۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۰
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (735)

رسانه های داخلی

۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

فارن افرز: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایران را قدرت برتر خاورمیانه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «ری تکیه» پژوهشگر ارشد اندیشکده «شورای روابط خارجی آمریکا» و «رئول مارک گرشت» مأمور پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مقاله‌ای در نشریه «فارن افرز» نوشتند: جمهوری اسلامی با رد شرکای غربی پیشین ایران نشان داد که کشوری معمولی نخواهد بود که با ایجاد اتحاد به دنبال به حداکثر رساندن امتیازات خود باشد. در عوض، دولت انقلابی خود را به عنوان پیش‌آهنگی می دید که مسئول هدایت توده‌های مردمی تحت سلطه جهان به سوی آزادی و عدالت است. از نظر دیپلماتیک، پکن، مسکو و تهران به یک محور تغییرطلب تبدیل شده‌ اند و عملاً به انزوای جمهوری اسلامی پایان داده‌ شده است. توافق هسته‌ ای سال ۲۰۱۵ نه تنها به غنی‌ سازی بومی اورانیوم جمهوری اسلامی ایران چراغ سبز نشان داد، بلکه تصریح کرد که پس از ۱۵ سال، تهران برای توسعه غنی‌ سازی در مقیاس صنعتی آزاد خواهد بود. در زمانی که اقتصاد ایران با مشکلات دست و پنجه نرم می کرد، توافق هسته ای هم خزانه این کشور را پُر کرد و هم به آرزوهای هسته ای آن مشروعیت بخشید. امروز، حال و هوای جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با همین یک سال پیش، پیروزمندانه است. تهران از تحریم ها جان سالم به در برده است. این کشور با کمک متحدان قدرتمند خود، اقتصادش را تثبیت کرده و شروع به تقویت نیروهای دفاعی خود کرده است. پس (حضرت آیت‌الله) «خامنه ای» بقای انقلاب را در برابر دشمن اصلی آن، ایالات متحده تضمین خواهد کرد. ایشان خاورمیانه (غرب آسیا) را به منطقه ای تبدیل خواهد کرد که ایران پس از ۴۴ سال تلاش، قدرت برتر آن است.

سفارت ایران در پاریس: خللی در روند فعالیت‌های کنسولگری وارد نشده است

سخنگوی سفارت کشورمان در فرانسه با اشاره به اینکه اوضاع ساختمان کنسول‌گری ایران در پاریس، در پی حمله خصمانه گروهی از عناصر ضدانقلاب تحت کنترل است، گفت: خللی در روند فعالیت‌های آن وارد نشده است. رایزن رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس اعلام کرد که عوامل حمله بزدلانه عناصر ضد انقلاب به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس تحت تعقیب هستند.

پی نوشت: افرادی ناشناس منتسب به گروه‌های معاند و ضد انقلاب در تلاشی مذبوحانه اقدام به آتش کشیدن چند لاستیک در مقابل درب ورودی ساختمان بخش کنسولی این سفارت کرده و به درب ورودی این ساختمان آسیب جزیی وارد نمودند.

آمار جدید از وضعیت حجاب

ایرنا: انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران بنا بر اهمیت موضوع «درک واقعی مسأله حجاب» در ابعاد اعتقادی، بینشی، اخلاقی و رفتاری به بررسی حقایق جاری حجاب در جامعه ایرانی پرداخته است. غالب مردم (بیش از ۸۰ درصد) به حجاب اعتقاد داشته و به آن به عنوان یک الزام اجتماعی باور دارند اما ۶۸ درصد مردم اینگونه احساس می‌کنند که اکثر مردم با حجاب مخالف هستند. در واقعیت ملی ۶.۴ درصد بانوان به کشف حجاب روی آورده‌اند اما در یک ارزیابی وقتی از مردم پرسیده می‌شود به نظر شما میزان بی حجابی چقدر است؟ پاسخ‌ها تا ۵ برابر واقعیت متفاوت است. این مساله گویای اهمیت جنگ شناختی و غلبه ذهنیت بر عینت است و ناشی از بزرگنمایی و جعل واقعیت در رسانه تفسیر می‌شود و نقطه تمرکز جریان غرب‌گرا در ایران بر بزرگنمایی این «ناواقعیت احساسی» به جای «حقیقت میدانی حجاب» و متعاقب آن مساله‌زایی از حجاب و بحران‌آفرینی پیرامون آن شکل گرفته است.

 

افشاگری وزیر سابق دولت: مدام تهدید به استیضاح می شدم

روزنامه جمهوری اسلامی اظهارات وزیر سابق دولت رئیسی درباره درخواست های نامتعارف نمایندگان مجلس را منتشر کرده است. در این مطلب آمده است؛ رضا فاطمی‌امین، وزیر سابق صنعت گفته: در 20 ماه وزارتم، تحت فشارهای سیاسی و درخواست‌های نامتعارف برخی نمایندگان مجلس مدام تهدید به استیضاح می‌شدم. فاطمی‌امین 10 اردیبهشت در مجلس استیضاح و با رای نمایندگان از وزارت صنعت عزل شد.

روایت خاندوزی از جنگ ارزی که مانع کاهش تورم شد

وزیر اقتصاد در گفت‌وگو با تسنیم: تورم نقطه به نقطه تا پایان سال جاری پایین‌تر از تورم میانگین خواهد بود و به نظر می‌رسد که در کانال ۳۰ درصد خواهد ماند. سیاست‌های کنترل نقدینگی از اوایل سال ۱۴۰۱ آغاز شد و ما باید نتایج آن را از نیمه دوم سال گذشته مشاهده می‌کردیم. اما جنگ ارزی تمام عیار در آذر و دی آغاز شد و سبب شد به لحاظ انتظاراتی عنصر کوتاه مدت تورم که همان مسئله لنگر اسمی ارز هست، جهش پیدا کند، در نهایت شاهد کاهش تورم در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ نیز نباشیم.

نظر فرزند آیت الله جوادی آملی درخصوص مشارکت مردم در انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی در بخشی از سخنانش در برنامه حضور در پاسخ به این پرسش که به نظر شما عدم مشارکت عده‌ای در انتخابات و به نوعی قهر کردن، آیا در تناقض با خواسته آنها در به‌کارگیری همه سلیقه‌ها در مدیریت کشور نیست؟ گفت: انتظار آنها این است که با آنها صادقانه برخورد شود. من تصریح کنم؛ من کمتر شخصیتی به خدمت و بزرگواری و جایگاه جناب آقای علی لاریجانی می‌شناسم. امین مقام معظم رهبری بودند و سال‌ها در کرسی ریاست مجلس، آبرو بخشیدند و قوانین مصوب شده. در جایگاه اجتماعی و فرهنگی خوب و دانش و شخصیت دانشگاهی و فرزند یک مرجع دینی هستند. خب وقتی یک شخصیت در این حد به این صورت کنار زده شود. آیا فکر می‌کنید که دیگران می‌آیند؟ خب می‌گویند وقتی که چنین شخصیتی به این راحتی و به بهانه اینکه فرزندت آنجا هست؟ بارها و بارها آقای لاریجانی گفتند که اگر چیزی دیدید بگویید. من نمی‌گویم کسی نیاید ولی اگر نیامدند، خب وضعیت موجود را می‌بینند. یا از ابتدا صلاحیت رفع می‌شود یا در انتها یا در متن مجلس.

بازی در زمین دشمن

محمود سریع القلم در گفت و گو با خبر آنلاین گفت: عضویت در  BRICS و SCO بدون ارتباط با جهان سودآور نخواهد بود و شاید بزرگترین خدمتی که یک نماینده مجلس، یک سیاستگزار، یک تصمیم گیرنده در ایران می‌تواند در شرایط فعلی انجام دهد، این است که کشور را از تحریم ها نجات دهد تا اینکه فضایی برای ارتباطات بین المللی فراهم شود!

نرخ رشد نقدینگی به کمترین رقم در ۴۸ ماه گذشته رسید

براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، نرخ رشد دوازده‌ماهه نقدینگی در تداوم روند نزولی خود از مهرماه سال 1400 (42.8 درصد) به 26.9 درصد در پایان مرداد‌ماه سال 1402 کاهش یافت./ فارس

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها