیری این توافق در نظر می‌گیرد.»

صدر اعظم اتریش: چاره‌ای جز خرید گاز از روسیه نداریم

«کارل نهامر» ، صدراعظم اتریش گفته است که خرید گاز از روسیه از نظر اخلاقی ناخوشایند است، اما تاکنون هیچ راه دیگری برای تضمین امنیت تأمین انرژی در اتریش جز خرید گاز از روسیه وجود ندارد.

وزیر خارجه لبنان: می‌خواهم به ایران بیایم اما نمی‌شود

الاخبار به نقل از منبع آگاه نوشته امیرعبداللهیان در سفر اخیرش به لبنان برای پنجمین بار از همتای لبنانی خود دعوت کرد که به ایران سفر کند اما بوحبیب مثل دفعات گذشته عذرخواهی کرد و طفره رفت. طبق گفته این منبع، بوحبیب چندین‌بار شرح داده که تحریم‌های آمریکا مانع همکاری مستقیم ایران و لبنان است و این مسئله ربطی به موضع وزیر یا برخی طرف‌ها ندارد. او گفته که شخصاً تمایل به سفر به ایران دارد اما تصمیم سفر، مرتبط با موضع شورای وزیران است.

 

چین خواهان میانجیگری برای حل بحران نیجر است

سفیر چین در دیدار با نخست وزیر منصوب شده از سوی شورشیان نظامی نیجر گفت: «دولت چین در نظر دارد خدمات خوبی ارائه دهد، نقش میانجی ایفا کند تا بتواند با احترام کامل به کشورهای منطقه راه حلی سیاسی برای بحران نیجر پیدا کرد.»

آغاز سناریوی ناامنی سوریه

«میخائیل ثلجه» یکی از اعضای پارلمان سوریه اعلام کرد: آمریکا هر بار که خود را در محاصره و بازنده میدان می‌بیند، در راستای آزادسازی داعشی‌ها و تروریست‌ها از زندان‌ها جهت بازگرداندن تنش‌ها تلاش می‌کند. سناریوی نخ نمای آزادسازی مجدد تشکیلات تروریستی بهانه‌ای برای اشغال دوباره خاک سوریه و غارت منابع آن با توجیه‌ها و دلایل واهی مبارزه با تروریسم و داعش است، البته این موضوع دیگر برای همه آشکار شده و آمریکا و دستاویزهای آن رو به نابودی بوده و سوریه متحد و یکپارچه باقی خواهد ماند.

غربی‌ها امارات را بابت تجارت با روسیه تحت فشار قرار می‌دهند

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌‌ژورنال گزارش داده مقام‌های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا قصد دارند در اقدامی مشترک امارات متحده عربی را تحت فشار قرار دهند.

مجله آمریکایی: ناتو احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ فرو می‌پاشد

آتلانتیک نوشته درصورتی‌که ترامپ یا یک جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، احتمالاً واشنگتن کمک به کی‌یف را متوقف خواهد کرد و اتحادیهٔ اروپا باید برای احتمال نابودی ناتو به‌دست واشنگتن در مدت‌زمان کوتاهی بعداز آن آمادگی داشته باشد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها