۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۴
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (739)

رسانه های داخلی

۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

صدور دستور معافیت تحریمی برای انتقال ۶ میلیارد دلار از دارایی مسدود شده ایران

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر خارجه آمریکا در اطلاعیه خود برای کنگره، نوشت: «برای تسهیل آزادی آنها (زندانیان آمریکایی)، ایالات متحده متعهد شده است که پنج شهروند ایرانی را که در حال حاضر در آمریکا نگهداری می‌شوند، آزاد کند و اجازه انتقال حدود ۶ میلیارد دلار از وجوه مسدودشده ایران در [کره جنوبی] را به حساب های محدودشده در قطر، جایی که وجوه در آن نگهداری خواهد شد و فقط برای تجارت بشردوستانه در دسترس خواهد بود، صادر نماید. این معافیت بدان معنی است که بانک‌های اروپایی، خاورمیانه و آسیایی با تبدیل پول‌های مسدودشده در کره جنوبی و انتقال آن به بانک مرکزی قطر، جایی که قرار است ایران برای خرید کالا‌های بشردوستانه از آن‌ها استفاده کند، تحریم‌های آمریکا را نقض نخواهند کرد.

تکرار ادعاهای گروسی درباره روند اجرای توافق هسته‌ای با ایران

به گزارش نَشنال نیوز، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین الملی انرژی اتمی گفت: پس از سفر به تهران در ماه مارس (اسفند ماه سال گذشته)، امیدها برای دستیابی به موفقیت محقق نشده است. این نهاد تا زمان پاکسازی اورانیوم در مکان‌های اعلام نشده، نمی‌تواند اطمینان دهد که برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است. اگرچه گام‌های اولیه کوچکی برای بازگرداندن نظارت وجود داشت، متأسفم که هیچ پیشرفت دیگری حاصل نشده است! ایران هنوز باید توضیحات فنی معتبری را به آژانس (درباره وجود اورانیوم در دو سایت ورامین و تورقوزآباد) ارائه کند. این مسائل پادمانی برجسته باید حل و فصل شوند تا آژانس در موقعیتی قرار گیرد که تضمین دهد برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح آمیز است.

اولیانوف: آمریکا و تروئیکای اروپا هیچ قصدی برای ازسرگیری مذاکرات نشان نمی‌دهند

نماینده روسیه در وین در واکنش به صحبت‌های باقری: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از یک سال پیش مذاکرات بر سر احیای برجام را متوقف کرده‌اند و هیچ قصدی برای ازسرگیری آن نشان نمی‌دهند. باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها  گفته بود «اگر طرف‌های دیگر واقع بینانه عمل کنند، مانعی برای ازسرگیری مذاکرات نیست.

ادعای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: ایران در حال ساخت فرودگاه در جنوب لبنان است

گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: ایران در حال ساخت فرودگاهی در جنوب لبنان به منظور حمله به این رژیم است. این فرودگاه در فاصله ۲۰ کیلومتری مرزهای رژیم صهیونیستی قرار دارد. اینجا خاک لبنان است اما تحت کنترل ایران است و هدف هم اسرائیل است. اگر کار به جنگ کشیده شود، ارتش رژیم صهیونیستی از قدرت نابودکننده استفاده خواهد کرد و حزب الله و لبنان بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

رونمایی رسانه صهیونیستی از فهرست ترور موساد در ایران

به گزارش روسیا الیوم، بارنیه، رئیس موساد در سخنرانی خود برای کنفرانس سالانه موسسه سیاست ضد تروریسم (ICT) در دانشگاه رایشمن در هرتزلیا، تهدید‌هایی علیه سران ایران از جمله هدف قرار دادن سران ایران در این کشور و قلب تهران را عنوان کرد. در این راستا برای نخستین بار شبکه ۱۴ تلویزیون اسرائیل (ارگان تلویزیونی حزب لیکود و نتانیاهو) با عنوان «چه کسی در تهران هدف ترور است؟» از فهرست «دیوید بارنیه» به منظور ترور مقامات ارشد ایران رونمایی کرده است. مهم‌ترین اسامی درج شده در این فهرست ترور به ترتیب عبارتند از:۱. سردار حسین‌سلامی، ۲. اسماعیل خطیب، ۳. سردار اسماعیل قاآنی، ۴. سردار محمد کاظمی: فرمانده اطلاعات سپاه پاسداران (به اشتباه از عکس حسین طائب استفاده شده است)، ۵. سردار یزدان میر: فرمانده واحد ۸۴۰ نیروی قدس، ۶. سردار حامد ./خبرگزاری مهر

مک‌کنزی: قدرت موشکی ایران برای آمریکا تهدید است

به گزارش فارس، فرمانده سابق سنتکام: ایران در راستای سیاست خود برای تبدیل شدن به قدرت مطلق منطقه همچنان به دنبال بیرون راندن ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی از منطقه است. این هدف اصلی ایران است اما در کنار این هدف اصلی و در حال حاضر آنها از نظر تاکتیکی، اقدامات زیادی برای کاهش تحریم‌ها انجام داده و در آینده هم انجام خواهند داد. ایران در حال حاضر هزاران موشک کروز زمین به زمین، موشک‌های با بُرد کوتاه و همچنین پهپاد دارد و این موضوع تهران را نسبت به همسایگانش در جایگاه بالاتری قرار داده است. ما در حال حاضر از توانایی‌های قابل توجه ایران غافل شده‌ایم چرا که توجه خود را تنها معطوف به موضوع هسته‌ای کرده‌ایم که به نوبه خود موضوع مهمی است اما مساله‌ای که در همین لحظه ما را تهدید می‌کند، قدرت موشکی این کشور است.

اظهارات خلاف واقع جنتی درخصوص شورای نگهبان

علی جنتی، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو حزب اعتدال و توسعه: گویا رژیم عوض شده که همه مدیران دولت قبل را برکنار می کنند. جریان خالص ساز مورد حمایت عناصر پرنفوذ نظام هستند. این گروه به‌ هرحال مورد حمایت بسیاری از عناصر پرنفوذ در نظام هستند، و با همین حمایت این رویه را دارند ادامه می دهند، این روندی بوده که از سالیان دراز و گذشته دنبال شده است و تلاش دارند یک جریانی را که فکر می کنند می تواند حافظ انقلاب و ارزش های انقلاب باشد را به قدرت برسانند. الان احساس می شود که این دولت که سرکار آمده یک دولتی است که صددرصد آنچه را که آن جریان سیاسی می خواهد، به آن عمل می‌کند. نیروهای آن‌ها را در مجلس، در دولت و حتی در مجلس آینده سرکار می آورد و آنقدر هم تمامیت خواهی در این جریان دیده می شود که خارج دولت هم به یک سری از نهادهای غیردولتی و حتی نهادهای مدنی هم این پاکسازی یا خالص سازی سرایت کرده است. این‌طور نیست که شورای نگهبان الان به دنبال خالص سازی باشد، از دیرباز این رویکرد را داشته است. دلیلش هم این است که اولا اگر شما ترکیب شورای نگهبان را نگاه کنید چه فقها و چه حقوقدانانش، از یک جریان خاص انتخاب شده اند و  نمی توانند داور بی طرف باشند../ خبر آنلاین

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها