۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۳
۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
رصد (746)

اندیشکده ها و رسانه های خارجی

۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین پیش‌بینی از سرنوشت جنگ روسیه و اوکراین

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی ان ان» تصریح کرد: «بیش از ۲۰۰ هزار سرباز روسی در اراضی اشغال‌شده از اوکراین مستقر هستند. ضدحمله اوکراین به‌رغم اهمیتش، اهداف مشخص و محدودی را دنبال می‌کند». وی خاطرنشان کرد که «در صورت موفقیت ضدحمله کنونی اوکراین، همه نیروهای روسیه از خاک اوکراین خارج نخواهند شد». میلی تاکید کرد که بازپس‌گیری اراضی اوکراین توسط ارتش این کشور، به «تلاش بسیار زیاد در یک بازه زمانی طولانی» نیاز دارد. این مقام ارشد نظامی آمریکایی نگفت که روند بازپس‌گیری اراضی توسط اوکراین چقدر طول خواهد کشید.

تکلیف جنگ اوکراین مشخص شد

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که غرب باید برای «یک جنگ طولانی» در اوکراین آماده شود. استولتنبرگ در مصاحبه با گروه رسانه‌ای فانک (Funke) آلمان که پیشتر مدعی بود خواهان صلح است، اکنون اعلام کرد که «از درخواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، از آمریکا برای پیروزی نظامی بر روسیه حمایت می‌کند. بیشتر جنگ‌ها از زمانی که برای اولین بار شروع می‌شوند، بیشتر از حد انتظار طول می‌کشند، بنابراین ما باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.»

حمله وزیرخارجه آلمان به رئیس جمهور چین با برچسب «دیکتاتور»

 آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان با هشدار درباره پیروزی روسیه در جنگ با اوکراین و جسور شدن افرادی همچون شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، او را «دیکتاتور» خواند! بربوک در پاسخ به پرسشی درباره نظر او و برلین در خصوص نحوه پایان مناقشه نظامی بین مسکو و کی‌یف مدعی شد: تنها نتیجه می‌تواند آزادی و صلح در اوکراین باشد، چون اگر قرار به پیروزی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این جنگ باشد، آنگاه این پیروزی چه پیامی برای سایر دیکتاتورهای جهان به همراه خواهد داشت؟ دیکتاتوری مثل «شی»، رئیس جمهور چین؟ بنابراین، اوکراین باید در این جنگ پیروز شود.

دعوای اپوزیسیون با نتانیاهو بالا گرفت

در ادامه جنگ داخلی میان سران اپوزیسیون و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر رهبر ائتلاف ملی و وزیر جنگ اسبق صهیونیست‌ها نتانیاهو را مورد انتقاد شدید قرار داد و گفت که وی اسرائیل را تکه تکه کرده است. گانتس در آستانه سفر نتانیاهو به نیویورک خطاب به وی گفت: نخست وزیر به جای آن که اسرائیل را از داخل تکه تکه کند، باید تلاش کند که امنیت ما علیه دشمنان خارجی‌ و در برابر چالش‌های بزرگی که با آن روبه رو هستیم، تقویت شود.وی افزود: باید در برابر این چالش‌ها و دشمنان همچنان قوی و متحد باقی بمانیم.

اعلام ارمنستان برای عدم توافق با آذربایجان

وب‌سایت ای‌پی‌ای گزارش داد که طبق اعلام نخست‌وزیر ارمنستان برنامه‌ای برای انعقاد توافقنامه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در نشست اتحادیه سیاسی اروپا در گرانادا وجود ندارد. او خاطرنشان کرد که هنوز هیچ سندی وجود ندارد که روی آن توافق شده باشد و منافع ارمنستان را تامین کند. پاشینیان گفت: اولویت ایروان دستور کار صلح است. کابینه وزیران می‌خواهد در اسرع وقت - تا پایان امسال یا آغاز سال آینده (میلادی)- با باکو توافق صلح حاصل شود.

پایان شایعات درباره مرگ رهبر چچن

در ماه‌های گذشته شایعاتی درباره سلامتی قدیروف ۴۶ ساله وجود داشت، اما وی یکشنبه با انتشار دو ویدیو در تلگرام تلاش کرد به این شایعات پایان دهد. وی در ویدیوی اول یک بارانی پوشیده است و در یک محل نامعلوم قرار دارد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، او در این ویدیو لبخند می‌زند اما صورتش پف‌کرده است. قدیروف در ویدیوی دوم به زبان‌های روسی و چچنی حرف می‌زند و به همگان توصیه می‌کند که ورزش کنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها