۲۰۲۴ ۲۷ July - شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
کد خبر: ۱۲۹۴
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
رصد (747)

رسانه های داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸
نویسنده : هیئت تحریریه سایت طنین

آخرین اخبار پیرامون آزادسازی منابع مالی مسدود شده و تبادل زندانیان

- بیانیه وزارت امور خارجه: در راستای استیفا حقوق اتباع ایرانی در سرتاسر جهان و نیز ایرانیان مقیم امریکا و در چارچوب فرآیندی مستقل، پنج نفر از شهروندان ایرانی که بدلیل فعالیتهای تجاری عادی بشکل غیرقانونی تحت پیگرد دستگاه قضایی آن کشور قرار گرفته بودند، آزاد شدند و به آغوش خانواده های خود بازگشتند. قبل از آن، منابع مالی کشورمان در کره جنوبی که به دلیل فشارهای غیرقانونی ایالات متحده مسدود و برای سال‌ها امکان بهره برداری از آنها وجود نداشت با پیگیری مجدانه وزارت امور خارجه و بانک مرکزی، آزاد و طی فرآیندی مالی و بانکی که چند هفته به طول انجامید، به حسابهای متعلق به بانکهای کشورمان در قطر منتقل شد. این منابع هم اکنون در دسترس بانک مرکزی قرار دارد و بنا به صلاحدید مراجع ذیربط و بر اساس نیازها و اولویتهای کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

-  سخنگوی وزارت خارجه: ۵ شهروند ایرانی که در زندان‌های دولت آمریکا بودند، آزاد خواهند شد. متقابلا ۵ زندانی آمریکایی نیز آزاد می‌شوند.۲ نفر از شهروندان براساس علاقه و خواست خودشان به ایران بازمی‌گردند، یک نفر به خانواده خود در کشور ثالث ملحق می‌شود و ۲ شهروند دیگر تمایل دارند که در آمریکا بمانند.

- محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی: ۶ بانک ایرانی از جمله کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر در ۲ بانک قطری الا‌هلی و الدخانی افتتاح حساب کردند. براساس توافقات انجام تمام پرداخت‌ها توسط تمامی کارگزاران بین‌المللی قطری و سوئیفت صورت خواهد پذیرفت. با دریافت نامه رسمی مطلع شدیم که حساب این ۶ بانک ایرانی فعال شده است و ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در قطر واریز شد.

احمدی نژاد و وزارت اطلاعات در لیست تحریم های آمریکا

رئیس جمهور آمریکا: ما امروز «محمود احمدی نژاد» رئیس جمهور سابق و وزارت اطلاعات ایران را مطابق با قانون «لوینسون» برای دست داشتن در بازداشت‌های غیرقانونی تحریم می‌کنیم و به تحمیل هزینه‌ها به ایران برای اقدامات تحریک آمیز این کشور در منطقه ادامه خواهیم داد! از بازگشت شهروندان مان استقبال می‌کنیم و بار دیگر تهدید جدی سفر به ایران را به تمامی آمریکایی ها یادآور می شویم! وزارت خارجه آمریکا پیشتر هشدار داده است که شهروندان آمریکایی از سفر به ایران پرهیز کنند!

تداوم سیاست دوگانه واشنگتن در قبال تهران

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی «سی‌ان‌ان» ، مدعی شد: در صورت استفاده ایران از دارایی های آزاد شده خود برای اهداف غیربشردوستانه، آمریکا می تواند جلوی انتقال پول ها به دولت ایران را بگیرد. وی با بیان اینکه «توافق تبادل زندانیان با ایران به معنی تغییر سیاست های واشنگتن در قبال ایران نیست» ، از تداوم رویکرد تقابل با جمهوری اسلامی در منطقه و جهان خبر داد.

رئیس جمهور: معاندین در ۲۵ شهریور در سراسر کشور شکست خوردند

رئیس جمهور در پاسخ به مدیر شبکه ABC درخصوص اعتراضات سال گذشته و اجرای قوانین‌حجاب در ایران گفت: در اعتراضات سال گذشته در ایران، آمریکا و برخی از کشور های اروپایی دچار یک محاسبه غلط شدند و تصور کردند که اگر برخی از اغتشاشات را مدیریت و پشتیبانی کنند می توانند به اهداف خود دست یابند غافل از آنکه مردم ایران اغتشاش‌گران را ناکام گذاشتند. شکست معاندین را در ۲۵ شهریور در سراسر کشور شاهد بودید که از فراخوان های متعدد هیچگونه استقبالی نشد و این دیگری شکستی بود که نصیب معاندین شد

ماجرای سقوط شیء ناشناس در گرگان

پس از وقوع انفجار و شنیده شدن صدای مهیب در چند نقطه گرگان، سردار طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره جزئیات این حادثه گفت: به اطلاع هم وطن عزیز می‌رسانم که در فرایند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود که این موضوع سابقه هم دارد یکی از سامانه‌های که در فرایند آزمون و تحقیقات بود دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود. قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده  که تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع آوری این قطعات سقوط کرده هستند. خوشبختانه هیچ گونه صدمات و تلفات جانی نداشتیم و قطعاً هر خسارتی به هموطنان و همشهریان گرگانی وارد شده باشد از طریق دستگاه های ذیربط خسارت آن جبران خواهد شد.

شبکه صهیونیستیِ بهایی‌ها در بحث دارو

خطیب، وزیر اطلاعات: امید داریم با هماهنگی که بین دستگاه‌های اطلاعاتی هست، امسال شاهد کنترل و اشراف خوب امنیتی باشیم تا بستر اجتماعی و شهری را برای مردم امن نگه داریم. درباره انتخابات، وزارت اطلاعات در بحث امنیت و سلامت، یک نقش و وظیفه قانونی برعهده دارد.شبکه صهیونیستیِ بهایی‌ها در بحث دارو شبکه‌ای شکل داده بودند و برخی داروخانه‌های کشور را تحت سلطه خودشان قرار داده بودند و عملا نارضایتی ایجاد می‌کردند، دارو احتکار می‌کردند.چند مورد از حوادثی که اخیرا که در ماه گذشته در ارتباط با کمبود دارو به وجود آمد منتسب به این شبکه است.

اظهارات حسین علایی درخصوص انتخابات مجلس

حسین علایی، فرمانده سابق نیروی دریایی سپاه در گفت و گو با خبر آنلاین گفت: من قبل از اینکه ماجرای مهسا امینی پیش بیاید پیشنهادی به یکی از دوستان دادم و گفتم این را به رهبر «معظم انقلاب اسلامی» برسانند. گفتم بیایید دو کار انجام دهید: اول اینکه بگذارید خانم ها به ورزشگاه بروند و دیگر اینکه گشت ارشاد را جمع کنید و گفتم دلیل اینکار هم این است که شما  مجبور به این نوع تصمیمات خواهید شد. الزامات انتخابات آزاد و رقابتی این است که عملا دومرحله ای نشود. یعنی یک مرحله شورای نگهبان بخواهد افراد را انتخاب کند و یک مرحله هم مردم بخواهند از بین آنها افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند و به آنها رای بدهند. بسیاری از جریانات سیاسی مدعی هستند که نظارت استصوابی، عملاً انتخابات را گزینشی می کند و ما از انتخابات آزاد و رقابتی فاصله می گیریم، می گویند باید فقط روش عدم تایید صلاحیت بجای شیوه احراز صلاحیت تغییر پیدا کند و به روشی که در زمان حضرت امام وجود داشت برگردیم و آن این بود که فقط اگر کسی اشکالات اساسی داشت به طوری که مراجع قانونی او را به دلایل فساد مالی و یا چیزهای دیگر تأیید نکردند، او را رد بکنند.

  • ارسال نظرات
  • پربازدیدترین ها آخرین اخبار
  • پربحث ترین ها پرطرفدارترین ها