۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۱
۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (736)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین آمار تلفات زلزله 7 ریشتری مراکش

وزارت کشور مراکش اعلام کرد که زمین‌لرزه اخیر تاکنون ۲۰۱۲ کشته و ۲۰۵۹ مجروح بر جا گذاشته است که حال ۱۴۰۴ نفرشان وخیم گزارش شده است.

نارضایتی اکثر صهیونیست‌ها از بی‌کفایتی کابینه «نتانیاهو»

شبکه عبری زبان «کان» اقدام به برگزاری یک نظرسنجی کرده که بر پایه آن، اکثریت صهیونیست‌ها از عملکرد کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام نارضایتی کرده‌اند. بر پایه نتایج این نظرسنجی، ۷۵ درصد صهیونیست‌ها گفته‌اند که عملکرد کابینه نتانیاهو بد بوده است. همچنین ۳۵ درصد نیز گفته‌اند که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی بیش از دیگر وزرای کابینه عملکردی ناامیدکننده داشته است.

انتقاد آیت الله عیسی قاسم از افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین

شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین گفت: گشایش سفارت رژیم صهیونیستی در شهر منامه پایتخت «بحرین» در راستای خدمت به نقش تخریبی صهیونیست‌ها و محاربه آشکار با خدا و پیامبر اسلام است.

سی‌وششمین هفته پیاپی اعتراضات در اراضی اشغالی

شهرک‌نشینان صهیونیست برای سی‌وششمین هفته پیاپی در اعتراض به طرح اصلاحات قضائی نتانیاهو دست به تظاهرات زدند و به خیابان‌ها ریختند.

دموکرات‌ها به دنبال جایگزینی برای بایدن هستند

در حالی که رفتارها غیر عادی جو بایدن این روزها سوژه رسانه‌های جهان شده است، بسیاری بر این باورند که او توان مدیریت کشور به دلیل کهولت سن را دارا نیست. در همین راستا روزنامه خبری-تحلیلی «ایپوچ تایم» در گزارش خود نوشته است که با شرایط فعلی و به رغم تمایل جو بایدن برای نامزدی در انتخابات اما دموکرات‌ها به دنبال گزینه‌ای برای جایگزینی او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

بیانیه گروه G۲۰ ضربه محکمی به تلاش‌های کشورهای غربی ضد روسیه بود

نشریه فایننشال تایمز انگلیس درباره نشست گروه جی-۲۰ نوشت: بیانیه پایانی سران گروه ۲۰ در هند به منزله ضربه به اعتبار غرب در ناتوانی در اجماع سازی جهانی در حمایت از اوکراین ضد روسیه بود.

هزینه آتش افروزی اروپا و آمریکا در اوکراین چقدر است؟

به گزارش اندیشکده «کیل»، کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مجموع حدود 131.9 میلیارد یورو یا حدود 141 میلیارد دلار و ایالات متحده 69.4 میلیارد یورو یا تقریباً 74 میلیارد دلار برای حمایت از اوکراین هزینه خواهند کرد. این گزارش اضافه می‌کند که هزینه جنگ افروزی توسط اروپا در اوکراین برای اولین بار از آمریکا پیشی گرفته است.

آمریکا: هتک حرمت به متون مقدس اقدامی نفرت‌انگیز است!

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در مقابل کنسولگری ترکیه در نیویورک با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن آزادی بیان را عنصری از دموکراسی می‌داند اما بی احترامی به متون مقدس را «نفرت‌انگیز» دانسته و آن را محکوم می کند.

هوش مصنوعی ۲/۴ میلیون شغل را در آمریکا می‌گیرد

شرکت «فارستر ریسرچ» در گزارشی ادعا کرد که اتوماسیون و خودکارسازی در آمریکا در هفت سال آینده جایگزین ۳۰ درصد از مشاغل خواهد شد. این فناوری تا سال ۲۰۳۰ جایگزین تقریباً ۲/۴ میلیون شغل در آمریکا خواهد شد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها