۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۳
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (738)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بلینکن: کریدور لاچین باید فورا باز شود

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا: ایالات متحده از جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌خواهد که به همکاری برای حل مسائل باقی مانده از طریق گفت وگوی مستقیم ادامه دهند. کریدور لاچین باید فورا با مسیرهای اضافی به قره باغ کوهستانی بازگشایی شود. استفاده از زور برای حل و فصل اختلافات، غیرقابل قبول است.

لاوروف: اقدام ارمنستان در برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا مایه تأسف است

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه: اقدام ارمنستان در برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا مایه تأسف است. روسیه نتایج مثبتی از تلاش‌های ناتو برای نفوذ به قفقاز جنوبی پیش‌بینی نمی‌کند. ما نکته مثبتی در تلاش یک کشور جنگ‌طلب برای نفوذ به قفقاز جنوبی نمی‌بینیم و عقیده داریم این موضوع برای هیچ‌کس از جمله خود ارمنستان مفید نیست.

نتانیاهو از ترس فلسطینی‌ها، طرح بن گویر افراطی را رد کرد

به گزارش المیادین، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که نتانیاهو تصمیم و طرح بن گویر در مورد شرایط سخت برای زندانیان امنیتی فلسطینی را رد کرده است. در این ارتباط گفته شده که رد طرح بن گویر درباره سخت گیری بیشتر در زندان‌ها علیه اسرای فلسطینی، به دلیل ترس از تشدید تنش در مناطق اشغالی صورت گرفته است.

تأکید دوباره رئیس سابق موساد بر آپارتاید بودن ساختار اسرائیل

تامیر باردو، رئیس سابق سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی در مصاحبه اخیر خود با تلویزیون اسرائیل مواضع خود مبنی بر اینکه اسرائیل یک موجودیت آپارتاید است را مورد تاکید قرار داد. در واقع با وجود انتقادات گسترده در تل آویو، اما تامیر باردو از دیدگاه خود مبنی بر اینکه اسرائیل یک ساختار آپارتاید است عقب نشینی نکرده است.

ورود یک هیئت اسرائیلی به عربستان برای اولین‌بار

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد برای اولین بار یک هیئت رسمی اسرائیلی برای مشارکت در کنفرانس یونسکو وارد عربستان شده است. این رسانه عبری افزود عربستان با اعطای روادید به دو وزیر کابینه نتانیاهو برای مشارکت در این کنفرانس مخالفت کرده است.

مانع تراشی واشنگتن و بروکسل در انتخابات روسیه شکست خورد

«ویاچسلاو ولودین» ، رئیس پارلمان روسیه در سخنانی تاکید کرد که واشنگتن و بروکسل نتوانستند برگزاری انتخابات در چهار منطقه اوکراین را که اخیراً به روسیه پیوسته‌اند، مختل کنند. به گفته ولودین مشارکت بالای رأی دهندگان نشان دهنده تمایل ساکنان برای حضور در ساختار روسیه بود.

گلوبال تایمز: آمریکا با طرح اتصال خاورمیانه به اروپا به‌دنبال حذف چین است

روزنامه گلوبال تایمز چین به نقل از کارشناسان چینی نوشت: هدف از طرح ایجاد راه آهن برای متصل کردن خاورمیانه به اروپا به حاشیه راندن و کنار گذاشتن چین در خاورمیانه است اما این هدف محقق نخواهد شد.

میانمار هم به دنبال حذف دلار از مبادلات خارجی است

«کان زاو» ، وزیر سرمایه گذاری و روابط اقتصادی خارجی میانمار: میانمار از ارز یوان چین برای پرداخت هزینه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی خود به روسیه استفاده می‌کند. با روسیه در حال آماده سازی توافق نامه‌ای برای تبدیل متقابل ارزهای ملی هستیم.

دمشق: آمریکا 115 میلیارد دلار نفت ما را سرقت کرده است

اشغالگران آمریکایی به‌طور غیرقانونی مناطقی در شمال و شمال شرق سوریه در استان‌های دیرالزور، الحسکه و رقه، که بزرگترین میادین نفت و گاز سوریه در آن قرار دارد، تحت اشغال خود دارند. میزان آسیبی که به بخش نفت توسط آمریکا و مزدورانش وارد شده، بالغ بر ۱۱۵ میلیارد دلار است که از بازه زمانی ۲۰۱۱ تا نیمه نخست سال ۲۰۲۳ است.

منابع عراقی از احتمال بازداشت نخست‌وزیر سابق کشورشان خبر دادند

منابع آگاه عراقی به سایت العربی الجدید: دستگاه قضایی عراق تحقیق درباره اتهامات فساد مالی ۲.۵ میلیارد دلاری مقامات دولت نخست‌وزیر سابق این کشور را آغاز کرده و احتمال بازداشت خود الکاظمی وجود دارد. پارسال ۲ ماه مانده به پایان مسئولیت الکاظمی، کشف بزرگ‌ترین فساد مالی تاریخ عراق معروف به «دزدی قرن» که بیش از ۲.۵ میلیارد دلار بود سروصدای زیادی به پا کرد.

 

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها