۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۵
۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (740)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

هراس شدید تل آویو از «جبهه داخلی» همزمان با نبرد فراگیر آینده!

هرتسی هلیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل با هشدار نسبت به بحران شدید و ضعف جبهه داخلی اذعان کرد باید در نبرد فراگیر آینده نگران گشوده شدن جبهه داخلی علیه خودمان باشیم.

زاخارووا: گروسی تمام واقعیت در خصوص اورانیوم ضعیف شده را بیان نمی‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: گروسی درست می‌گوید که این مهمات هیچ پیامد رادیولوژیکی قابل توجهی از نقطه نظر ایمنی هسته ای ندارد. واضح است که او تمام داستان را بیان نمی‌کند. اورانیوم ضعیف شده، از نظر شیمیایی برای انسان و محیط زیست بسیار خطرناک و سمی است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی عجیب مدعی شده بود که استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده، تهدید تشعشعاتی مستقیمی ندارد.

آمریکا: سفر رهبر کره شمالی به روسیه را از نزدیک رصد می‌کنیم

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در واکنش به سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به مسکو اعلام کرد که واشنگتن از نزدیک سفر کیم جونگ اون به روسیه را زیر نظر خواهد داشت و بسته به نتایج آن، ممکن است تحریم‌های جدیدی اعمال شود.

شاه مغرب تلفن ماکرون را جواب نداد

مغرب که از جمعه با تبعات زلزله دست‌وپنجه نرم می‌کند، کمک‌های پاریس را نپذیرفته و شاه این کشور هم تماس تلفنی رئیس‌جمهور فرانسه که برای عرض تسلیت و پیشنهاد کمک‌ بوده را پاسخ نداد. وزارت کشور مغرب اعلام کرده شمار کشته‌شدگان زلزله به ۲۱۲۲ نفر و تعداد مصدومان نیز به ۲۴۲۱ نفر رسیده است.

نتایج نظرسنجی سی ان ان:۷۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند اوضاع کشور خراب است

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، نظرسنجی تازه این شبکه نشان می‌دهد برنده رقابت میان جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور در انتخابات ۲۰۲۴ مشخص نیست. دیدگاه‌ها نسبت به عملکرد بایدن در کاخ سفید و جایگاه آمریکا در این نظرسنجی بسیار پایین بودند. میزان رضایت از عملکرد بایدن در حرفه‌اش تنها ۳۹ درصد است و ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان در این نظرسنجی باور دارند که سیاست‌های بایدن وضعیت اقتصادی آمریکا را بدتر کرده است؛ آماری که نسبت به پاییز سال گذشته هشت درصد کاهش یافته است. ۷۰ درصد آمریکایی‌ها باور دارند که اوضاع این کشور خراب است؛ روندی منفی که تقریباً در تمامی طول مدت ریاست‌جمهوری بایدن حفظ شده است. ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اظهار کردند که دولت این کشور باید تلاش بیشتری برای حل مشکلات ملت آمریکا انجام دهد. این نظرسنجی همچنین نشان داد که حدود سه‌چهارم مردم آمریکا نگران این هستند که کهولت سن بایدن بر سطح توانایی جسمی و روانی او اثر منفی بگذارد و ۶۸ درصد اظهار نگرانی کردند که بایدن دغدغه‌های نسل بعدی را درک نکند.

مقام روس: روسیه و چین به اقدامات مخرب غرب در آسیا پاسخ خواهند داد

گئورگی زینویف مدیر بخش اول آسیایی وزارت خارجه روسیه می گوید غرب به دنبال تخریب معماری امنیتی در حوزه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه آن) و جایگزینی آن با ساختار "هند-اقیانوس آرام" مطلوب واشنگتن است و روسیه و چین بدان پاسخ خواهند داد.

هشدار مدودف درباره احتمال حمله اتمی مشابه 11 سپتامبر به آمریکا

میتری مدودف معاون شورای امنیت و رئیس جمهوری سابق روسیه گفت: نمی‌خواهم پیشگویی کنم، اما آمریکا خواهد دید که در زمانی تروریست‌ها حمله دیگری به سبک ۱۱ سپتامبر اما با یک مولفه هسته‌ای یا بیولوژیکی انجام خواهند داد. یا حتی بدتر؛ یکی از رهبران کشورهای هسته‌ای کنترل خود را از دست خواهد داد و یک تصمیم احساسی برای استفاده از سلاح کشتار جمعی می‌گیرد. مخصوصا از آنجایی که باشگاه هسته‌ای به صورت مداوم در حال گسترش است و یک بخش مهم از آن محدود به هیچ تعهداتی نیست.مریکا می‌تواند به زودی هدف حمله‌ای مشابه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اما با مولفه‌های هسته‌ای قرار گیرد.

بارزانی: به توافق امنیتی با ایران پایبند هستیم

نیچروان بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با تاکید بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران همسایه‌ای مهم برای منطقه کردستان است. منطقه کردستان به توافق امنیتی ایران و عراق پایبند است و ایران مطمئن باشد که اجازه نخواهیم داد امنیت این کشور از داخل این منطقه تهدید شود.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها