۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۲
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (737)

رسانه های داخلی

۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

ادعای رویترز: ایران و آمریکا در آستانه مبادله زندانی‌ها

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد که این هفته زمانیکه ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران به بانک‌های قطر منتقل شود، ۵ زندانی دو تابعیتی آمریکا ایران را ترک می‌کنند و همین تعداد زندانی ایرانی بازداشت شده در آمریکا به خانه باز می‌گردند. بر اساس این گزارش، سه زندانی آمریکایی شامل سیامک نمازی، عماد اشراقی و مراد طاهباز می‌شوند و هویت زندانی‌های چهارم و پنجم که یکی از آنها زن است، فاش نشده است.

لفاظی‌های جدید رئیس موساد علیه ایران

به گزارش خبرگزاری معا، «دیوید بارنیا»، رئیس موساد، در لفاظی تازه‌اش علیه ایران ادعا کرد که «ایران نه‌تنها تصمیم داشت به روسیه پهپاد بفروشد، بلکه فروش موشک‌های کوتاه‌برد و دوربرد را نیز در نظر داشت؛ معامله‌ای که خنثی شد! رئیس موساد همچنین مدعی شد که سال گذشته، ۲۷ حمله برنامه‌ریزی‌شده ایران برای هدف قراردادن «یهودیان یا اسرائیلی‌ها در سراسر جهان» خنثی شد.

خطیب: در مدت اخیر ۴۰۰ بمب کشف و خنثی شد

وزیر اطلاعات:۴۰۰ بمب در مدت اخیر کشف و خنثی‌سازی شد که ۴۰ بمب برای انفجار در ایام محرم طراحی شده بود. بودجه ۵۰ سرویس اطلاعاتی از بودجه کل کشور بیشتر است و هدف آنها براندازی است. یکی از کشورهای همسایه در مرز ایران کارخانه اسلحه‌سازی ایجاد کرده بود که تمام تولیدات آن به داخل کشور قاچاق می‌شود./ ایرنا

افشای اطلاعات تلفن‌همراه خبرنگار اینترنشنال

به‌تازگی مکالمات «بابک اسحاقی» خبرنگار اینترنشنال در اراضی اشغالی در فضای مجازی منتشر شده است. در این فیلم که نشان‌دهنده مکالمه وی با یکی از دوستانش در واتساپ است، وی به کردها توهین می‌کند و آنها را مردمی عصبانی و تندخو معرفی می‌کند. اسحاقی در این مکالمه با ابراز ناراحتی از اینکه اغتشاشات به جایی نرسیده، با توهین به مردم ایران و استفاده از عبارات زشت برای آنها، از به خیابان نیامدن مردم گلایه می‌کند!/ تسنیم

نخست‌وزیر عراق: در مقابله با تحریم آمریکا، در کنار ایران می‌ایستیم

محمد شیاع السودانی: عراق به طور کامل در کنار مردم ایران و در مقابل اقدامات ظالمانه آمریکا خواهد بود. با وجود فشارهای دولت آمریکا حمایت بغداد از ملت ایران در مقابله با تحریم، در زمینه‌های اقتصادی و بانکی ادامه دارد.

تحرکات آمریکا، انگلیس و اسرائیل در مرزهای ایران از زبان عضو کمیسیون امنیت مجلس

ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره تحولات منطقه قفقاز گفت: رد پای آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در تحولات منطقه قفقاز مشاهده می‌شود.‌ چشم تیزبین جمهوری اسلامی ایران اقدامات و رفتارهای خصمانه و خبیثانه این دولت‌ها را رصد می‌کند.آنچه امروز در حال اتفاق افتادن است آن است که این دولت‌ها در حال ماجراجویی و فریبکاری هستند. بارها جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است تغییر مرز و ژئوپلیتیک منطقه را به رسمیت نمی‌شناسد و نمی‌پذیرد و با هر اقدامی که بخواهد به نوعی تغییری در ژئوپلیتیک منطقه ایجاد کند برخورد قاطع، بازدارنده و کوبنده‌ای خواهد داشت. ناتو نباید به دنبال باز کردن یک جبهه جدید علیه کشورهای منطقه باشد ناتو حق حضور در منطقه را ندارد. همه این اقدامات را به نوعی لشکرکشی ناتو می دانیم و ناتو باید از چنین اقداماتی پرهیز کند وگرنه خسارات جبران ناپذیری متحمل خواهد شد.

سیاه نمایی

اخیرا غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی گفته است: بعد از گذشت دو سال ما در عمل چیزی از او ندیده‌ایم. به‌نظر می‌رسد دولت مغز اقتصادی ندارد و از برنامه رئیسی برای اداره کشور تا به امروز اقدام عملی دیده نشده است. مقامات مختلف از دولتی‌ها گرفته تا مجلسی‌ها هم اقدامات و اظهاراتی داشتند که مردم را ناراضی کرد. عملکرد نمایندگان در این دوره چنان بوده که گویا تمام نماینده‌ها سفارش شده هستند و تماما از یک فیلتر عبور کرده‌اند که هر چه به آنها گفته شود بگویند چشم!/ خبر آنلاین

انتقاد احزاب از عدم ارائه مجوز برای اعتراضات

منوچهر متکی، فعال سیاسی اصولگرا و رئیس دوره‌ای خانه احزاب درباره ناآرامی‌های سال گذشته به خبرآنلاین گفت: «بخشی از نا آرامی‌ها در پاییز گذشته، ریشه در نارضایتی ها و گله مندی ها دارد و بخش کاملاً آشکار و روشنی نیز ریشه در اغتشاشات و در واقع دست فرمانی که از سوی دشمنان کشور ، انقلاب و نظام دریافت می کنند دارد. تفکیک این دو مرز از یکدیگر از نظر بنده نکته بسیار مهمی است. به گمان بنده باید همانگونه که گفته شد اغتشاشات را محکوم نمایند و اعتراضات شنیده شود. مسئولین ما باید توجه نمایند که عملکرد دولت ها یکی از دلایل زیادی یا کمی مشارکت مردم در انتخابات است، در یک انتخابات حضور مردم بالای ۸۵ درصد بوده است به چه دلیل ؟ به این دلیل که در دولت اول احساس مردم این بود که نوعی رضایت مندی در جامعه به وجود آمده است. در دولت گذشته ما دو رکورد منفی زیر ۵۰ درصد دریافت کردیم که بخشی از آن مربوط به عملکرد دولت می باشد. در انتخابات پیش روی ما مردم تا زمان انتخابات به عملکرد دولت عنایت خواهد داشت.»

چرا رفراندوم حجاب در شرایط کنونی اشتباه است؟

روزنامه ایران درباره پیشنهاد برگزاری رفراندوم حجاب نوشت: «براساس یافته‌های علمی و پژوهش‌های میدانی معتبر، همین الان اگر در جامعه ایران یک رفراندوم و همه‌پرسی درباره این سؤال اجرا شود که «آیا با الزام رعایت حجاب در جامعه موافقید؟» قطعاً نتیجه نهایی رفراندوم به نفع مدافعان حجاب اختیاری نخواهد بود و اکثریت جامعه به ضابطه‌مند شدن پوشش اجتماعی و ضرورت حجاب در جامعه رأی خواهند داد. حقیقت این است که توده‌های مردم بیش از هر چیز متأثر از رسانه و روایت‌های برساخته رسانه‌ها از واقعیت هستند. روایت برساخت شده غالب و هژمون از واقعیت گشت ارشاد و قانون حجاب در فضای جامعه ایران، روایتی است که با دال مرکزی «حجاب اجباری» صورت‌بندی شده و در رسانه‌های اپوزیسیون نیز پمپاژ می‌گردد.

روایت فرزین از موفقیت سیاست دلارزدایی

رئیس‌کل بانک مرکزی: در حال حاضر معاملات کالایی کشورمان با سایر کشورها عموماً با ارزهای یورو، درهم، یوان، روبل، روپیه و دینار صورت می‌پذیرد ولی در خصوص معاملات سیاحتی و غیرتجاری، همچنان ارزهای غالب یورو و دلار است که تجربه عملی "حذف دلار از مبادلات غیر تجاری و سیاحتی" در ایام اربعین امسال برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد. بر این اساس تعمیم تجربه رضایت‌بخش استفاده از ارز محلی در اربعین حسینی امسال به سایر کشورهای منطقه، موضوعی است که در حال بررسی کارشناسی و برنامه ریزی عملیاتی است و انشاالله بزودی شاهد اجرای آن خواهید بود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها