۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۱
۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (744)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

مقام سابق اوکراینی از سرنوشت جنگ اوکراین پرده برداشت!

«اولگ ساسکین» مشاور «لئونید کوچما» رئیس جمهور سابق اوکراین با انتقاد از سیاست جنگ طلبانه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اذعان کرد که در صورت ادامه جنگ، شاهد از کشته شدن بخش بزرگی از نیروهای رزمی ارتش اوکراین در مصاف با روسیه خواهیم بود. اقتصاددان و مشاور سابق زلنسکی تاکید کرد که زلنسکی و دستیاران وی به دنبال ادامه جنگ با مسکو تا آخرین نیروی رزمی ارتش هستند.

تشکیل ائتلاف نظامی مالی، نیجر و بورکینافاسو

سه کشور ساحل غرب آفریقای، مالی، نیجر و بورکینافاسو، با امضای پیمانی امنیتی اعلام کردند که در صورت وقوع هرگونه «شورش یا تجاوز خارجی» از همدیگر دفاع خواهند کرد.

انتقاد ترامپ از بایدن

دونالد ترامپ،  رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با انتقاد از «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ گفت که سن و مناسب بودن برای بالاترین پست، موضوعات جداگانه‌ای هستند. وی که این سخنان را در جریان یک مصاحبه مطرح می‌کرد، گفت بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ «بسیار پیر نیست» اما «به شدت بی‌کفایت» است.

اظهارات تحقیرآمیز نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل درباره ابومازن

«گلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در اظهاراتی توهین آمیز بدون اشاره به همکاری و هماهنگی امنیتی مستمر این رژیم و تشکیلات خودگردان فلسطین در راستای مقابله با مقاومت ملت فلسطین و نادیده گرفتن همکاری خائنانه ابومازن گفت: محمود عباس، ریاست تشکیلات خودگردان عقل خود را از دست داده است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها