۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۸۹
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (742)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

بغداد: دور کردن گروه‌های مسلح کُرد از مرز ایران آغاز شده است

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق گفت که این کشور تغییر مکان گروه‌های کُرد ایران از مناطق کردستان عراق که به مرزهای ایران نزدیک بوده به اردوگاه‌هایی دور از مرز به عنوان بخشی از توافق امنیتی میان تهران و بغداد را آغاز کرده است.

واکنش ترامپ نسبت به ازاد سازی ۶ میلیارد دلار ایران توسط بایدن

دونالد ترامپ در واکنش به توافق آمریکا با جمهوری اسلامی برای مبادله زندانیان در ازای آزادسازی ۶ میلیارد دلار پول‌های بلوکه‌شده، جو بایدن را «بی‌کفایت» خواند و خواستار برکناری او شد. ترامپ گفت: «ما تجارت گروگان‌گیری با ایران انجام دادیم. جو بایدن فریبکار چقدر رشوه می‌گیرد؟ زمانی که رییس‌جمهور بودم، ۵۸ گروگان را در ازای هیچ پولی پس گرفتم. جمهوری‌خواهان همین حالا خواستار متمم ۲۵ شوند.»

درهای کاخ سفید به روی نتانیاهو بسته ماند

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی: نتانیاهو همچنان مغضوب بایدن بوده و درهای کاخ سفید به روی بسته خواهد ماند و فقط دیداری در مقر سازمان ملل با بایدن خواهد داشت. 2 دلیل اصلی در پس تصمیم دولت آمریکا برای عدم انجام این دیدار در کاخ سفید وجود دارد؛ دلیل اول با اختلاف نظر میان مشاوران بایدن بر سر این موضوع در ارتباط است که آیا به طور کلی دیدار رئیس جمهوری آمریکا با نتانیاهو درپی اظهارات تند وزرای تندرو کابینه وی علیه دولت آمریکا و فلسطینی‌ها درست است یا خیر. دلیل دوم انجام این دیدار خارج از کاخ سفید نیز نگرانی و ترس دولت آمریکا از برگزاری تظاهرات گسترده در واشنگتن در صورت انجام آن در کاخ سفید است.

اعتراف وزیر جنگ صهیونیست‌ها به هزینه‌های سنگین طرح نتانیاهو برای ارتش

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد طرح بنیامین نتانیاهو برای اصلاحات قضائی هزینه‌های سنگینی برای ارتش و نهادهای امنیتی آن رژیم داشته است.

ادعای اوکراین: روسیه به‌زودی بسیج بزرگ نیرو را آغاز می‌کند

ستاد کل ارتش اوکراین ادعا کرد به دلیل «تلفات فاجعه‌بار» طرف روس، به زودی بسیج اجباری بزرگ جمعیت در فدراسیون روسیه و سرزمین‌های اوکراینی تحت اشغال انتظار می‌رود.

تایوان: چین در حال تقویت پایگاه‌های نظامی مشرف به ماست

وزارت دفاع جزیره خودمختار تایوان اعلام کرد چین به‌طور مداوم پایگاه‌های نظامی خود در امتداد خط ساحلی رو به تایوان را تقویت می‌کند. وزارت دفاع این کشور همچنین اعلام کرد ۲۲ هواپیمای جنگی و ۲۰ کشتی جنگی چین را در ۲۴ ساعت گذشته در نزدیک جزیره شناسایی کرده است.

پوتین: ارمنستان عملاً حاکمیت باکو بر قره‌باغ را به رسمیت شناخته است

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، پوتین گفت: رهبری ارمنستان اساساً حاکمیت (جمهوری) آذربایجان بر قره‌باغ را به رسمیت شناخته است. الهام علی‌اف رئیس‌جمهور (جمهوری) آذربایجان اکنون مستقیما می‌گوید مسئله وضعیت قره‌باغ دیگر موضوعیت ندارد و حل شده است. رهبری ارمنستان علناً این را اعلام کرده است.

سازمان تجارت جهانی: تحریم‌ها علیه روسیه بر اقتصاد جهان تاثیر منفی می‌گذارد

به گزارش روسیا الیوم، سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که انتظار می‌رود تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه روسیه به دلیل درگیری در اوکراین بر بیشتر اقتصادهای جهان تأثیر منفی بگذارد.

فارین پالیسی: اردوغان چاره‌ای جز کنار آمدن با اسد ندارد

نشریه فارین پالیسی نوشت: رئیس جمهور ترکیه در حالی برای تعیین شرایط عادی‌سازی روابط با دمشق تلاش می‌کند که در موقعیت ضعیفی در برابر رئیس جمهور سوریه قرار دارد. این در شرایطی است که وی به دلیل فشارهای داخلی و همچنین خارجی از سوی روسیه چاره‌ای جز کنار آمدن با اسد ندارد.

بن سلمان : براى اجراى پروژه كريدور اقتصادى بى‌وقفه تلاش مى‌كنيم

محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی طی دیدار با نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت که روابط سعودی و هند برای هر دو کشور سودمند است.  بن سلمان با اشاره به اینکه اجرای پروژه کریدور اقتصادی بین هند، خاورمیانه و اروپا به فعالیت بی‌وقفه نیازمند است گفت که برای اجرای این پروژه سخت کار خواهیم کرد. امیدواریم از طریق شورای مشارکت سعودی و هند به اهداف مشترک ریاض و دهلی نو دست یابیم.

نقش انگلیس در آموزش نیروهای اوکراینی

رئیس‌جمهور روسیه: اگر ایالات متحده معتقد است که اوکراین برای مذاکره آماده است، اجازه دهید فرمان زلنسکی مبنی بر ممنوعیت آن را لغو کند. ضد حمله اوکراینی هیچ نتیجه ای به جز تلفات ۷۱ هزار نفری نداشته است. چگونه می‌توان درگیری‌ها را متوقف کرد زمانی‌که ضد حمله وجود داشته باشد. خرابکاران اوکراینی دستگیر شده که قرار بود یک خط برق در روسیه را منفجر کنند، در بازجویی ها اعتراف کردند که توسط مربیانی از انگلیس آموزش دیده‌اند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها