۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۷۵
۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (732)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سفیر روسیه : کویت بحران میدان الدره (آرش) را با ما در میان گذاشته است

ولادیمیر گیلتوف سفیر روسیه در کویت گفت: بحران میدان گازی الدره(آرش) بین ایران از یک طرف و کویت و عربستان از طرف دیگر اهمیت بسیار زیادی دارد و از مسائل اساسی در منطقه است، وی گفت: این پرونده در میز گفتگوهای روسیه و کشورهای حاشیه خلیج(فارس) و در سطح روابط دوجانبه روسیه و کویت مطرح شده است.

دیدار وزیر اطلاعات اسرائیل با خبرنگاران شبکه‌های معاند

«گیلا گملیئل»، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با جمعی از خبرنگاران و روزنامه‌نگاران مخالف جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. گملیئل که در ماه‌های گذشته میزبان رضا پهلوی در فلسطین اشغالی بود، هدف از این نشست را تشدید فشارهای بین‌المللی بر جمهوری اسلامی ایران به ویژه با اتکا به ابزار رسانه دانست.

تماس‌های محرمانه رژیم صهیونستی با اندونزی برای عادی‌سازی روابط

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» با انتشار گزارشی از تماس‌های محرمانه و سِرّی رژیم صهیونیستی با برخی طرف‌ها در اندونزی جهت دستیابی به راهی برای عادی‌سازیِ روابط دوجانبه خبر داد. در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیک رسمی بین اندونزی و رژیم صهیونیستی وجود ندارد و مردم این کشور اسلامی بارها مخالفت خود را با برقراری روابط بین اندونزی و رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند. یک مقام ارشد صهیونیستی گفته که اندونزی از تظاهرات و اعتراضات می‌ترسد و منتظر عادی‌سازی روابط تل‌آویو و ریاض می‌ماند.

شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی: از عربستان سیگنال قرمز دریافت کردیم

رسانه‌های صهیونیستی با اعلام این خبر که مقامات سعودی صدور روادید دو وزیر اسرائیلی برای شرکت در کنفرانس یونسکو در عربستان را به تأخیر می‌اندازند، از آن با نام «سیگنال قرمز» ریاض به تل‌آویو یاد کردند. قرار بود «ایلی کوهن» وزیر امور خارجه و «یوآو کیش» وزیر آموزش‌وپرورش کابینه نتانیاهو در این کنفرانس شرکت کنند اما به‌گفته منابع ارشد در اسرائیل این دو وزیر تصمیم گرفته‌اند تا دعوت‌نامه‌ها برای شرکت در این نشست را پس‌از تعلل سعودی‌ها قبول نکنند.

قسمتی جدید از سریال گاف‌های بایدن

جو بایدن رئیس جمهور سالخورده آمریکا که سابقه درخشانی در گاف دادن دارد، این بار در میانه مراسم تجلیل از کهنه‌سربازان جنگ ویتنام، ناگهان از سالن خارج شد. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد حدود سه چهارم مردم آمریکا معتقدند بایدن برای آنکه بار دیگر رئیس جمهور شود بسیار پیر است.

واشنگتن: هیات ما برای بررسی عادی سازی روابط با اسرائیل و صلح در یمن به عربستان رفته است

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی گفت: برت مک گورک فرستاده آمریکا به خارومیانه و باربارا لیو معاون وزارت امور خارجه به همراه تیم لندربرگ فرستاده ویژه آمریکا به یمن اکنون در ریاض حضور دارند. سالیوان تصریح کرد: این هیات برای بررسی تلاش ها درباره عادی سازی روابط با اسرائیل  و همچنین شماری دیگر از مسائل منطقه ای از جمله جنگ در یمن اکنون در ریاض حضور دارند.

پنتاگون: مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می‌دهیم

پنتاگون با اعلام بسته نظامی جدید ۱۷۵ میلیون دلاری واشنگتن به اوکراین همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت بایدن به کی یف، اعلام کرد که در این بسته نظامی، مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین می دهد. در پی این تصمیم، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نسبت به استفاده از پرتابه‌های اورانیوم ضعیف شده ابراز نگرانی کرد.

ترامپ و تأثیرات اتخاب مجدد وی بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا

مجله فارن افرز: به‌رغم چهار کیفرخواست قضایی، دونالد ترامپ احتمالاً نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری است. مقامات روسیه و چین به تحلیلگران گفته‌اند که امیدوارند ترامپ دوباره انتخاب شود. خصومت عمیق ترامپ با ایران ممکن است بایدن را قادر سازد تا مذاکرات هسته‌ای را با تهران آغاز کند، به‌گونه‌ای که خروج مجدد از توافق را برای ترامپ پرهزینه‌تر کند.

اردوغان: گام مثبتی از سوی اسد برای گشودن باب گفت‌وگو با او نمی‌بینم

رجب طیب اردوغان، رئيس جمهوری ترکیه در پاسخ به اظهارات بشار اسد، رئیس‌ جمهوری سوریه که خروج نیروهای ترکیه از شمال سوریه را پیش‌شرط احیای روابط دو کشور اعلام کرده بود گفت: «گام مثبتی از سوی اسد برای گشودن باب گفت‌وگو با او نمی‌بینم.

آمریکا رهبر شبه‌نظامی سودان را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که عبدالرحیم حمدان دقلو، فرمانده ارشد نیروهای پشتیبانی سریع سودان و برادر او محمد حمدان دقلو، رهبر این گروه شبه‌نظامی را تحریم کرده است. وزارت خزانه‌داری افزود که در زمان رهبری عبدالرحیم دقلو، اعضای نیروهای پشتیبانی سریع سودان، در اقدامات خشونت‌آمیز و نقض حقوق بشر، ازجمله قتل‌عام غیرنظامیان، کشتار قومی و استفاده از خشونت جنسی، نقش داشته‌اند.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها