۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۰
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (743)

رسانه های داخلی

۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

اخبار و وقایع مربوط به سالگرد اغتشاش ها در کشور

  • سردار علی محمدی، فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: حوالی ساعت ۱۹ دیشب فردی که قصد ایجاد انفجار در یکی از میادین تبریز برای کشته سازی با تعدادی کپسول گاز دستکاری شده را داشت با هوشیاری عوامل اطلاعاتی و انتظامی دستگیر شد/تسنیم
  • معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: چند نفر از اعضای یک گروهک‌ تروریستی که می خواستند در مسیر آرامستان آیچی سقز، امجد امینی پدر مهسا امینی را ترور کنند با هوشیاری نیروهای امنیتی دستگیر و این طرح خنثی شد.
  • معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس اعلام کرد: حدود ساعت ۱۹:۵۰ شنبه ۲۵ شهریور ۲ نفر راکب موتور سیکلت اقدام به تیراندازی کور با سلاح شکاری ساچمه زن به سمت نیروهای بسیجی که در ضلع جنوبی میدان معلم شهرستان نورآباد ممسنی مستقر بودند، می کنند. در تیراندازی کور ۲ نفر ناشناس به سمت نیروهای بسیجی مدافع امنیت در شهر نورآباد مرکز شهرستان ممسنی استان فارس ، یک نفر شهید و سه نفر زخمی شدند.
  • عناصر یک تیم وابسته به گروهک های تروریستی که از اقلیم کردستان عراق وارد کشور شده و قصد داشتند به تجمع غیرقانونی در سقز تیراندازی کنند بازداشت شدند. از این تیم چهارنفره سه قبضه اسلحه کلاش، کلت، سلاح شکاری ساچمه زنی، دو دست لباس نیروهای نظامی و تعدادی اسلحه سرد بدست آمده بود. همراه داشتن لباس نیروهای نظامی نشان دهنده ی سناریوی شلیک به تجمع کنندگان و انتساب این عمل جنایتکارانه به حافظان نظم و امنیت کشور بود.
  • دو راننده یک دستگاه پژو ۲۰۶ حامل قاچاق سلاح و مهمات در عوارضی پرند شناسایی شده که پس از توقیف خودرو مشخص شد راننده دارای سابقه قتل و سوابق متعدد شرارت و قاچاق سلاح در سطح منطقه غرب تهران است. شرور و قاچاقچی سلاح اقدام به مقاومت در مقابل عوامل انتظامی کرد که بر اثر اصابت گلوله، مجروح به بیمارستان منتقل و فوت می‌کند. از بازرسی وسیله نقلیه تعداد ۳قبضه سلاح کمری قاچاق و ۲۵۰تیر فشنگ جنگی کشف و ضبط شده است.
  • با اشرافیت اطلاعاتی سربازان گمنام اداره کل اطلاعات استان اردبیل و اقدامات دادستانی و دستورات قضایی صادره، دو نفر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی شناسایی و بازداشت شدند.
  • عده‌ای از عوامل وابسته به تروریست‌های تجزیه‌طلب در شهرهای مریوان و بانه که قصد ایجاد آشوب و تهیه خوراک رسانه‌ای برای تجزیه‌طلبان در ساعات ابتدایی صبح دیروز را داشتند‌ دستگیر شدند. این تروریست‌ها اقدام به تهیه فیلم و عکس از مغازه‌ها و اماکن تجاری و صنعتی کرده بودند که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و دستگیر شدند. از این عوامل وابسته به تروریست‌ها تعداد قابل توجهی سلاح و مهمات کشف و ضبط شده است.
  • یک گروه که با هدایت تبلیغات و شعارنویسی گسترده در شهرستان مرودشت، درصدد تحریک مردم به اعتراض بودند، دستگیر شدند. این افراد همزمان با فضاسازی معاندان برای ایجاد آشوب در سالروز اغتشاشات پارسال، با تشویش اذهان به دنبال تحریک افکار عمومی برای ایجاد ناامنی بودند.
  • ۱۸ قبضه سلاح شامل ۱۶ اسلحه جنگی و ۲ سلاح شکاری از اعضای یک باند قاچاق اسلحه توسط سازمان اطلاعات انتظامی استان کردستان کشف شد. این سلاح‌ها به همراه مقادیری فشنگ کشف شده است. در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

افشای یک فایل صوتی از سرکرده حزب کومله

عبدالله مهتدی سرکرده گروهک کومله که در روزهای ناآرامی مدام تاکید می‌کرد دنبال تجزیه طلبی نیستیم حالا اما در جدیدترین صوتی که از او افشا شده توضیح می‌دهد که جریان ضدایرانی چطور قصد نابودی ایران با اتحاد گروه‌های تجزیه‌طلب را داشته‌اند. بخشی از این صوت که به نظر در جلسات داخلی احزاب تجزیه‌طلب است به توضیح اختلافات سران پیمان موسوم به همبستگی می‌گذرد؛ از اینکه رضا پهلوی از بی‌احترامی مصی علی‌نژاد ناراحت شده و گفته دیگر نمی‌آیم اما بخش قابل تأمل در جایی است که مهتدی توضیح می‌دهد اگر یک هفته صبر می‌کردند کار تمام بود و دلیل موفقیت‌آمیز نبودن این پروژه ناکافی بودن تجربه سیاسی آنان بوده است. سرکرده این گروهک تروریستی می گوید که همه تلاش خود را کرده و راضی است اما می‌گویدجمهوری اسلامی از مخالفانش عاقل‌تر و دوراندیش‌تر بود که توانست ائتلاف ضدایرانی را نابود کند.

افشاگری علیه رضا پهلوی

هوشنگ امیراحمدی، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه راتگرز آمریکا، با تاکید بر اینکه  رضا پهلوی می‌داند طرفداری در ایران جز خودش ندارد، می گوید: برنامه رضا پهلوی این بود که از سالگرد مهسا  امینی استفاده کند تا در سایه تحرکات آذربایجان علیه ایران بتواند در داخل به کمک اسرائیلی‌ها حرکتی کند! در واقع رضا پهلوی به همه خیانت کرد و سر مصی علینژاد و حامد اسماعیلیون را کلاه گذاشت تا خودش را مطرح کند، خودش هم می‌داند جرأت برگشت به ایران را ندارد.زیرا وی مستقیم با اسرائیل کار می‌کند.

ادعای ضدایرانی گروسی

رافائل گروسی: این بازرسان جزو مجرب‌ترین بازرسان آژانس با دانش کافی در حوزه فناوری غنی‌سازی هستند. آنها اقدامات راستی‌آزمایی ضروری را در تاسیسات غنی‌سازی ایران تحت پادمان‌های آژانس انجام داده‌اند. با این تصمیم ایران عملا حدود یک سوم گروه اصلی بازرسان مجرب آژانس که برای تهران منصوب شده بودند را حذف کرد. این اقدام ایران توانایی آژانس در انجام موثر بازرسی‌هایش در این کشور را به طور مستقیم و جدی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این اقدام نامتناسب و بی‌سابقه و یکطرفه را قویا محکوم می‌کنم؛ اقدامی که برنامه‌ریزی عادی و انجام فعالیت‌های راستی‌آزمایی‌ آژانس در ایران را تحت تاثیر قرار داده و آشکارا تعاملی که باید بین آژانس و ایران باشد را نقض می‌کند.

پی نوشت: در پی اقدام تروئیکای اروپا در عدم لغو تحریم های مرتبط با مساله موشکی و پهپادی، ایران نیز اقدام به تعلیق فعالیت برخی از بازرسان آژانس انرژی اتمی کرد.

اشک تمساح به روش رئیس اصلاحات

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاحات به نمایندگی از طرف این جبهه نامه ای را برای دبیر شورایعالی امنیت ملی ارسال کرده و نوشته است: از شما به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور درخواست دارم موضوع خاتمه دادن به این حصر را در دستور آن شورا قرار دهید تا بلکه به این روند پرنقار که چون زخمی در دل جامعه رنجور ایران باقی‌مانده‌ است، خاتمه داده شود.به گزارش جماران، منصوری علت تقاضای پایان دادن به حصر محصوران را انتشار اخبار نگران کننده از وضعیت سلامتی آنها بیان کرده است!

سیاه نمایی به سبک کرباسچی

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل سابق حزب کارگزاران به تازگی در اظهاراتی که سایت روزنامه آرمان ملی آنها را منتشر کرد، گفته است: به‌نظر می‌رسد دولت مغز اقتصادی ندارد و از برنامه رئیسی برای اداره کشور تا به امروز اقدام عملی دیده نشده است. او می افزاید: "شرایط به نحوی است که فرقی ندارد اصلاح‌طلبان بر مسند قدرت باشند یا اصولگرایان، کاری از دست کسی ساخته نیست. اما مقامات مختلف از دولتی‌ها گرفته تا مجلسی‌ها هم اقدامات و اظهاراتی داشتند که مردم را ناراضی کرد."

افشاگری جان کربی از تصمیم سخت آمریکا در برابر ایران

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در دیدار با خبرنگاران آمریکایی، به پرسش‌های آن‌ها درباره نحوه مبادله پنج زندانی ایرانی و آمریکایی و پرداخت ۶ میلیارد دلار پول به ایران توضیح داد. او نهایی کردن این تصمیم را برای مبادله یک تصمیم‌گیری سخت از سوی آمریکایی ها دانست/ جهان نیوز

محتوای نامه رئیسی به پادشاه و ولیعهد عربستان

دنیای اقتصاد در گزارشی به جزئیات نامه ابراهیم رئیسی به پادشاه و ولیعهد عربستان پرداخته است. در این مطلب آمده است:

یک رسانه سعودی پنج‌شنبه هفته گذشته گزارش داد که پادشاه و ولیعهد عربستان دو نامه از رئیس جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده‌اند. مفاد این دو نامه افشا نشده اما «دنیای‌اقتصاد» به نقل از برخی منابع آگاه از جزئیات این دو نامه مطلع شده که محتوا، ناظر بر دعوت رسمی متقابل رئیس‌جمهور ایران از پادشاه و ولیعهد سعودی برای سفرهای جداگانه به ایران و همچنین توسعه و ارتقای روابط است. این دو نامه ناظر بر دعوت رسمی متقابل رئیس‌جمهور ایران از پادشاه و ولیعهد سعودی برای سفرهای جداگانه به ایران و همچنین توسعه و ارتقای روابط است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها