۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۲
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (745)

رسانه های داخلی

۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

سنگ رو یخ شدن رسانه های فارسی زبان

در آخرین ساعات شب گذشته شبکه اغتشاشات با کمک کانال‌های خبری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف سعی کرد با وایرال کردن ویدئوهای قدیمی که از مناطق مختلف تهیه می‌شد یا ویدئو کوتاه شعار که در آن صدای یک مرد یا زن شنیده می‌شد «جنگ ویدئویی» راه بیاندازد، این تصاویر با حجم گسترده پخش می‌شد. جالب‌توجه آنکه رصد منابع انتشار این تصاویر نشان می‌دهد که گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب بلوچ و گروهک تروریستی احوازیه دو سکوی انتشار این تصاویر در کانال‌های تلگرامی بوده است! وضعیت وخیم اتاق بحران باعث شد تا بی‌بی‌سی فارسی نیز دست به جعل خبری زده و تصاویر قدیمی را جای تصاویر روز گذشته جا بزند، این اقدام با اعتراض بسیاری از کاربران روبه‌رو شده تا جایی که سردبیر این شبکه انگلیسی مجبور شد تا این تصاویر دست‌چین شده را حذف کند. بر اساس آخرین دسته‌بندی خبری ۵ رسانه ضد ایرانی تنها در ۴۶ روز نخست اغتشاشات سال گذشته ۳۸ هزار دروغ منتشر کردند و هر بار پس از برملا شدن دروغشان به سراغ سوژه جدیدی رفتند/تسنیم

چند لیدر تجمعات در روز شنبه بازداشت شدند؟

روز گذشته به دلیل اجتماعی نشدن اغتشاشات ضدانقلاب مجبور شد تا لیدرهای خود را به صحنه فرستاده تا بتواند با همانندسازی و پل زدن سلولی در سطح شهر برای دقایقی هم که شده اختلال به وجود آورد اما تمامی این تحرکات زیر رصد دقیق نهادهای امنیتی قرار داشته و کلیه این عوامل در اولین تحرکات دستگیر شدند. روز گذشته گروه‌هایی تا ۲۰ نفره از زنان و دختران در مناطقی از تهران، کرج و قزوین سعی در آغاز تجمع داشتند. این لیدرها که غالباً زن بوده و شال سفید به همراه داشتند به‌سرعت توسط نیروهای حاضر در میدان شناسایی و دستگیر شدند. برابر اطلاعات واصله از روز گذشته ۱۶۰ دستگیری در خیابان‌های تهران انجام‌شده و ۵ نفر از عناصر گروهک تروریستی منافقین نیز در منطقه رجایی شهر کرج بازداشت‌شده‌اند. در همین منطقه فردی با تابعیت آمریکایی دستگیر و از وی مقادیری دلار و چند گوشی هوشمند کشف شد/مشرق

سیاه نمایی حزب اتحاد ملت

سعید شریعتی،عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با تاکید براینکه فضا برای انتخابات رقابتی فراهم نیست، گفت: اطلاعاتی که از وضعیت پیش ثبت‌نام‌ها علنی شد مشخص کرد، در مجموع چهره‌هایی که بشود با آنها یک فهرست پر و پیمان ۲۹۰ نفری برای سراسر کشور بست، برای اصلاح‌طلبان وجود ندارد/ خبرآنلاین

اصلاح‌طلبان با چند لیست وارد انتخابات می‌شوند؟

روزنامه آرمان امروز: این بار هم شاهد کثرت گروه‌ها و تشکل‌ها در جبهه‌ اصولگرا و اصلاح‌طلب هستیم. تا جایی که اطلاع داریم اصلاح‌طلبان به ۵ یا ۶ شکل وارد انتخابات می‌شوند و بعید است به فهرست واحد برسند. طیف تندرو و معتدل هر کدام به شیوه‌ای و گروهی هم با استفاده از «مهره‌های سفید» وارد انتخابات می‌شوند. در سوی دیگر احتمال اینکه اصولگرایان شورای واحد تشکیل دهند، وجود ندارد. اصولگرایان در گذشته حول محور مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی جمع می‌شدند و تشکل‌های همسو کنار هم قرار می‌گرفتند و علی اکبر ناطق نوری جلسات را اداره می‌کرد و بعد هم شوراهای وحدت و ائتلاف تشکیل شد. در میدان سیاست ممکن است اتفاقات مختلفی رخ دهد اما بر اساس برآوردها، در این انتخابات، تشکل‌ها و فهرست‌های متعدد خواهیم داشت!

 

روایت باهنر از میزان مشارکت در انتخابات مجلس

محمدرضا باهنر، در گفتگو با ایرنا: عملکرد شورای نگهبان و هیات‌های اجرایی تا اندازه‌ای در میزان مشارکت و رقابت، تاثیر دارد.در شهرهای بزرگ اگر دو، سه لیست قوی با عناوینی مثل اصولگرایی، اصلاح‌طلبی یا اعتدالی بیرون بیایند، می‌توانند مشارکت را بالا ببرند. اگر شورای نگهبان قدری با سعه‌صدر برخورد کند، به‌خصوص در شهرهای کوچک و متوسط می‌توانیم شاهد افزایش مشارکت باشیم. تجربه من نشان می‌دهد که اگر در مجلس، یک فراکسیون «اقلیت قدرتمند» در مقابل فراکسیون اکثریت شکل بگیرد، فراکسیون اکثریت بهتر می‌تواند کار کند. من حتی اخیرا به آقای قالیباف هم گفتم که اگر شما یک فراکسیون اقلیت قوی در مجلس یازدهم داشتید، حتماً بهتر می‌توانستید مجلس را مدیریت کنید.

پیش بینی علی جنتی درباره انتخابات آینده

علی جنتی وزیر ارشاد دولت روحانی در گفتگو با خبرآنلاین: در مورد انتخابات آینده با توجه اینکه ۶ و ۷ ماه تا انتخابات فاصله داریم، ممکن است که بالاخره تغییراتی در برخی از سیاست ها پدید آید.احتمال این وجود دارد که به یکسری افراد غیرخودی هم اجازه دهند که وارد مجلس شوند، مثلا به ۴۰ یا ۵۰ نفر در مقابل ۲۵۰ نفر اجازه دهند وارد مجلس شوند. بالاخره این انتخابات رقابتی است، اینطور نبوده که همیشه یکدست باشد و از طرف مقابل هم آمدند. اما با توجه به مجموع مسائل و آنچه که در کشور می گذرد و سوابق امر، من فکر نمی کنم که هیچ تغییری در سیاست های گذشته پدید آید. ما اصلا جلسه انتخاباتی با دکتر روحانی نداریم. در حزب اعتدال توسعه هم تاحالا بحث هایی که داشتیم مربوط به سیاست های کلی است که باید در پیش بگیریم. براساس شرایط و اقتضائاتی که بعدا پیش می آید. اینها مسائلی هستند که بحث می کنیم.

پیشنهادات جدید سلطان عمان برای میانجیگری

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با روزنامه الوفاق درخصوص پیشنهاد سلطان عمان برای احیای مذاکرات توافق هسته‌ای گفت: سلطان عمان ایده‌هایی درخصوص چگونگی بازگشت تمام طرف‌ها به تعهدات خود در توافق هسته‌ای مطرح کرد و ما نیز در جلسات دیپلماتیک به این ایده‌ها اهمیت دادیم و اگر به نقطه‌ای رسیدیم که بتوانیم از طریق آن به نتیجه برسیم به شما اعلام خواهیم کرد.

واکنش نتانیاهو به بیانیه آژانس درباره ایران

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اظهارات مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران واکنش نشان داد و با تکرار دوباره ادعاهای قبلی خود بار دیگر مدعی شد که ایران به دنبال سلاح اتمی است. دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای مدعی شد: رژیم اسرائیل از اقدامات ایران که نقض تعهدات این کشور در قبال جامعه بین‌الملل را ثابت می‌کند، تعجب نمی‌کند و هدف ایران در اختیار داشتن سلاح هسته‌ای است.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها